Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä yhtä työpaikkaa puolta vuotta kauempaa? Muita?

Vierailija
04.10.2023 |

Liian rutiininomaista, tylsää. Väsyttää, ei jaksa. Työpaikan ongelmat ja juoruaminenkin alkaa ärsyttämään.
Pakko lähteä muihin hommiin.

Pisin työsuhteeni on ollut 3 vuotta, jos sitäkään.
Siellä oli paljon tekemistä, eri työkohteita, jatkuvaa kehittymistä, ärsykkeitä ja kiire. Tykkäsin.
Olen kai vähän sadistinen. Työkaverit oli hauskoja, rentoja mutta työmotivoituneita.

Sitten väsyin valitettavasti. Uuvuin oikein kunnolla.
Mutta sen jälkeen olen lukenut uuden ammatin ja nyt teen sijaisen hommia. Paikkoja vaihdellen pari kertaa vuodessa.
Olen kolunnut monenlaista paikkaa. En tiedä milloin oikein pystyn jäämään ja vain olemaan yhdessä paikkaa.

Onko muita? Rauhottuiko iän myötä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masokisti siis.

Vierailija
2/19 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa ja elämyshakuinen persoonallisuus, kyllä se jonkin verran ilman hoitoakin iän myötä asettuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rauhoittuu vasta sitten kun löytää mielekkään työpaikan, missä on monipuolista tekemistä ja tarpeeksi töitä. Saman läpi käynyt. Olin aina tehtävissä, jotka tuntuivat itselleni liian puuduttavilta. Sitten lopulta yllättäin löytyi hyvä paikka pienestä yrityksestä. Työt on monipuolisia. Minä en ole niitä tyyppejä, jotka voivat keskittyä vain yhteen asiaan. Minulla on myös sivutyö, jossa saan hyvin pitkälti itse määritellä sisällön ja määrät. Kun kyllästyn, teen tästä sivutyöstä toiminimiyrityksen - samaa hommaa tehdään sekä palkallisena että yrittäjänä. Sivutyöni ei ole päätyöni kilpailija. 

Vierailija
4/19 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nykyisessä työpaikassani kohta kolme vuotta. Tulin korjaamaan prosesseja, se on tehty. Haluaisin antaa korjatun, rutiiniksi muuttuneen työn jo eteenpäin, jollekulle toiselle, sellaiselle joka tykkää kun toistosta.

Minä tykkään siitä, että saa asiat järjestykseen, järjestyksen ylläpito ei ole mun juttu.

Ja tasapaino kaikessa tekemisessä! Siis ihminen tarvitsee muutakin kuin yhdenlaista tekemistä. Ainakin minä tarvitsisin enemmän hiljaisuutta ja ei-minkään tekemistä tai vaikka haravointia... en halua ammattiharavoijaksi, mutta tarvitsisin kovasti enemmän aikaa irti työstä jotta voin tykätä työstäni enemmän.

Tai sitten pitää vaan lähteä ja aloittaa uusi projekti. Työpaikkani pärjää kyllä ilman minua. Eipä ole pomokaan pahemmin huomioinut, koska vaikutan tyytyväiseltä ja homma toimii. Olen puhunut asiasta, mutta ei se mihinkään vaikuta.

Vierailija
5/19 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten viimeistään kun niskassa on lainat, lapset jne. Ja kun ikää tulee, ei kelpaa enää joka paikkaan. Siinä vaiheessa on pysyttävä siinä missä on

Vierailija
6/19 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus taitaa olla, että 3–5 vuoden välein kannattaa vaihtaa. En ymmärrä miten kukaan jaksaa samoja naamoja ja rutiineja sitä pidempään.

Vierailija
7/19 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten viimeistään kun niskassa on lainat, lapset jne. Ja kun ikää tulee, ei kelpaa enää joka paikkaan. Siinä vaiheessa on pysyttävä siinä missä on

Nii siis mitä? Työnantajat ei palkkaa velkaisia ja lapsellisia?

Vierailija
8/19 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositus taitaa olla, että 3–5 vuoden välein kannattaa vaihtaa. En ymmärrä miten kukaan jaksaa samoja naamoja ja rutiineja sitä pidempään.

Itsellä juurikin tämä rytmi. Pisin työsuhde 5v lyhyin vähän alle 3. Ja joka kerta muuten on vaihtaessa myös palkka noussut. Ja ikää yli nyt 40. Vuosi takana nykyisessä paikassa, mutta tämä kyllä tuntuu, että jää alle kolmen vuoden.

Vierailija
9/19 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD much? Ekat 3kk on nopein ja oppivin ja sitten työ ei anna enää dopamiini vaan alkaa kyllästyttää.

Vierailija
10/19 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADHD much? Ekat 3kk on nopein ja oppivin ja sitten työ ei anna enää dopamiini vaan alkaa kyllästyttää.

Mahdollisesti.

Onko tämä ADHD oire?

Olen muutenkin aika levoton mutta todella väsynyt usein.

Ap

Vierailija
11/19 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii siis mitä? Työnantajat ei palkkaa velkaisia ja lapsellisia?

Ikäsyrjintää on, kaikilla lapset ei ole lentänyt pesästä tai lainat maksettu yli 50 vuotiaana. Siinä vaiheessa ei kannata vaihtaa työpaikkaa, koska ei saa töitä kun on _vanha_

Vierailija
12/19 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki työt sisällä samoja naamoja ja rutiineita vaikka olisi samalla työnantajalla 50 vuotta.

Vierailija
13/19 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli kanssa tuollainen vaihe, mutta se meni ohi kun löysin oikean työpaikan itselleni.

Oikeasti on niin, että työyhteisö voi olla sellainen, että siellä ei vaan voi olla. Jopa saman työpaikan sisällä tekemisen kulttuuri voi vaihdella rajusti.

Itsellä oli tuossa neljä työpaikkaa putkeen, jotka oli ihan sietämättömiä - kaikissa johtaminen oli jostain asiattoman ja törkeän väliltä. Nykyisessä duunissa ei ole mitään tuollaista.

Vierailija
14/19 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisesti.

Onko tämä ADHD oire?

Olen muutenkin aika levoton mutta todella väsynyt usein.

Ap

On..tai ainakin itse olen ADHD ja työkuvioiden kanssa samanlaista.

Vierailija
15/19 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei, irtisanoutuminen ja työttömäksi ennemmin kuin jatkaa kolmen vuoden jälkeen samassa työssä jos ei uutta löydy heti

Vierailija
16/19 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuollainen ole nykyään aika tavallista? Enää ei jäädä yhteen paikkaan.

Vierailija
17/19 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sen sukupolven kasvatti, joka teki työuransa yhdessä työpaikassa, joten en näe jatkuvaa työpaikan vaihtoa normaalina. Itse en ole koskaan lopettanut työssä "muuten vaan". Kynnys uuden työpaikan hakuun on minulla todella korkea, enkä ole ikinä hakenut uutta työtä jos olen töissä jo ollut. Nyt olen mahtavassa työporukassa hieman tylsässä työssä.

Vierailija
18/19 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kestä. Motivaatio pysyy yllä tasan niin kauan kun työssä on opittavaa. Sitten kun hommat alkaa mennä rutiinilla niin alan kyllästyä jos en saa uutta opittavaa tai vaihtelua.

Vierailija
19/19 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuollainen ole nykyään aika tavallista? Enää ei jäädä yhteen paikkaan.

Niin ei jäädä koska ADHD:t lisääntynyt ihmisillä merkittävästi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi