Kaveri uudelleensepittää elämäänsä?!
Kaveri yritti miehensä kanssa lasta noin kaksi vuotta, puhui silloin asiasta avoimesti, laittoi kuvia ovulaatiotesteistä ja kertoi, kuinka kiertää kaupoista hakemassa erinäisiä hedelmällisyyttä lisääviä tuotteita (mehiläisvahaa jne). Kipuili asiaa minulle, kun sain itse vauvan. Meidän lapsi oli 1,5v hänen esikoisensa synnyttyä.
Meille on juuri kohta syntymässä seuraava lapsi. Kaveri on puhunut, että heillä ei ole ollut ehkäisyä esikoisen synnyttyä, mutta että aikoisi käydä lääkärissä enne kuin alkavat yrittämään (esikoinen syntyi sairaana ja kaverilla itsellään perussairauksia). Kommentoin siihen, että kannattaa olla varovainen, kun lapsi voi saada alkunsa yrittämättäkin jos ehkäisyä ei ole, niin kuin meille oli nyt käynyt,kun tulin kierukan poiston jälkeen raskaaksi ennen ensimmäisiäkään kuukautisia siinä välissä. Siihen kaverini kommentoi jotain aivan outoa!!! Että voin olla kiitollinen kun tulin niin helposti raskaaksi - kuten hän. Että hän oli tullut ensimmäisellä yrityskierrolla.
Mietin ensin, että onko tämä vitsi vai voinko muistaa niin väärin. Mutta kun kysyin asiasta ("ettekö te yrittänyt noin kaksi vuotta?"), hän sivuutti asian sillä, että oikeeta yritystä oli vain se yksi kierto. Tilanne meni niin oudoksi, kommentti häneltä tuli niin erikoisella sävyllä, etten tiennyt mitä sanoa, olivat kuitenkin silloin jo jopa eroamassa miehen kanssa kun lapsettomuus oli niin kivuliasta ystävälleni.
Loukkasinko ehkä häntä kun menin möläyttämään, että voisi tulla vahingossa raskaaksi. Olin tahditon ja kaverin vanhat haavat aukesivat? Tuo tilanne oli niin outo, että tosiaan jähmetyin täysin, enkä pyytänyt anteeksi. Onko parempi jälkikäteen pyytää anteeksi vai antaa vain olla? Ajattelin, että jätän suosiolla ottamatta enää puheeksi, mutta kaveri teki niin oudon julkaisun tänää someen, että pelkään, että olen aiheuttanut hänelle jonkin posttraumaattisen stressireaktion ja ettei hänellä ole nyt kaikki ok...
Kommentit (3)
Anna moisten tyyppien olla ja keskity omaan elämääsi.
Jos ensimmäinen lapsi on jo sairas ja oli perussairauksia itselläänkin, hänen ei ehkä kannata tehdä enempää lapsia? Miksi teki ekan. Vai väkisin tekee lapsia ja lapsille ne sairaudet antaa? Meneekö lasten elämä täysin pilalle. En tiedä sanoitko jotain väärin vai et, mutta tilanteet mahdottomia.
Kaverisi on patologinen valehtelija. Ihan sama mitä sä teit tai teet, hän valehtelee. Jos pyytelet anteeksi, se on lupa höynäyttää sua pahemmin.