Ärsyttää kun kaikki automallit muistuttaa jo täysin toisiaan. Miksei kukaan tee uusia "vanhoja autoja?"
Luulisi olevan kysyntää kun tehtäisiin vanhoja klassikkoautoja mutta paremmilla tehoilla ym.
Kommentit (27)
On vähän klassikoiden jälkeen direktiivit yms. muuttuneet.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole tehoista vaan varusteluista, mm. turvallisuudessa.
Ja yhä enenevässä määrin aerodynamiikasta.
No ajaahan ne niillä vanhoilla klassikkoautoillakin tuolla jos sattuu vielä kunnossa olemaan. Tarkoitin myös että autot näyttäisivät enemmän vanhoilta ja klassisilta mutta upotettuna nykyominaisuuksia. Olisi edes jotain persoonallista.
Aerodynamiikka, päästönormit ja turvamääräykset. Taloudellisuus ja turvalisuus määräävät.
Ostaisitko sinä jonkun T-Fordin joka kuluttaa 15 litraa sadalla?
Kyllä se aerodynamiikasta on kiinni, siis ilmanvastuksesta, pisaran muotoa haetaan, valitettavasti!
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole tehoista vaan varusteluista, mm. turvallisuudessa.
Vanhan näköisiin kuoriin saa kyllä nykyajan tekniikan jos haluaa.
Onhan noita kokeiluja ollut, mutta niihin suunnittelijat viisaudessaan ovat aina halunneet sekoituksen uutta ja vanhaa muotoilua, kuten VW beetlen uudet tulemiset, Chrysler PT cruiser, jne, jotka ovat olleet aina enemmän tai vähemmän paskan näköisiä. Huonoja sekoituksia uutta ja vanhaa.
Vierailija kirjoitti:
Aerodynamiikka, päästönormit ja turvamääräykset. Taloudellisuus ja turvalisuus määräävät.
Aerodynamiikalla ei ole väliä kuin vasta moottoritienopeuksissa, päästöt ovat kohdillaan, jos autoon laitetaan sähkömoottori ja kyllä ne turvallisuusasiatkin kuntoon saadaan, jos halutaan.
Eräs omaa makua miellyttävistä retroautoista on Equus Bass 770. Ei ihan joka pojan kauppakassi, mutta kelpaa nostalgiannälkään.
Hanki elämä.Lähde nyt ensin tulettaa päätäsi ja yksin kävelee ulos. Elämää voi juuri olla ulkoilu.Lähiösi aktiviteetit esim Asukastalot ,kerhot. jne.Niin turhaa harmittelu, jää itsestään pois.
Dodge Challenger on ehkä parhaimpia retroiluja, vaikka keulaa on nykyajan muotoilijan pitänyt mennä hässimään erilaiseksi kuin 70-luvun mallin. On vaan kallis eikä kovin vähän kuluttava, joten suuren yleisön suoksikkia siitä ei ainakaan Suomessa tule.
Vierailija kirjoitti:
Dodge Challenger on ehkä parhaimpia retroiluja, vaikka keulaa on nykyajan muotoilijan pitänyt mennä hässimään erilaiseksi kuin 70-luvun mallin. On vaan kallis eikä kovin vähän kuluttava, joten suuren yleisön suoksikkia siitä ei ainakaan Suomessa tule.
HIenohan tollainen olisi mutta on valitettavasti minulle liian kallis ja kuluttaa melko paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aerodynamiikka, päästönormit ja turvamääräykset. Taloudellisuus ja turvalisuus määräävät.
Aerodynamiikalla ei ole väliä kuin vasta moottoritienopeuksissa, päästöt ovat kohdillaan, jos autoon laitetaan sähkömoottori ja kyllä ne turvallisuusasiatkin kuntoon saadaan, jos halutaan.
Eräs omaa makua miellyttävistä retroautoista on Equus Bass 770. Ei ihan joka pojan kauppakassi, mutta kelpaa nostalgiannälkään.
Aerodynamiikalla ei ole nykyautoissa suurta merkitystä kuin maantienopeuksissa (80km/h+), mutta jos otetaan joku tuollainen 50-luvun laatikko niin sitä ilmanvastusta on niin paljon että se näkyy kulutuksessa jo alemmissakin nopeuksissa.
Sähkömoottorithan tuota aerodynamiikkaa päin vastoin jopa ylikorostavat nyt, koska range-angsti.
Päästöissä on aerodynaamisuus huomioitu ja siten mm. veroissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole tehoista vaan varusteluista, mm. turvallisuudessa.
Vanhan näköisiin kuoriin saa kyllä nykyajan tekniikan jos haluaa.
Onhan noita kokeiluja ollut, mutta niihin suunnittelijat viisaudessaan ovat aina halunneet sekoituksen uutta ja vanhaa muotoilua, kuten VW beetlen uudet tulemiset, Chrysler PT cruiser, jne, jotka ovat olleet aina enemmän tai vähemmän paskan näköisiä. Huonoja sekoituksia uutta ja vanhaa.
Hitto, peetee on hieno auto.
Ikävä omaa kaunotarta.
No vaikkapa Corvette C3 LS3 koneella ja muilla uudistuksilla olisi aika kova juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aerodynamiikka, päästönormit ja turvamääräykset. Taloudellisuus ja turvalisuus määräävät.
Aerodynamiikalla ei ole väliä kuin vasta moottoritienopeuksissa, päästöt ovat kohdillaan, jos autoon laitetaan sähkömoottori ja kyllä ne turvallisuusasiatkin kuntoon saadaan, jos halutaan.
Eräs omaa makua miellyttävistä retroautoista on Equus Bass 770. Ei ihan joka pojan kauppakassi, mutta kelpaa nostalgiannälkään.
Aerodynamiikalla ei ole nykyautoissa suurta merkitystä kuin maantienopeuksissa (80km/h+), mutta jos otetaan joku tuollainen 50-luvun laatikko niin sitä ilmanvastusta on niin paljon että se näkyy kulutuksessa jo alemmissakin nopeuksissa.
Sähkömoottorithan tuota aerodynamiikkaa päin vastoin jopa ylikorostavat nyt, koska range-angsti.
Päästöissä on aerodynaamisuus huomioitu ja siten mm. veroissa.
Sähköautoissa aerodynamiikka korostuu koska ajoenergiasta käytännössä kaikki menee itse ajoon, toisin kuin polttomoottoriautoissa missä tankin sisällöstä suurin osa menee harakoille.
Huvittavia nää "aerodynamiikalla ei ole väliä kuin vasta 80+/moottorinopeuksissa"-kommentit. Niin, mistäköhän se johtuu. No siitä että se aerodynamiikka on hiottu sen verran hyväksi ettei sitä taajamassa huomaa. Laittakaa tilalle joku tasaikkunainen T-Ford niin katsotaan niitä kulutuksia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole tehoista vaan varusteluista, mm. turvallisuudessa.
Vanhan näköisiin kuoriin saa kyllä nykyajan tekniikan jos haluaa.
Onhan noita kokeiluja ollut, mutta niihin suunnittelijat viisaudessaan ovat aina halunneet sekoituksen uutta ja vanhaa muotoilua, kuten VW beetlen uudet tulemiset, Chrysler PT cruiser, jne, jotka ovat olleet aina enemmän tai vähemmän paskan näköisiä. Huonoja sekoituksia uutta ja vanhaa.
Hitto, peetee on hieno auto.
Ikävä omaa kaunotarta.
PeeTee oli minunkin silmälle sopiva.
Mutta aina vikatilastojen kärjessä, amerikkalaiseen tapaan.
Tavallaanhan se oli "nollaversio", joten lastentauteja siksi normaaliakin enemmän.
Ensimmäinen ja viimeinen laatuaan.
Ajan 60kWh akulla 400km siksi että auto on nykyaikainen ja aerodynaaminen. En kaipaa jotain möykkyvolvoa mikä kulkisi samalla akulla korkeintaan puolet.
Ei kyse ole tehoista vaan varusteluista, mm. turvallisuudessa.