Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa tietämätöntä....

Vierailija
27.12.2006 |

Ongelmani on tälläinen: minulla on aina ollut tunne etten saa lapsia, olen siis hedelmätön ja tämä tunne minulla on ollut aina. Kerran täällä palstalla vieraili joku " näkijä" ja hän sanoi näkenvänsä kipua mahassani ja etten saisi ikinä lapsia. Huoh... En siis usko näihin asioihin, mutta tuollainen kolahti, kun itselläni on jostain kumman syystä aina ollut tämä hassu tunne.

Ikinä en ole vielä lasta yrittänyt tehdä ja tällä hetkellä olen sinkkukin, mutta exän kanssa olimme useita kertoja ilman ehkäisyä, eikä ikinä mitään.

Gynekologilla olen nuoren elämäni aikana käynyt viitisen kertaa, eikä kukaan ole käsikopelolla ikinä mitään havainnut.

Menkkani ovat aina olleet säännölliset ja kestäneet n. viikon.

Mutta mistä sen sitten tietää, että ovuloi? Siis jos tulee menkat, eikö se tarkota sitä että on ovuloinut?

Kait sitä pitäisi mennä johonkin testeihin ihan mielenrauhan vuoksi...

Mutta kiitos jos jaksoit lukea tekstini ja suurempi kiitos jos osasit vastata kysymykseeni mikä tuolla jossain on!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ovuloida, vaikka menkat tulisivatkin säännöllisesti. Tällaiselle " vialle" on nimensäkin ja sitä voidaan hoitaa.

Mutta ota selväää jos se sinua häiritsee, ihan oman mielenrauhasi vuoksi.

Vierailija
2/7 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä haluaisin vielä sanoa, että äitilleni on sanottu ettei ikinä tule saamaan lapsia, mutta 3 silti sai:) mutta jos minulla onkin äitini vaiva...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sanoi kerran mulle kun juteltiin vauva-asioista että " muistathan, etteivät kaikki naiset voi koskaan saada lapsia" . Ihmettelin miksi sanoi tuollaista - tiesikö minusta jotain mitä minä en?

No, mies vaihtui, meni muutama vuosi, jätettiin ehkäisy pois ja oltiin varauduttu pidempään yritykseen - tulin melkein heti raskaaksi. Sama juttu toisella kerralla. Ja kolmannella.

Eli olen kolmen lapsen äiti, vaikka kuvittelin etten tule lapsia saamaan ilman hoitoja =)

Vierailija
4/7 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait minä voisin ajan gynelleni varata, mutta on se jotenkin nöyrää mennä lapsettomuustutkimuksiin kun ei edes kuumeile tai ole miestä:D

Mutta saisinpa sitten mielenrauhan, tai sitten en....

Vierailija
5/7 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kait minä voisin ajan gynelleni varata, mutta on se jotenkin nöyrää mennä lapsettomuustutkimuksiin kun ei edes kuumeile tai ole miestä:D

Mutta saisinpa sitten mielenrauhan, tai sitten en....

Vierailija
6/7 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia ihan oikeasti kaikille jotka vastailevat!

Vierailija
7/7 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuustekijöitä on paljon. Voisi sanoa, että niin paljon kuin on lapsettomuudesta kärsiviä.

Ovuloimattomuus on vain yksi. Lisäksi joillain naisilla joinain kuukausina on ovulaatio toisena ei. Lisäksi vaikka ovulaatio tapahtuisi vain esim. kerran vuodessa, voi munasolu irrota kummaltakin puolelta.

Älä hätäile, jos sinulla on ylimääräistä, niin hoomma tuo edellä mainittu ovis-testi, mutta lääkärille voit mennä puhumaan rohkein mielin vaikka et kuumeilisikaan. toki tutkimuksiin et heti jonon kärjestä pääse.

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan