Mihin saan tallennettua tietokoneeni tiedostot??
Eli puhelimelle en saa, ei riitä muisti eikä sitä ole.
Pari ikivanhaa muistitikkua on.
Mutta miten saan KÄTEVÄSTI ja nopeasti kaikki vanhat tiedostot siirrettyä talteen??? Osaako pliis joku auttaa.
Ennen kun tietokone hajoaa. Ja vastaavasti puhelimessa sama juttu, muistikorttia ei saa asennettua, joten miten saan puhelimelta? Onedrive ym pilvipalvelut ei toimi, joten ne on laskuista pois.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä kovalevyjä saa, ja mistä tietää mikä sopii omaan koneeseen ja mitä sille kovalevylle TEHDÄÄN??!?!?! Voisiko joku ihan vääntää rautalangasta selvästi.
Tuossa esimerkkejä, tai valitsemastasi liikkeestä. Google auttaa.
https://www.power.fi/c/3379/tietotekniikka/kiintolevyt-ja-tallentaminen…
Hommaat tuollaisen, liität koneesi USB-porttiin ja (oletan että käytät Windows-järjestelmää) suoritat varmuuskopionnin niin, että tiedostot tallentuvat tuolle asemalle.
Suosittelen etsimään kaapelin. Saattaa talosta löytyä. Googlaa: usb-c to usb
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä kovalevyjä saa, ja mistä tietää mikä sopii omaan koneeseen ja mitä sille kovalevylle TEHDÄÄN??!?!?! Voisiko joku ihan vääntää rautalangasta selvästi.
Hommaat tuollaisen, liität koneesi USB-porttiin ja (oletan että käytät Windows-järjestelmää) suoritat varmuuskopionnin niin, että tiedostot tallentuvat tuolle asemalle.
Uudemmat Windows-järjestelmät taitavat kysyä jo liittämisen yhteydessä, että mitä haluaisit tehdä? Sitten vaan valitsee, että haluaa varmuuskopioida tiedostoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta MITEN. Mikä on ulkoinen kovalevy, ja miten sitä käytetään??? Onko jokaisessa tietokoneessa paikka sellaiselle??? Kun mun mielestä mun läppäriin ei saa cd:itä??
haukkukaa vaan, jos teillä ei ole parempaa tekemistä :D
Sopii USB-porttiin.
no ei se ulkoinen kovalevy siihen usbiporttiin sovi. sen kovalevyn kaapelin toinen pää taas voi käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudemmat Windows-järjestelmät taitavat kysyä jo liittämisen yhteydessä, että mitä haluaisit tehdä? Sitten vaan valitsee, että haluaa varmuuskopioida tiedostoja.
Joo, itsellä on kymppi mutta en äkkiseltää muista tuleeko tuota kysymystä. Otan kuitenkin omatoimisesti levylle kopiot tärkeistä tiedostoista.
t: edellinen linkkaaja
Minulla on muistitikku jonne saa 15000 kuvaa talletettua. Maksaa joku 10-15 euroa. Puhelimen lataus johto kiinni läppäriin ja siirrät tiedot läppäriin ja läppäristä muistitikulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta MITEN. Mikä on ulkoinen kovalevy, ja miten sitä käytetään??? Onko jokaisessa tietokoneessa paikka sellaiselle??? Kun mun mielestä mun läppäriin ei saa cd:itä??
Sopii USB-porttiin.
no ei se ulkoinen kovalevy siihen usbiporttiin sovi. sen kovalevyn kaapelin toinen pää taas voi käydä.
Näsäviisaiden määrä on vakio.
Vtt miten arroganttia porukkaa. Joo, ulkoinen kovalevy, kytke se usbin kautta koneeseen. Näet ilmotuksen uusi laite löydetty. Näkyy "tietokone" alla, missä on esim kovalevy (c) ja mahd dvd (d). Pitäis näkyä näiden lisäks vielä tää ulkoinen, yleensä sen kovalevyn merkki ja tyyppi. Jos näkyy, niin hyvä. Sit vaan menet niihin juttuihin mitkä haluat siirtää ja klikkaat, kopioit ja siirrät siihen ulkoiseen. Voi vaatia vähän harjoittelua, mutta mitään kamalaa ei tapahdu vaikkei onnistuiskaan heti. Eli ensin valitset mistä ja mitä ja sit klikkaat sinne mihin.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä nyt semmoinen diginatiivi nuori?
T. Kovalevyn jumpperi
Ta en skruvmejsel och lirka lite upp locket på din hårdskiva. Som nästa tar du all info och skuffar in den under locket. Lite trångt blir det men sätt tummen framför och dra åt skruvarna ordentligt så hålls nog allt inne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii USB-porttiin.
Näsäviisaiden määrä on vakio.
Taitaa olla pitkän matematiikan puolelta tuo kaava? Itselläni alkaa kertolaskutkin ahdistaan.
Okei... Ja mistä löytää oikean kovalevyn??? Siis esim mulla on Acer läppäri, v. 2017 ostettu. Mistä tiedän, että ne kaikki tiedostot mahtuu just johonkin tiettyyn kovalevyyn??
Ja voiko vaan klikata "siirrä kaikki" niin että koko kone ikäänkuin siirtyy jonnekin
Annas kun avaan. AP ei tiedä Googletilinsä ja Microsoft tilinsä salasanoja. Tuskin on kuullut koko tileistä.