Huomenna alkaa uusi työ, nyt kuumeessa
Enpä olisi halunnut joutua tällaiseen tilanteeseen. Töiden aloituksesta sovittu huomisesta alkaen. Ihmettelin aamulla, kun on niin veto pois ja outo olo. Nyt paleltaa ja kuume nousee. Onko vain pakko olla pois vai mennä sinnittelemään?
Kommentit (30)
En halua antaa työnvieroksujan mainetta
Ompas ikävä tilanne. Varmaan oikea tapa olisi soittaa työpaikkaan ja rehellisesti kertoa tilanne. Toki itse ehkä ottaisin buranaa ja menisin.. ehkä? Tosin ei varmaan oikea tapa toimia.
Eipä tuossa auta kuin parannella ja aloittaa sitten.
Älä mene sairaana. Parempi viivyttää aloitusta ja sanoa rehellisesti että olet kipeänä. Minusta olisi esimiehenä ja työnantajana oudompaa että menisit sinne tieten tahtoen tartuttamaan muita.
No soitat tietysti aamulla, että olet sairaana. Ikäväähän se on, mutta minkäs teet. Aloitat sitten kun olet terve.
Pakko olla pois koska muuten tartutat sen muille työntekijöille.
Kuumelääkettä nyt kuuden tunnin välein. Aamulla katsot voinnin.
Paremman kuvan annat jos et mene sairaana töihin. Se voi olla koronakin.
Mulle kävi sama ja soitin reilusti, että sairaana ollaan ja pomo totesi, että kuulostankin tosi kipeältä, eikä tälle mitään voi.
Nyt on kamalasti tautia liikkeellä ja uuden duunin aloitus jännittää ja stressaa, niin flunssa iski helpommin.
Viimeksi olen sairastanut vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ompas ikävä tilanne. Varmaan oikea tapa olisi soittaa työpaikkaan ja rehellisesti kertoa tilanne. Toki itse ehkä ottaisin buranaa ja menisin.. ehkä? Tosin ei varmaan oikea tapa toimia.
Onpas, ei ompas, kantasana on on, ei om.
Pitäisi kyllä jokaisen tietää.
Juu, ei auta kun olla rehellinen ja kertoa asia kuten se on. Varmaan tää flunssa iski, kun työnhakustressi laski
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kyllä jokaisen tietää.
Ei kuulosta suomenkieleltä tuon onpas.
Ei sille voi mitään. Soitat aamulla ja kerrot sairastuneesi. Itsekin sairastuin kerran oksennustautiin ensimmäisen työpäivän jälkeen. Hävetti tietenkin, mutta eipä tuota kukaan muistele näin 20 vuoden jälkeen. Edelleen siis samassa paikassa töissä.
Stressireaktio. Sama käynyt itselläkin kahdesti ja raahauduin molemmilla kerroilla töihin, kun ei vaan kehdannut olla pois :/
Huono tuuri, soitat aamulla, että olet kipeä ja pahoittelut asiaa.
Ei mua ainakaan haittaisi yhtään. Tälläkin viikolla kaksi alaista flunssassa, kuuluu tähän aikaan syksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kyllä jokaisen tietää.Ei kuulosta suomenkieleltä tuon onpas.
Onhan sana kenkäkin suomea, vaikka saman ajatustavan mukaan se kirjoitettaisiin kengkä.
Meille ei sairaana oo asiaa, oli uusi tahi ei. Mihin sun pitäs mennä?