Yöjunalla Lappiin vauvan kanssa-kokemuksia?
Hei!
Meille tarjoutui sattumalta mahdollisuus lähteä Lappiin uuden vuoden viettoon. Junamatka kuitenkin mietityttää...
Lapsi on nyt 11kk. Matka kestäisi n. 13 tuntia, juna VR:n vanhanmallinen yöjuna, ja siellä kahden hengen makuuvaunu. Reissuun lähtisi minä, mies ja poju. Ollaan matkustettu junalla pari kertaa, pisin matka tuollaiset 3 tuntia, ja kitinäähän se loppu kyllä oli. Nyt olisi tietysti tarkoitus mennä yöunille junan lähtiessä ja herätä aamulla virkeinä Lapissa (heh, siis äidin suunnitelmissa) ;) Nukkuminen pitäisi varmaan järjestää niin, että lapsi nukkuisi alasängyllä mun ja seinän välissä.
Onko kellään kokemusta? Kannattaakohan edes harkita? Minnehän siellä mahtuu vaunut sun muut tilpehöörit?
Kommentit (4)
ollaan kolmikuisen kanssa menossa parin viikon päästä yöjunalla rovaniemelle,enkä ko asiassa näe mitään ongelmaa.nukkuu vieressä ja syötän niin kuin ennenkin.uskon pojan nukkuvan paremmin pienessä " kolinassa" ja hytinässä!
Hei,
kiitoksia vastauksista! Totta, lento olisi varmasti paras vaihtoehto mutta meillä tähän " pakettiin" kuuluu toi junamatka, eli siksi siis sillä matkaan. Vähän arvelinkin, että tilat on tosi pienet. Meillä on muutenkin hiukan huonoja kokemuksia vaunujen kanssa reissaamisesta, kerran jäimme parin muun kärryllisen kanssa Treen asemalle, kun junaan ei mahtunut enää yhtään vaunua.
Luulen, et kolmikuisen kanssa matka voi sujua helpomminkin kuin tällaisen hiukan vanhemman joka paikkaan konttaavan ja nousevan ikiliikkujan kanssa. Muuten, olethan huomannut että Rovaniemelle menee se uusi hieno yöjuna, jossa on hyteissä esim. omat suihkut ja wc.
Noh, tämä päivä vielä aikaa pähkäillä asiaa...
ja matka sujunut hyvin....vanhempi vauva voi tietysti olla hankalampi matka-kaveri:) Jos vaan mitenkään mahdollista, suosittelisin päiväjunaa...uusissa junissa lapsille hyvät leikkipaikat ja perhehytissä saa matkustaa rauhassa. Päiväunet onnistuu rattaissa tai vaunuissa, jos sellaset mukana.
Tavaroille kyllä runsaasti tilaa uusimmissa junissa.
, meluisa ja " heiluva" . meilläkin on käynyt mielessä samanlainen matka, mutta ei olla sitten lähdetty vaan on lennetty. Itse asiassa lento ei tullut kovin paljon kalliimmaksi. Ja aikaa säästyi 12h ja olimme perillä pirteinä ja levänneinä..