Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä työkavereista, jotka tulevat yhteiskahveille tuijottamaan puhelintaan?

Vierailija
04.10.2023 |

Työpaikallani täytyy käydä kerran viikossa toimistolla (koko suht iso tiimi samana päivänä). Jostain syystä kaikki käyvät yhdessä kahvilla. Kuitenkin n. puolet porukasta istuu sen puolisen tuntia hiljaa, kyllästyneen näköisinä, puhelintaan katsellen. Työmme on kuitenkin sellaista, että puhelinta voi käyttää myös työn lomassa.

Onko tämä ihan normaali kuvio? Eikö olisi ihan sama hakea kahvikuppi työpisteelle, jos ei kiinnosta olla sosiaalinen? Itselle tulee vähän tympeä olo näistä hiljaa istujista, mutta onko se nyt vain normaalia Suomessa?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääli.

Vierailija
42/54 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vaan olla rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama, niin lopetin kahvihuoneessa käymisen. Kaikki vaan tuijottaa puhelintaan, lukee jotain seiska-uutisia ääneen tai näyttää vieruskaverille kissa- tai pieruvideoita. Siitö tajusin, että ok olkaa vaan puhelimilla, en edes haluaisi että jutellaan.

Vierailija
44/54 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolet selaa kännykkää niin puolet varmaan sit kuitenkin juttelee eli juttukaveriakin? Mikä ongelma?

Vierailija
45/54 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama, niin lopetin kahvihuoneessa käymisen. Kaikki vaan tuijottaa puhelintaan, lukee jotain seiska-uutisia ääneen tai näyttää vieruskaverille kissa- tai pieruvideoita. Siitö tajusin, että ok olkaa vaan puhelimilla, en edes haluaisi että jutellaan.

Me saatetaan työporukan kesken jopa lähetellä toisillemme jotain typeriä meemejä tai videonpätkiä ja nauretaan niille sit porukalla. Kaikki satunnaiskävijät aina kehuu miten hyvä henki työyhteisössä on.

Vierailija
46/54 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, ihmekään, että Suomessa voidaan niin huonosti ja on niin paljon yksinäisiä, jos sosiaaliset taidot ovat tuota luokkaa kuin vastauksista voi päätellä. Ei lisättävää.

Ap

Tuo nyt ei kerro kenenkään sosiaalisista taidoista yhtään mitään. Se, ettei halua työaikana kahvitaukoaan käyttää työkaverin kanssa tyhjänpäiväiseen small talkiin tai uteluihin omasta elämästään sen enempää kuin esitelmää tämän työkaverin omasta elämästä, vaan mielummin levähtää vaikka nauttimalla sen kupillisen kahvia kaikessa hiljaisuudessa ja lukemalla puhelimesta uutiset tai hoitamalla omia henk.koht. asioita ymv. ei tarkoita että olisi sosiaalisilta taidoiltaan jotenkin huonompi kuin sinä kaikessa ylivertaisuudessasi. Taitavat työkaverisi pitää sinua äärimmäisen rasittavana yksilönä ja siksi puhelin toimintoineen pesee sinut kahvitauolla mennen tullen.

Vierailija
47/54 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, ihmekään, että Suomessa voidaan niin huonosti ja on niin paljon yksinäisiä, jos sosiaaliset taidot ovat tuota luokkaa kuin vastauksista voi päätellä. Ei lisättävää.

Ap

Tuo nyt ei kerro kenenkään sosiaalisista taidoista yhtään mitään. Se, ettei halua työaikana kahvitaukoaan käyttää työkaverin kanssa tyhjänpäiväiseen small talkiin tai uteluihin omasta elämästään sen enempää kuin esitelmää tämän työkaverin omasta elämästä, vaan mielummin levähtää vaikka nauttimalla sen kupillisen kahvia kaikessa hiljaisuudessa ja lukemalla puhelimesta uutiset tai hoitamalla omia henk.koht. asioita ymv. ei tarkoita että olisi sosiaalisilta taidoiltaan jotenkin huonompi kuin sinä kaikessa ylivertaisuudessasi. Taitavat työkaverisi pitää sinua äärimmäisen rasittavana yksilönä ja siksi puhelin toimintoineen pesee sinut kahvitauolla mennen tullen.

Juuri näin. Ap:n asenne kertoo hänestä kaiken. Itse olen ollut monessa toksisessa työyhteisössä ja sille on ollut syynsä miksi en ole osallistunut keskusteluihin. Introvertit taas voivat kaivata rauhaa ja hiljaisuutta tauolla ja sekin tulisi ymmärtää eikä hitto ottaa kaikkea itseensä tyyliin "Yhyy miksi nämä eivät leiki kanssani." Onni on nykyinen terve työyhteisö, kaikki ovat mukavia eikä hiljaisempia katsota pahalla (itse olen puheliaammasta päästä mutta kykenen ymmärtämään erilaisuutta.) Ap, katsoppa peiliin.

Vierailija
48/54 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen selailtiin lehtiä.

Vierailija
49/54 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo missä tahansa ympärilleen tuo on ihan normaalia.

Taannoin totesin olevani tässä asiassa varsin poikkeava, olin lääkärikeskuksen odotusaulassa ja kaikki muut samaan aikaan vastaanotolle pääsyä odottavat olivat todellakin naama kiinni puhelimessa kun minä taas katselin koko valtavan seinän kattavista ikkunoista avautuvaa maisemaa. Liekö syy sitten siinä että käytän puhelinta vain viesteihin ja puheluihin enkä niihinkään edes päivittäin, minulla ei myöskään ole tilejä mihinkään somepalveluihin. Nettijutut hoidan kotona läppärillä.

Vierailija
50/54 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Ymmärrän toki, että jokainen viettää kahvitaukonsa kuten haluaa. Itse olen vain tottunut siihen, että kahville muiden ihmisten kanssa mennään yleensä juttelemaan. Puhelinta selaan mieluummin itsekseni. Ei siis oikein enää huvittaisi nämä ankeat kahvihetket.

Ap

Siis herranen aika. Jos työtehtävät sisältävät paljon asiakaspalvelua niin en minä tykkäisi tauolla puhua mitään jonnin joutavaa.

Vierailija
51/54 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tutulta kuulostaa. Meidän työpaikalla on lisäksi sellainen L-positiivinen ilmapiiri, joten miehet ja naiset on sijoitettu eri kerroksiin.

Lesbo-positiivinen ilmapiiri?

Vierailija
52/54 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin työkavereita pataan tuossa tilanteessa ja kännykät takavarikkoon.

Vierailija
53/54 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut taas jaksaa päivästä toiseen ihmetellä muiden tekemisiä?

Näitä ihmettelijöitä on joka työpaikalla. Työhyvinvointi paranisi joka paikassa jos ihmisten annettaisi olla rauhassa.

Vierailija
54/54 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No olen sosiaalinen, mutta suoraan sanottuna työpaikan kahvikeskustelut eivät kiinnosta. Meillä vielä joskus juorutaan niistä, jotka eivät ole paikalla. Voin vain kuvitella mitä minustakin puhutaan selän takana. Tietyt tyypit pilaavat koko kahvipöydän hengen. Käyn kahvilla, mutta en kommentoi noihin keskusteluihin. 

Sama täällä, kahvitauolla lähinnä juoruillaan ja puhutaan pahaa selän takana. Eipä kauheasti huvita kahvitauot. Muodon vuoksi joskus pakko-osallistun, mutta eipä paljon huvita rupatella. Etätyö on parasta. Enkä koe, että sosiaaliset taitoni olisivat jotenkin erityisen kehnot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme