Oon aina puolustanut Sanna Marinia ja ajatellut, että hön köyhän yh-äidin tyttärenä on päässyt niin pitkälle
Mutta nyt mua hämmentää tämä hänen uusi tyyli. En pysty arvostamaan tuollaista pintaliitoelämää. Toisaalta mietin: onko Sanna jotenkin rikki edellisten vuosien ja avioeron takia ja nyt oireilee sitä? En nimittäin talo ettö hän on tuon kaiken keskellä kovinkaan onnellinen.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antakaa Marinin olla. Jos ois mies, kukaan ei kyseenalastais tekemisiään.
Marinin hallitus tuhosi Suomen talouden, Suomen teollisuuden ja sitä kautta monen kansalaisen työpaikan ja toimeentulon!
Harva ihmisoletettu on aiheuttanut omalle maalleen yhtä paljon tuhoa!
Linkki?
Siis, oletko kuuro-sokea dementikko kun "et oo mitään huomannu" mitä kaikkea leivottiin marinin hallituksen aikana ja siitä jatkumosta saamme nauttia varmaan maailmantappiin asti.🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on WEFin koulutuksen myötä päässyt pitkälle. Tutkikaa taustat, ei nämä ilmiöt tyhjästä tule. "Voittoa tavoittelematon" ajatushautomo, joka maksaa kymmenien tuhansien kuukausipalkkoja sadoille työntekijöilleen. Ei ole hyväntekeväisyyttä, vaan kyllä niille rahoille vaaditaan vastinetta. Ensi vuonna taas Davosissa nähdään Marin keskustelemassa.
Näitä vaikuttajia ei ole kukaan demokraattisesti vaikuttamaan valinnut, silti heillä on Marinin itsensäkin mukaan enemmän valtaa kuin Suomen pääministerillä. Ja kukaan ei sano mitään, muuta hurraa vaan.
Täällä näkyy olevan Sanna-hullu ja tää WEF-hullu paikalla vaihteeksi 🙄 Ilmeisesti eivät käy töissä, kun aamusta iltaan smämmätään Marin-pakkomiellettä joka ketjuun.
Kuule täällä käy tuhansia ihmisiä päivässä, mistä sä tiedät kuka mitäkin kirjottelee missäkin?😳
Vierailija kirjoitti:
Olen keski-ikäinen mies, ja äänestin viime eduskuntavaaleissa Persua (pääsi läpi). Minusta Sanna Marin on paras pääministeri sitten Lipposen. Ajatelkaapa vaan sitä katastrofaalista tilaa, johon Vanhanen, Katainen, Stubb ja Sipilä Suomen ajoivat. Viime hallituskausi oli selkeästi paras tällä vuosituhannella aloittaneista.
No hei sanna.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä Sanna Marinin ajatuksista enkä onnellisuudesta yhtään mitään, mutta pitkälle hän on päässyt. Ja saa siksi kokea suomalsita vihaa, kaunaa ja kateutta.
Saudi ja Venäjärahoitukseen asti...onpa tyttö päässyt pitkällä, paljon pitemmälle kuin Ursula von der Leyen komission puheenjohtajana...eiku mites se nyt menikään....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissakin kirjoituksissa on spekuloitu että tuo muotiviikolla esiintyminen olisi ollut sponsoreita tms. varten. Jos näin on, niin voidaan ajatella niitä motiiveja miksi hänet on palkattu. Omien taitojen takia vai saatu porukkaan nuorehko, vaikutusvaltaa ja nimeä saanut nainen jolla saadaan lisää rahaa. Harmailla vanhoilla papoilla pääsee vain tiettyyn pisteeseen asti. Hyvännäköinen nainen on ihan eri juttu. Itse toivon että Sanna vain haluaa pyöriä suihkuseurapiireissä omasta tahdostaan eikä niin että hän jossakin vaiheessa havahtuu että muualla maailmassa ei se tasa-arvo ollutkaan niin pitkällä.
Motiiveja voi toki miettiä, mutta vastaukset näihin kysymyksiin saadaan tietää vuosikymmenen päästä, jos silloinkaan. Samoin kuin voidaan nähdä, onko tullut mitään tuloksia vai eikö.
Marinin Suomessa kokema ristiriitainen vastaanotto on ollut niin suurta, että en yhtään ihmettele sitä, että hän halusi Suomesta ja suomalaismedioiden (ja somen) piiristä ulos. Jos on ollut ihailua ja kannatusta, niin on tullut sitä p**kaa niskaan.
Sitten vielä koronat ja Ukrainan tilanteet päälle, kriisiä kriisin perään töissä.
Itse kuulun siihen porukkaan, joka arvostan Marinin työpanosta Suomen eteen sekä hänen asennettaan moniin asioihin (demareita en äänestä), ja ymmärrän näin keski-ikäisenä naisena aivan täysin sen, että hän päätti lähteä pois. Sitä, että jotkut demari- tai muut kansanedustaja-/poliitikkokollegat tai hänen kannattajansa eivät lähtöä hyväksy tai edes ymmärrä, en sen sijaan oikein käsitä. Ovatko he olleet sokeita Marinin saamalle palautteelle?
Marinin vihamiehiä - joita tälläkin palstalla riittää ja riittää - sen sijaan en ihmettele, heille ei kelpaa mikään, mitä Marin tekee tai ei tee. Kirjaimellisesti punainen vaate. Sitä, mikä saa monet inhoamaan Marinia, on käsitelty muualla jo niin paljon, etten nyt mene siihen. Kuitenkin aina kannattaa miettiä omassa mielessään, mikä jossakussa ihmisessä - olipa tuttu, sukulainen, työkaveri, pomo, tai julkisuuden henkilö - niin kovasti ärsyttää, mihin omaan hermoon se osuu, ja mitä tuo ärtymys kertoo omasta itsestä. Tällä tavoin itsetuntemus voisi lisääntyä, ja Marinin tapauksesta saisi itsellekin jotakin hyötyä noiden pohdintojen kautta.
Voi voi sun kanssas. Olet ihan sokea. Mitähän sotkua se vielä tekee. Maailmalla nyt sitten kiertelee ja puhuu kuin helppoheikki suuria puheitaan.
Ajattelin katsoa muutaman vuosikymmenen, sitten nähdään, mitä "sotkua" se vielä tekee. Antaa kierrellä maailmalla. Jos olen ollut väärässä Marinin suhteen - eli jos tässä kirjoittamani suhteen tulen toisiin ajatuksiin - myönnän sen kyllä sitten ihan avoimesti.
Odotellaan ja katsellaan.
Luulisi, että Marinin vihaajat olisivat tyytyväisiä kun on Suomesta poissa. Ei niistä lehdistä, netistä ja somesta tarvitse lukea sellaisia juttuja sellaisista ihmisistä, jotka eivät kiinnosta. Suomen media tietenkin seuraa, mutta jos vaikkapa uusi pääministeri Orpo tekisi enemmän mediaa kiinnostavia avauksia, voisi media ryhtyä seuraamaan Orpoa Marinin sijaan. Siihen asti ei auta teidän Marin-vastustajien muuta kuin kestää.
Mediassa on esillä monia, itse asiassa lukemattomia ihmisiä, joista en joko pidä tai joista en tiedä (enkä katso tarpeelliseksikaan tietää), enkä minä marmata asiasta. Antaa median hyöriä ja entisten poliitikkojen hyöriä ja pyöriä siellä, missä ovatkaan.
Onko kukaan teistä katsonut Marinin viimeistä puhetta? Eilen, toissapäivänä? Mulla on unirytmi sekaisin.
Arvot olivat hyvin kohdallaan. Eiköhän lapsi voi ihan hyvin. Hyvä Sanna!
Sanna Marin on ainakin ulkoisesti päämäärätietoinen nainen. Jos hän taas on holtiton, niin kyllä sellainen paljastuu ja tulee yleiseen tietoon.
Eipä nuo edeltäjänsäkään ole Suomeen jääneet. Sipilä taisi olla ainoa.
Aho, Stubb, Katainen lähtivät vuosiksi ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Jos jauhojengi-perseilyt olisi tehnyt mies ja miespääministerin kaverit olisi kännissä kuvanneet tissejään kesärannansomeen pressitilassa olisi tuo ministeri taatusti saanut fudut.
Ajatelkaas vähän. Joku kaunis julkkisnainen suutelisi Orpoa kaulalle.
Ja Petteri tokaisisi *en huomannut*.
Ei taitaisi mennä läpi?
Kuvitelkaapa Orpon kaverit Kesärantaan puolialasti Finland kyltin kanssa. Se olisi ero saman tien. Mutta Sannalla olikin eri säännöt...
Mielikuva 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Jos jauhojengi-perseilyt olisi tehnyt mies ja miespääministerin kaverit olisi kännissä kuvanneet tissejään kesärannansomeen pressitilassa olisi tuo ministeri taatusti saanut fudut.
Ajatelkaas vähän. Joku kaunis julkkisnainen suutelisi Orpoa kaulalle.
Ja Petteri tokaisisi *en huomannut*.
Ei taitaisi mennä läpi?
Kuvitelkaapa Orpon kaverit Kesärantaan puolialasti Finland kyltin kanssa. Se olisi ero saman tien. Mutta Sannalla olikin eri säännöt...
Mielikuva 😆
Laulu raikais" se on kullit ja kax äijjää"
Minä en ihmeemmin pitänyt hänestä pääministerinä, kun en ole vasemmiston kannattaja, mutta tykkään hänestä nyt. Hän tekee mielenkiintoisia asioita ja toivon, että onnistuu noissa projekteissaan. On myös aidosti kivaa nähdä suomalaisesta niitä muotinäytöskuvia isojen julkkisten seurassa. Meillä ei ole ennen ollut sen tason julkkista kansainvälisissä seurapiireissä.
Olen luottavainen että koko oppositio tulee sen poikkeuslain taakse missä Sanna Marin houkutellaan takaisin Pääministeriksi tripla-palkalla.
Näin ollen edellinen hallitus voisi jatkaa.
Annika Saarikko valtiovarainministeriksi, tai vaihtoehtoisesti myös Saramo olisi hyvä siihen.
Maria Ohisalo tai Krista Mikkonen sisäministeriksi.
Li Andersson ulkoministeriksi.
Miten Suomessa köyhän yh-äidin tytär ei voisi menestyä siinä missä muutkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa suuresti siltä, että Marinista on kehkeytynyt lapsuutensa johdosta grandioosi narsisti.
Keittiöpsykologia häiritsee kun jollakin suomalaisella on rohkeutta ja itseluottamusta lähteä maailmalle töihin. "Täytyyhän sen olla sairas kun on ihan erilainen kuin minä". Itseäsi taitaa pelottaa jopa kaupassa käynti.
Mitäääh :D :D :D Itse olen asunut eri maissa viidentoista vuoden ajan, ja silti todellakin arvostelen tätä tamperelaista kassaneitiä. Mitään tekemistä tuon kanssa, tyrsk.
Ihan varmasti olet, joo uskon täysin 😄🤭
Valitettavasti Sinulle, olen. Toisin kuin esimerkiksi Marin. Ei päivääkään. Itse koulut, työt. Kolme maanosaa. Se siitä, keskustelu käsittelee sitä entistä ei-kansan valitsemaa pääministeriä, joka Rinteen tilalle puolueen sisältä saatiin ja joka vapailla vaaleilla valituksi ei tullutkaan kultaseni.
Sinä taidat olla harvinaisen yksinkertainen aivokäääpiö? Suomessa ei äänestetä pääministeriä vaan suurin puolue valitsee hänet IHAN ITSE. Rinne teki rikoksen ja suurin puolue SDP valitsi tilalle varapuheenjohtaja Marinin. Kun et ymmärrä vittthuakaan demokratiasta voisit painua muualle itseäsi kehuskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä nuo edeltäjänsäkään ole Suomeen jääneet. Sipilä taisi olla ainoa.
Aho, Stubb, Katainen lähtivät vuosiksi ulkomaille.Eivät heti kauden alussa.
Marin sanoi vaalien alla jatkavansa kansanedustajana, keräsi hölmöiltä äänet ja pakeni samantien maailmalle.
Älä valehtele. Hän oli kansanedustajana puoli vuotta. Sitä ennen vaikean pmi-kauden.
joku persu ukko jää/jäi eläkkeelle ja taatusti tuon tiesi ehdolle alkaessaan...loman yli nosti palkkaa ja kun istuntokausi alkoi niin eläkkeelle.Tuo se vasta petturuutta on.
Syksyn paras viihdeohjelma on Sanna Marinin seuraajien seuraaminen - Kolumnit - Aamulehti
Vierailija kirjoitti:
joku persu ukko jää/jäi eläkkeelle ja taatusti tuon tiesi ehdolle alkaessaan...loman yli nosti palkkaa ja kun istuntokausi alkoi niin eläkkeelle.Tuo se vasta petturuutta on.
Luin ekana notta persaukko. No, lähes samahan on.
Voisiko tuon kassaneiti-idiotismin jo lopettaa? Nolaatte vsin itsenne.
Olisiko hänen pitänyt olla työttömänä nuorena ihmisenä ennen opintojaan?
T. Kokoomusta äänestävä