Mikä oli lempiruokasi 80-luvulla?
Minulla oli varmaan se, kun sai joskus sunnuntaina lohta. Nykyisin teen joskus vastentahtoisesti sunnuntaina lohta.
Jotain ihania salaatteja muistan myös kesiltä. Tosi runsaita.
Entä teillä?
Kommentit (41)
Sieniruuat esim kanttarellikastike ja keitetyt perunat.
Vierailija kirjoitti:
Sieniruuat esim kanttarellikastike ja keitetyt perunat.
Tuo on mun lempiruoka vieläkin.
Lapsena varmaan joku pizza (jota ei koskaan saatu) ja spagetti. Nykyään olen sitä mieltä etten suosi vehnää, se sopii huonommin tämän ikäiselle.
Joku grillimakkara kylmänä suoraan pakkauksesta lohimajoneesin kera.
Kanaviilokki ja riisi.
Jauhelihaperunasoselaatikko.
No - kuoriperunat ja ruskea kastike tietty. Itse piti onkia mato - ongella p...le ahvenetkin ja madotkin piti kaivaa itse jollain laudan palalla. Sinnekin piti rikkinäisellä pyörällä polkea ämpärin kanssa.
Marjassa piti kökkiä s...tana 8 tuntia, että sai tammikuussa puolukoita ruispuuron kanssa. En sentään ruista viljellyt itse. Maitoa piti juoda ja kun kinusi karkkia, niin annettiin lantun pala käteen.
Lasagne
Pizza
Kyljykset
Paistettu kala
Perunamuussi
Kanamunakastike ja keitetyt perunat.
Pannulla paistetut paksut lauantaimakkara siivut, siitä isosta pötköstä.
Itse tehty pizza jossa pohjalla ketsuppia, paistettua jauhelihaa (maustettu yleensä piripirillä mitä joku oli tuonut ulkomailta pullon, se oli eksoottista silloin) ja päällä lopuksi edam siivuja ja pizzamaustetta.
Tuopillinen kädenlämpöistä kaalimehua.
Sen ajan "pikaruoat", joita saatiin harvoin, koska äiti teki muuten terveellistä kotiruokaa; grillin ranskikset tai makkaraperunat, kotona tehty (ja harvoin tietenkin myös Rossossa.nautittu) pizza tai peltilihis, lämpimät voileivät.
Arkiruoista varmaan spagetti ja jauhelihakaatike.
Nyt pistän uuniin paahtoleipää, jauhelihapihvejä ja ananasrinkula päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kanamunakastike ja keitetyt perunat.
Pannulla paistetut paksut lauantaimakkara siivut, siitä isosta pötköstä.
Itse tehty pizza jossa pohjalla ketsuppia, paistettua jauhelihaa (maustettu yleensä piripirillä mitä joku oli tuonut ulkomailta pullon, se oli eksoottista silloin) ja päällä lopuksi edam siivuja ja pizzamaustetta.
Ihan parasta!
Possunkyljykset kermakastikkeessa ja keitetyt perunat, naminami :)
Makaroonilaatikko.
Makaroonivelli mummolassa.
Pinattlietut.
Karjalanpaisti.
Kotona testy pizza.
Kalasoppa.
Vm. -76
Makkarakastike perunoilla. Ai että.
Uunileivät vesisängyllä nautittuna Dallasia katsellen.