Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun kaikki automallit muistuttaa jo täysin toisiaan. Miksei kukaan tee uusia "vanhoja autoja?"

Vierailija
04.10.2023 |

Luulisi olevan kysyntää kun tehtäisiin vanhoja klassikkoautoja mutta paremmilla tehoilla ym.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole tehoista vaan varusteluista, mm. turvallisuudessa.

Vierailija
2/27 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän klassikoiden jälkeen direktiivit yms. muuttuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole tehoista vaan varusteluista, mm. turvallisuudessa.

Ja yhä enenevässä määrin aerodynamiikasta.

Vierailija
4/27 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajaahan ne niillä vanhoilla klassikkoautoillakin tuolla jos sattuu vielä kunnossa olemaan. Tarkoitin myös että autot näyttäisivät enemmän vanhoilta ja klassisilta mutta upotettuna nykyominaisuuksia. Olisi edes jotain persoonallista.

Vierailija
5/27 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aerodynamiikka, päästönormit ja turvamääräykset. Taloudellisuus ja turvalisuus määräävät.

Vierailija
6/27 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisitko sinä jonkun T-Fordin joka kuluttaa 15 litraa sadalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/27 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pensa jo halpaa? Niimpä.

Vierailija
8/27 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aerodynamiikasta on kiinni, siis ilmanvastuksesta, pisaran muotoa haetaan, valitettavasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/27 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole tehoista vaan varusteluista, mm. turvallisuudessa.

Vanhan näköisiin kuoriin saa kyllä nykyajan tekniikan jos haluaa.

Onhan noita kokeiluja ollut, mutta niihin suunnittelijat viisaudessaan ovat aina halunneet sekoituksen uutta ja vanhaa muotoilua, kuten VW beetlen uudet tulemiset, Chrysler PT cruiser, jne, jotka ovat olleet aina enemmän tai vähemmän paskan näköisiä. Huonoja sekoituksia uutta ja vanhaa.

Vierailija
10/27 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aerodynamiikka, päästönormit ja turvamääräykset. Taloudellisuus ja turvalisuus määräävät.

Aerodynamiikalla ei ole väliä kuin vasta moottoritienopeuksissa, päästöt ovat kohdillaan, jos autoon laitetaan sähkömoottori ja kyllä ne turvallisuusasiatkin kuntoon saadaan, jos halutaan.

Eräs omaa makua miellyttävistä retroautoista on Equus Bass 770. Ei ihan joka pojan kauppakassi, mutta kelpaa nostalgiannälkään.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/27 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä.Lähde nyt ensin tulettaa päätäsi ja yksin kävelee ulos. Elämää voi juuri olla ulkoilu.Lähiösi aktiviteetit esim Asukastalot ,kerhot. jne.Niin turhaa harmittelu, jää itsestään pois.

Vierailija
12/27 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dodge Challenger on ehkä parhaimpia retroiluja, vaikka keulaa on nykyajan muotoilijan pitänyt mennä hässimään erilaiseksi kuin 70-luvun mallin. On vaan kallis eikä kovin vähän kuluttava, joten suuren yleisön suoksikkia siitä ei ainakaan Suomessa tule.

https://www.nettiauto.com/dodge/challenger/13652202

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/27 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dodge Challenger on ehkä parhaimpia retroiluja, vaikka keulaa on nykyajan muotoilijan pitänyt mennä hässimään erilaiseksi kuin 70-luvun mallin. On vaan kallis eikä kovin vähän kuluttava, joten suuren yleisön suoksikkia siitä ei ainakaan Suomessa tule.

https://www.nettiauto.com/dodge/challenger/13652202

HIenohan tollainen olisi mutta on valitettavasti minulle liian kallis ja kuluttaa melko paljon.

Vierailija
14/27 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aerodynamiikka, päästönormit ja turvamääräykset. Taloudellisuus ja turvalisuus määräävät.

Aerodynamiikalla ei ole väliä kuin vasta moottoritienopeuksissa, päästöt ovat kohdillaan, jos autoon laitetaan sähkömoottori ja kyllä ne turvallisuusasiatkin kuntoon saadaan, jos halutaan.

Eräs omaa makua miellyttävistä retroautoista on Equus Bass 770. Ei ihan joka pojan kauppakassi, mutta kelpaa nostalgiannälkään.

 

Aerodynamiikalla ei ole nykyautoissa suurta merkitystä kuin maantienopeuksissa (80km/h+), mutta jos otetaan joku tuollainen 50-luvun laatikko niin sitä ilmanvastusta on niin paljon että se näkyy kulutuksessa jo alemmissakin nopeuksissa.

Sähkömoottorithan tuota aerodynamiikkaa päin vastoin jopa ylikorostavat nyt, koska range-angsti. 

Päästöissä on aerodynaamisuus huomioitu ja siten mm. veroissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/27 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole tehoista vaan varusteluista, mm. turvallisuudessa.

Vanhan näköisiin kuoriin saa kyllä nykyajan tekniikan jos haluaa.

Onhan noita kokeiluja ollut, mutta niihin suunnittelijat viisaudessaan ovat aina halunneet sekoituksen uutta ja vanhaa muotoilua, kuten VW beetlen uudet tulemiset, Chrysler PT cruiser, jne, jotka ovat olleet aina enemmän tai vähemmän paskan näköisiä. Huonoja sekoituksia uutta ja vanhaa.

Hitto, peetee on hieno auto.

Ikävä omaa kaunotarta.

Vierailija
16/27 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikkapa Corvette C3 LS3 koneella ja muilla uudistuksilla olisi aika kova juttu.

Vierailija
17/27 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aerodynamiikka, päästönormit ja turvamääräykset. Taloudellisuus ja turvalisuus määräävät.

Aerodynamiikalla ei ole väliä kuin vasta moottoritienopeuksissa, päästöt ovat kohdillaan, jos autoon laitetaan sähkömoottori ja kyllä ne turvallisuusasiatkin kuntoon saadaan, jos halutaan.

Eräs omaa makua miellyttävistä retroautoista on Equus Bass 770. Ei ihan joka pojan kauppakassi, mutta kelpaa nostalgiannälkään.

 

Aerodynamiikalla ei ole nykyautoissa suurta merkitystä kuin maantienopeuksissa (80km/h+), mutta jos otetaan joku tuollainen 50-luvun laatikko niin sitä ilmanvastusta on niin paljon että se näkyy kulutuksessa jo alemmissakin nopeuksissa.

Sähkömoottorithan tuota aerodynamiikkaa päin vastoin jopa ylikorostavat nyt, koska range-angsti. 

Päästöissä on aerodynaamisuus huomioitu ja siten mm. veroissa. 

Sähköautoissa aerodynamiikka korostuu koska ajoenergiasta käytännössä kaikki menee itse ajoon, toisin kuin polttomoottoriautoissa missä tankin sisällöstä suurin osa menee harakoille.

Vierailija
18/27 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavia nää "aerodynamiikalla ei ole väliä kuin vasta 80+/moottorinopeuksissa"-kommentit. Niin, mistäköhän se johtuu. No siitä että se aerodynamiikka on hiottu sen verran hyväksi ettei sitä taajamassa huomaa. Laittakaa tilalle joku tasaikkunainen T-Ford niin katsotaan niitä kulutuksia sitten.

Vierailija
19/27 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole tehoista vaan varusteluista, mm. turvallisuudessa.

Vanhan näköisiin kuoriin saa kyllä nykyajan tekniikan jos haluaa.

Onhan noita kokeiluja ollut, mutta niihin suunnittelijat viisaudessaan ovat aina halunneet sekoituksen uutta ja vanhaa muotoilua, kuten VW beetlen uudet tulemiset, Chrysler PT cruiser, jne, jotka ovat olleet aina enemmän tai vähemmän paskan näköisiä. Huonoja sekoituksia uutta ja vanhaa.

Hitto, peetee on hieno auto.

Ikävä omaa kaunotarta.

PeeTee oli minunkin silmälle sopiva.

Mutta aina vikatilastojen kärjessä, amerikkalaiseen tapaan.

Tavallaanhan se oli "nollaversio", joten lastentauteja siksi normaaliakin enemmän.

Ensimmäinen ja viimeinen laatuaan.

Vierailija
20/27 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan 60kWh akulla 400km siksi että auto on nykyaikainen ja aerodynaaminen. En kaipaa jotain möykkyvolvoa mikä kulkisi samalla akulla korkeintaan puolet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme