Pirkanmaalla psykiatrille jonottavat! Olen odottanut aikaani jo 1,5 vuotta. Milloin saitte apua?
Tässä vaan mietin, että olis tosi kiva jos joskus pääsisin psykiatrialle ja saisin sitten lausunnon kelan tukemaan terapiaan.
Nyt olen odottanut aikaa tosiaan 1,5 vuotta ja sain kutsun kuukausi sitten verikokeisiin, jonka jälkeen lupasivat soittaa ja saan ajan.
Ei ole vielåkään kuulunut. Verikokeissa kävin ja ajattelin, että pian soittavat mutta tiedä kauan vielä joudun odottamaan.
Tilanne ei ole työntekijöiden syy enkä nyt sinällään ole tästä pahoillani mutta tarvitsisin todellisista syistä terapiaa.
Elän vähän jossain välitilassa ja joskus olen aivan loppu, sekä itsetuhoisuuden partaalla.
Yritän tietenkin itsekin käsitellä asioita ja vain selvitä mutta tuntuu ettei se oikein riitä että yksin kahlaa eteenpäin.
Koska te olette ajan saaneet?
Vuonna 2018 hakeuduin Tampereella aikuispsykiatrian puolelle syvän masentuneisuuden ja ahdistuksen takia, päässä pyöri paljon itsetuhoisia ajatuksia. Ensin terveyskeskuslääkäri suorastaan kettuili oireistani ja oli hyvin vähättelevä: kuulin ääniä jotka käskivät tappaa itseni ja lääkäri ivallisesti nauroi "no, mitä ne äänet MUKA nyt kertovat?". Kyllä hän lopulta laittoi lähetteen. Pääsin kuukauden sisällä keskusteluun, jossa lähinnä kysyttiin a) tapanko itseni ja b) jos tapan niin kuinka pian. Mitään en tuon keskustelun jälkeen heistä kuullut. Minun onneni oli päivittynyt työterveyssopimus, noihin aikoihin tuli psykiatrin ja psykologin palvelut meidän työterveyden piiriin. Sain heti apua ja terapiakin on jo päättynyt. Kukaan ei koskaan ottanut enää minuun kunnalliselta puolelta yhteyttä. Toivon, että joku kurkkasi tietojani ja näki että pääsin eteenpäin hoidossani toista kautta eikä niin, että minut vain jätettiin jonon hännille (mikä on toki todennäköistä).
Jos pystyt, hyödynnä yksityistä mutta jos se ei ole mahdollista, soittele hoitosi perään. Ei kannata jäädä odottamaan.