Millaista takkia te uusimaalaiset käytätte tähän aikaan vuodesta
Kommentit (22)
Yleensä huppari, kuljen autolla. Aamuisin koiralenkillä sellainen tuultapitävä ohut takki sen päällä.
Vielä en oo ottanu takkia käyttöön. Kunhan viilenee työmatkoilla käytän ensin ohutta kuoritakkia ja paremmissa menoissa siistimpää vuoretonta takkia. Kun mennään noin +5 lämpöön vaihdan vahvempaan kuoritakkiin ja ohutvuoriseen kaupunkitakkiin. Talvitakit käyttöön, kun noin -5.
Kevyt toppatakkia jo, aamuisin on vaan +5 astetta ja tuulista kun asuu meren lähellä.
Takkeja ilman toppausta. Sään mukaan puen joko vettähylkivän ulkoilutakin tai paremmalla kelillä jonkun kivemman näköisen, vaikka trenssitakin.
Mahtava aloitus, hampaita naurattaa!! Helsinkiin mennessä tosiaan pitää täällä maakunnissa aina ajatella se saatanallinen merituuli ja diagonaalinen märkä!!
Vierailija kirjoitti:
Takkeja ilman toppausta. Sään mukaan puen joko vettähylkivän ulkoilutakin tai paremmalla kelillä jonkun kivemman näköisen, vaikka trenssitakin.
Stressitakki ja uusimaalainensyystakki minullakin. Työkaveri ihmetteli miten on niin hirvee stressi kaiken aikaa niin se on toi takki joka vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kevyt toppatakkia jo, aamuisin on vaan +5 astetta ja tuulista kun asuu meren lähellä.
Asun myös meren lähellä Helsingissä ja tänäaamuna oli +12. T-paidalla ja hupparilla pärjäsi ja lähdin jo klo 6:den jälkeen.
Isoisän vanhaa asetakkia ekast maailmansodasta täällä Kontulas
Trenssi. Villalangastakki on vielä liian lämmin. Ainakin mun mielestä.
Minulla DryCell takki ja toisena fleece-takki. Tosin olen kyllä Pirkanmaalla, mutta ei täällä nyt niin paljon Uuttamaata kylmempi ole.
En ole vielä ottanut takkia käyttöön, katsoo jos kohta täytyy t-paidan päälle laittaa huppari, vielä on pärjännyt ilman.
Hupparilla on menty vielä, takkia en ole tarvinnut kuin kerran nyt syksyllä.
Villakangastakki päälle tällä viikolla. Just hyvä.
Hyllä hä häytän ho hihan huntuvatakkua. Haksua.
Canada Goosen untsikan otin käyttöön jo syyskuun alussa.
Työtakkia, sillä pärjää hyvin.
Töiden ulkopuolella en juuri ulkona käy.
M41