Mikä summa on sinulle paljon rahaa?
Paljonko tarvitsisit, että pääsisit taloudellisesti tasapainoon? Vipit, luotot, laskut ja ulosotot maksetuiksi.
Jos olet hankaluuksissa, tiedätkö mikä on velkojen yhteissumma? Miten lähteä selvittämään huonoksi päässyttä tilannetta, vai meneekö omalla painollaan?
Kommentit (14)
Mulla ei ole kun asuntolaina ja sen kuukausierät ovat hyvinkin maltilliset, eivät siis hetkauta talouttani suuntaan tai toiseen. Muu on velatonta.
Eli en nyt kuulu kyselysi kohderyhmään. Mutta siis mikä on mielestäni iso summa, niin ehkä joku kymppitonni alkaa olla sellainen, että puhutaan jo mun arjessani isommasta summasta.
Tarvitsisin 55000 euroa niin olisin velaton.
Autosta on lainaa 11 tonnia ja luottokortilla 2600e.
Jos nyt jostain tipahtaisi 13 tonnia, olisin aika tyytyväinen.
Mitään multa ei puutu. On oma rakas koti, mökki ja perhe. Ihan kiva työpaikkakin on. Ruokakaupassa voi ostaa, mitä haluaa miettimättä, riittääkö rahat.
Kaikki on hyvin.
Vastauksena otsikon kysymykseen: mun mielestä iso summa rahaa olisi joku 50 000e.
Talous on tasapainossa, siis plus miinus nolla. Sanotaan sitten vaikka niin että 0 € on paljon rahaa.
Riippuu asiasta, olen kitsas ja hintatietoinen.
Jos maksajaksi joudun, niin 500 000 e on iso summa, mutta jos olen saamapuolella, niin 1 000 000 e ei hätkähdytä.
Olen pitkäaikaistyötön ja täysin velaton. Luottotiedot puhtaat. En centtiäkään velkaa minnekään.
Kymppitonni olisi kiva saada. Sukanvarressa on muutama tonni, mutta kybädona antaisi jo uusia mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu asiasta, olen kitsas ja hintatietoinen.
Itsekin näen että riippuu hyvin paljon siitä mihin se olisi tarkoitus käyttää. Jos joku nyt antaisi minulle 4€, menisin ostamaan täysin turhan antennikaapelin. Se on liikaa että itse sitä maksaisin.
Velaton olisin 40000 eurolla. Mutta ei mulla ole mikään tarve olla velaton. Iso summa olisi jossaIn puolen miljoonan huitteilla, mutta elämäni muuttuisi vasta jollain 5 miljoonalla sen sijoittamalla vois ostaa kaikkea kivaa (rantatontti keskeltä kaupunkia tns) ja lopettaa työnteon.
Noin 30 000 - sillä saisin lopun asuntolainan maksettua ja myös yhdestä taloyhtiön remontista jääneen pääomavastikkeen hoidettua pois. Mutta ei mulla nytkään ole talous epätasapainossa - tulot riittää menoihin, säästämään en tällä hetkellä pysty, koska jouduin vähentämään työntekoa sairastumisen takia. Pienet menot kuitenkin.
70€/ kg jostain herkku lihasta. Harvoin nautittona tietenkin. Yli 25 000€ perushyvästä 3v vanhasta autosta. Kaupassa pidän viikottaisten herkkujen hintarajana 25€/kg.
Talouteni on aina ollut tasapainossa. Vaikka tienaan reilusti yli keskitason ja talous on tasapainossa niin kyllä minulle esim. 1000e on iso raha. Olen luonteeltani ollut aina melko pihi. En tykkää tuhlata enkä ostele mitään velaksi ja osamaksulla.
5000 voin pistää melko miettimättä johonkin. 10 000 alkaa olla jo isompi raha. 100 000 on paljon.
Okt rakennettu ja maksettu, toinen kiinteistö ja mökki + maata ostettu.
Paljon rahaa olisi n. 5 000 000 €. Voisin ostella vähän lisää osakkeita.