Lapsettomana on varmaan todella helppo elää
Kommentit (32)
No ainahan lapsista eroon pääsee, ihan helposti. Abortoi ja antaa adoptioon viimeisenkin. Sitten on onnellinen lapseton itsekin.
Millaisia huolia ap olet aiheuttanut vanhemmillesi ja aiheutat edelleen? Useimmat lapset aikuistuvat..
Miksi tehdään kun ei ole voimia ja jaksamista edes kasvattaa niitä, ongelmissa jo ollaan suomessa.
"Ei huolta tai murhetta mistään". :-DDDDDDDDDDDDDDD.
Huoletonna siitä, etten tuo tähän maailman ihmistä omaa itsekkyytteni ja puhtaasti omaa haluani miettien.
Nostan hattua jokaiselle, joka saa oman lapsensa kasvatettua järjelleseksi aikuiseksi. Koulumaailma opettajan silmin opettaa. Ei lapsia, minulle.
Mä painan perse ruvella hommia et saan laskuni maksettua kohonneiden asumis- ja elinkustannusten vuoksi ja jos täs viel lapsia olis maksettavana niin konkurssi tulis
Oma valintasi, vai onko haikara käynyt kylässä ja jättänyt nyytin asuntoosi, lapsettomana elämä huoletonta ei tarvitse päättää kuin omista asioista.
Lapsettomana voi aina kuunnella lapsiperheiden vittuilua siitä miten helppoa meidän elämä on. Lapsettomana olen myös huomannut tämän jatkuvan avun pyytämisen ja muun hyväksikäytön, kun minulla on aina aikaa tulla auttamaan ilmaiseksi asiassa kuin asiassa. Pitkän työpäivän jälkeen käytät tunnin matkaan vierailleksasi lapsiperheen luona, jossa äiti on kotona ja sulle ehdotetaan että mitäs jos tehtäisiin täällä kunnon siivous. Ja ostat lahjoja lapsille joita et edes näe koska kaikki yhteydenpito on sinun varassa. Eivät ole koskaan käyneet meillä kylässä vaikka kutsuttu on. Yhteydenpito loppui ja parinkymmenen vuoden jälkeen ottivat yhteyttä että olisi kiva nähdä. Ei nähty, pidin ihan vitsinä. Tästä on erilaisia kokemuksia eri lapsiperheiden kanssa, mutta sama juttu aina. Huvittavinta on nämä yhteydenotot vuosien jälkeen.
Olemme akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä ja kieltämättä elämämme on todella helppoa. Tänäänkin nukuttiin pitkään ja nyt on woltista tulossa sushitilaus. Illemmalla ystäväpariskunta tulee käymään ja nautitaan vähän viinejä ja pelataan seurapelejä. On melkein absurdia miten raha vain riittää aina kaikkeen ja säästöönkin jää reippaasti.
Komppaan edellistä, me ei olla akateemisia mutta erittäin hyvätuloisia kuitenkin. Tehdään pitkää päivää töissä, saadaan säästöön yli 3500/kk ennen eläkeikää työelämästä jättäytymistä varten, asutaan väljästi (115m2), ajetaan uudella premium autolla ja nautitaan vapaa-ajasta monipuolisesti.
Viikonloppuisin ulkoillaan, pyöräillään, suppaillaan, melotaan, tehdään hyvää ruokaa, käydään museoissa, kylpylässä, brunssilla/viininmaistelussa/illallisella, hotellilomalla, pelataan lautapelejä aikuisseurassa tai joskus vaikkapa nintendoa ihan kahdestaan.
Koti ja jääkaappi pysyy siistinä. Kumpikin voi spontaanisti lähteä illanistujaisiin tai yön yli reissuun. Voidaan matkustaa helposti. Elämä on tosi kivaa just näin!
Onhan tässä vaikeat traumat ja sairaudet murheena, mutta toki helpottaa, ettei tarvitse kenestäkään toisesta huolehtia lisäksi.