Miten saa vastustelevan kissan kantokoppaan?
Viimeksi juoksi vain karkuun, sain suljettua yhteen huoneeseen ja otettua syliin, mutta kun koitti laittaa koppaan harotti täysillä neljällä jalalla vastaan kopan reunoista. Oli todella vaikeaa. Huomenna pitäisi saada taas koppaan kun lääkärireissu.
Kommentit (38)
Tunkee sen väkisin sinne. Eli voimalla.
Ootko kokeillu houkutella koppaan herkkujen ja lelujen avulla?
Laita kissa peppu edellä kantokoppaan. Näin se onnistuu paremmin.
Vierailija kirjoitti:
En oo ap mutta mulla tää toimi tasan niin kauan, kun kissa tiesi ettei oikeasti olla lähdössä mihinkään. Harjoteltiin monta viikkoa. Sit kun oli oikeasti aika mennä koppiin (muutettiin) niin ei enää kelvannut herkut! Fiksuja eläimiä.
Neopreenipuku päälle ja sitten jotenkin koitat sulloa kissan häkkiin ja äkkiä katto perässä kiinni!
Koppa pystyasentoon takamus edellä, ovi kiinni. Siinä se, ja itse pysyttävä rauhallisena ja homman kestettävä noin pari sekuntia
Meilläkin Varusteleka, tee niin että nosta koppa pystyasentoon ja luukku auki ja sitten tunget nopeasti sinne j luukku kiinni. Ota kova ote ja nopeasti laitat. Toinen että luukku Uki, pystyasentoon ja kääri kissa pyyhkeeseen ensiksi ja laitat kisan sisään luukku kiinni ja pyyhe jää sinne koppaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei auta, kun ei halua koppaan. Ei erityisemmin välitä leluista tai herkuista.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin Varusteleka, tee niin että nosta koppa pystyasentoon ja luukku auki ja sitten tunget nopeasti sinne j luukku kiinni. Ota kova ote ja nopeasti laitat. Toinen että luukku Uki, pystyasentoon ja kääri kissa pyyhkeeseen ensiksi ja laitat kisan sisään luukku kiinni ja pyyhe jää sinne koppaan.
Ennakoiva tekstin syöttö. Meillä siis myös kaksi kissaa Vastustelee
Tota kopan pystyasentoa täytyy testata, kiitos hyvästä vinkistä! Ja ehkä pyyhe vois auttaa myös.
Sain kaverilta sen koiran vanhan ja isomman kantokopan. Ei tarvinnut taistella kun se ei saanut tartuttua tassuilla kovan reuniin
Ylhäältä avattava koppa on hyvä.
Itse pidän koppia aina lattialla auki, joten kissat ovat tottuneet niihin ja nukkuvat niissä välillä.
Eli älä ota koppaa esille vasta, kun olet viemässä kissoja jonnekin.
Älä laita koppaan vaan ota syliin ja vie lääkäriin
Eläinlääkärin vinkki, joka toimi meillä aran resque-kissan kanssa: kääri kissa pyyhkeeseen ja laita sen kanssa pystyssä olevaan kuljetuskoppaan.
Mulla toimi kun nostin kopan pöydän reunalle, kissa itsekin vissiin huomasi että ei oo kovin tukeva tarttua reunaan. Sitten jotain hyvää herkkua nassuun palkinnoksi.