Erittäin väkivaltainen katujengi on rantautunut Ruotsista Helsinkiin
Pahamaineinen ruotsalaisjengi perusti Suomeen huumeiden maahantuontiorganisaation kaikessa hiljaisuudessa.
Kommentit (401)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan vakavan paikan edessä. Nyt kaikki toimet käyttöön. Ei mitään pehmeitä vaan kovia keinoja. Ruotsi on menetetty ja kohta sisällissodassa.. Kohta kantaruotsalaiset joutuu lähteen evakkoon. Suomea ei saa päästä samaan jamaan. Se voi olla että olemme myöhässä mutta yrittää pitää!
Huomaatteko kun media on ruvennut kirjoittaa. Kun vasemmisto hallitsi ei mitään kirjoitettu vaikka ongelmia oli jo silloin.
On täysin irvokasta, että Halla-ahoa haukkuva Lauri Nurmi nyt jeesustelee katujengeistä ja että ongelmaa ei saa hyssytellä.
Itse on ollut pahin mahdollinen Marinin nuoleskelija. Mutta toki parempi, että edes nyt myöntää tuon.
Milloin alkaa vihervasemmiston aito itsereflektio ja ripittäytyminen tästä asiasta?
Teki niin, tai näin niin aina väärinpäin. Kauhea ulina, jos joku muuttaa kantaansa samaksi kuin teillä. Tuntuu, että tärkeintä on inhota ja haukkua muita, ei muuttaa heidän näkökantojaan ja toimia yhdessä niitä päämääriä kohti.
Sieltähän se vaikuttaa. Ei mitään järkevää tai rakentava tai edess ongelmaa oikeasti koskevaa keskustelua. Vain innokasta haukkumista. Ja syy on edellisen hallituksen. Joka muuten teki hyvää työtä ja on arvostettu ja tunnettu ympäri maailmaa. Suomen imago oli viime hallituksen aikaan korkea. Nyt se on pelle-lukemissa.
Etkö ikinä väsy keskustelemaan itsesi kanssa ja myötäilemään omia aivopierujasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut muna pystyssä öyhöttämässä.
Sieltähän se vaikuttaa. Lähinnä innokkuiudelta, ei huolelta. (Jätän kyllä sen munan pois)
Jälleen kerran on mukavaa olla samaa mieltä itsensä kanssa. Olet säälittävä tuon omiin viesteihisi vastailun kanssa.
On meitä tässä ainakin kaksi. Sorry vain. En tiedä toisen vakaamusta, mutta minä olen ihka oikea vassari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut muna pystyssä öyhöttämässä.
Sieltähän se vaikuttaa. Lähinnä innokkuiudelta, ei huolelta. (Jätän kyllä sen munan pois)
Jälleen kerran on mukavaa olla samaa mieltä itsensä kanssa. Olet säälittävä tuon omiin viesteihisi vastailun kanssa.
On meitä tässä ainakin kaksi. Sorry vain. En tiedä toisen vakaamusta, mutta minä olen ihka oikea vassari.
Skitsofrenia siis.
Vierailija kirjoitti:
Jengiläisille pitäisi keksiä mielekästä tekemistä ja matalan kynnyksen nuorisotoimintaa aikuisten valvonnassa. Suomi ei saa tehdä ruotsin virheitä ja laiminlyödä jengiläisten integroitumista ja kotouttamista. Yhteiskunta on sulkenut nämä jengiläiset ulkopuolelle. Koronakriisi ja ilmastoahdistus vielä lisäksi, niin kyllähän siinä nuori mieli järkkyy.
Eikö heillä itsellään ole mitään vastuuta? Jos minä muutan vaikka Saksaan, mielestäni on minun vastuullani sopeutua sinne, opiskella kieli ja mennä töihin
Voi helkanlettad taas teitä öyhöjä. Huumekauppa ja rikollisjengit ei ole mikään kään uutuus Suomessa
Vierailija kirjoitti:
En tajua näiden jengiläisten logiikkaa. Mitä ne tänne tulevat jos eivät halua elää ihmisiksi? Olisivat jääneet kotimaahansa mellastamaan
Niille maksetaan siitä. Venäjä ja Kiina rahoittaa välikäsien kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt m muutto VÄLITTÖMÄSTI seis Irakista, Somaliasta, Syyriasta ja Kosovosta.
Vaikka näissä maissa olisi mikä hätätila, emme voi antaa omasta maastamme kehittyä taistelutanner tämän vuoksi.
Ruotsissa on melkein yhtä paljon r ä j ä y t y k s i ä kuin Meksikossa. Onko millään maalla velvollisuus auttaa toisia näin paljon, että itse muuttuu autettavien kaltaiseksi?
Ruotsi ei ole auttanut, Ruotsi on ottanut valtavan määrän ihmisiä muista maista ja jättänyt nämä hunningolle. Ei ole koulutusta, ei työtä, ei edes asuntoa ja sitten ihmetellään kun joutilaat nuoret miehet ajautuvat rikosten tielle.
Ihan itse aiheutettu ongelma jonka seurauksista nyt kärsitään ja maksetaan kovaa hintaa.
Luuletko, että jengirikollisia ja huumekauppiaita kiinnostaa koulutus tai työ?
Vierailija kirjoitti:
En tajua näiden jengiläisten logiikkaa. Mitä ne tänne tulevat jos eivät halua elää ihmisiksi? Olisivat jääneet kotimaahansa mellastamaan
Kyse on huumejengeistä. Levittivät myyntialueen rajan yli. Väkivaltaisuuksia käydään suomalaisten, täällä olevien virolaisten ja venäläisten jengien kesken.
Tuskin keskiverto suomalainen tuohon sekaan joutuu.
Onko oppositio ottanut kantaa asiaan mitenkään. Bensahinnasta ollaan kovin huolissaan ensimmäistä kertaa neljään vuoteen..
Vierailija kirjoitti:
Voi helkanlettad taas teitä öyhöjä. Huumekauppa ja rikollisjengit ei ole mikään kään uutuus Suomessa
Aikamoiset pöllyt sinulla taas.
Onkos oppositio ottannut kantaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuhallitus sai jengit Suomeen, ei ollut tällaista Marinin hallituksen aikana.
No Marinin hallituksen aikana tämä tilanne alkoi, onko muisti noin lyhyt? Ja mitä tekivät Marin, Ohisalo ja Taponen? Marin biletti, Ohisalo ja Taponen kielsivät jengiongelman olemassaolon.
Tämä alkoi tasan siitä, kun Juha Sipilä ja Petteri Orpo avasivat rajat vuonna 2015
Vierailija kirjoitti:
Voisitko tehdä kaksi asiaa:
Kirjoita joskus edes yksikin viesti ilman suurempia kirjoitusvirheitä.
Hanki itsellesi työpaikka niin kuin vastuullinen aikuinen ja lakkaa roikkumasta palstalla aamusta iltaan.
Karkoitus jokaiselle ja kansalaisuudet pois.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan pysyvät siellä hesassa.
No ei ne pysy. Keravalla ja Järvenpäässä varoitettiin jo kesällä nuoria liikkumasta yksin.
Turpiin tuli ja vaatteet ja muut tavarat vietiin keskellä päivää.
Olen ollut mukana junnutoiminnassa, harrastuksissa vuosia. Nähnyt mitä lapsista kasvaa. Osa lähtee hiumemaailmaan hyvinkin nuorena. Ei käyttämään, vaan diilaamaan. Helppo alku ja isot rahat houkuttaa. Ei siinä lukio tai amis kiinnosta. Näin on aina ollut ja näin tulee olemaan, vaikka kuinka muuta yritetään. Ja yritetään bongata nuoret diilaajan alut ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan komisario Jari Taponen vähättelee jengirikollisuutta. Eilen twiittasi sen olevan laskussa!
Jari Taponen pitäisi saattaa oikeuden eteen väärän tiedon levittämisestä ja poliisivoimien pettämisestä.
Jari Taposella on ilmiselvä poliittinen motiivi. Montako kertaa hän on twiitannut katujengiongelmasta?
Suomen poliisi on tehnyt fantastista työtä katujengiongelman eteen. Esim. Milan Jaffin ja kumppaneiden saaminen oikeuden eteen ja vankilaan oli todella ammattitaitoista toimintaa poliisilta. Poliisiammattikorkeakoulussa tehdään jatkuvasti faktapohjaisia AMK-töitä aiheesta ja todetaan sen olevan vakava. Monet ruohonjuuritason poliisit ovat todella huolissaan näistä.
Samaan aikaan komisario Jari Taponen twitteröi ja vähättelee ongelmaa ja edistää uraansa väittelemällä. Hän on johtavassa asemassa Helsingin poliisissa, eikä ole kertaakaan antanut Helsingin poliisille sen ansaitsemia kehuja. Sen sijaan hän pyrkii leimaamaan aiheesta keskustelun rasismiksi.
Jos olisin Helsingin poliisilla töissä, en voisi sietää tuollaista henkilöä noin korkealla paikalla. Eikö häntä saada millään vaihdettua toisiin tehtäviin?
Voisiko Jari Taponen mennä joskus selvittelemään katujengiongelmia vaikkapa Itäkeskukseen?