Minne mennä Aurinkorannikolla?
En ole koskaan käynyt Costa del Solilla, mutta mielenkiinnosta ajattelin sinne lähteä kesällä. Perhe mukaan, lapset teinejä. Mikä olisi hyvä tukikohta? tarkoitus olisi reissailla ympäri rannikkoa. Pikaisella tutkailulla Benamadelma vaikuttaisi mukavalta kohteelta. Jos kellään tuoreita kokemuksia, kuulisin mielelläni!
Kommentit (42)
Onko aurinkorannikolla mitään paikkaa missä ei tarvitse törmätä yhteenkään suomijunttiin?
Vierailija wrote:
Onko aurinkorannikolla mitään paikkaa missä ei tarvitse törmätä yhteenkään suomijunttiin?
Tuli heti mieleen Benidorm. Siellä ei ole paljon suomalaisia, vaan brittijuntteja. Mene sinne.
Tosin Benidorm on ihan toiseela piilella espanjaa🤣
Benalmadenaan menee ne jotka tykkää aurinkorannikosta mutta hävettäis kertoa asuvansa Fuengirolassa.
Torremolinos, kunnon pikku kaupunki ja hyvä ranta. Sieltä käsin voi sitten mennä minne haluaa. Katsokaa, että on ilmastoitu hotelli. Olin Stella Poariksessa 22 vuotta sitten. On rempattu, vaihdettu nimi ja varmaan ilmalämpöpumputkin nykyään.
Minä tykkään Nerjasta. Kaupunki on just sopivan kokoinen, yläkaupunki Frigiliana on äänestetty Espanjan kauneimmaksi kyläksi. Junttituristit puuttuvat.
Vierailija wrote:
Minä tykkään Nerjasta. Kaupunki on just sopivan kokoinen, yläkaupunki Frigiliana on äänestetty Espanjan kauneimmaksi kyläksi. Junttituristit puuttuvat.
Paikallisten nerjalaisten mielestä sinä olet se junttituristi.
Vierailija wrote:
Nerja on ihana, kannattaa tosiaan käydä Frigilianassa, jossa on myös ihania ravintoloita.
Onko kukaan yöpynyt Torremolinosissa, siinä rannalla, lähempänä Benamadelnan satamaa?
Stella Maris, onko hyvä majoitusvaihtoehto Fuengirolassa?
Mä suosittelen kesällä menemään vähän pohjoisemmaksi. Me oltu kolmesti Saloun seudulla. Lennot Barcelonaan. Saloussa upea huvipuisto, vesipuisto, kivat rannat, Tarragonan kaupunki. Samaan lomaan voi yhdistää muutaman päivän Barcelonassa.
Vierailija kirjoitti:
Stella Maris, onko hyvä majoitusvaihtoehto Fuengirolassa?
Siitä en tiedä. Nuriasol on kaukana kaikesta vaikka muuten olikin kiva huoneistohotelli. Ilunion los bolichesissa myös "ihan kiva". Ei moitittavaa.
Ruokakadulla on aika äänekästä iltaisin ja onkohan se sitten sataman kohdalla baareja ym. Eli öisin voi olla hälinää. Katsoisin joko itäpäädyn tai länsipäädyn ja välttäisin sitä keskustaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä suosittelen kesällä menemään vähän pohjoisemmaksi. Me oltu kolmesti Saloun seudulla. Lennot Barcelonaan. Saloussa upea huvipuisto, vesipuisto, kivat rannat, Tarragonan kaupunki. Samaan lomaan voi yhdistää muutaman päivän Barcelonassa.
Salou on mukava kohde, mutta itänaapureidemme suosiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salou on mukava kohde, mutta itänaapureidemme suosiossa.
Ei ole kahtena edellisenä kesänä näkynyt yhtään itänaapuria. Jostain kumman syystä...
Ilmaston muutoksen johdosta lämpötilat kesäisin järkyttävän korkeat Aurinkorannikolla, + 40 asteisia tappohelteitä ja vesipulaa.
Vierailija kirjoitti:
Etkö keksi mitään muuta lomakohdetta kuin Euroopan pahimman turistirysän?
Maailman pahimmat turistirysät on Thaimaassa, Euroopan Kreikan saarilla Kreeta ja Rodos, sekä Italian Venetsia ja Firenze. Niissä on sentään taidemuseoita katseltavaksi. Espanjassa tuo taidepuoli on pientä Picasso kokoelmaa useammassa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaston muutoksen johdosta lämpötilat kesäisin järkyttävän korkeat Aurinkorannikolla, + 40 asteisia tappohelteitä ja vesipulaa.
Olimme Fuengirolassa kesäkuussa. Lämpöä 26-30 ja kaksi sadepäivää. Eikä ollut poikkeusviikko.
Etkö keksi mitään muuta lomakohdetta kuin Euroopan pahimman turistirysän?