Latteimmat lemmikkieläimille annetut nimet?
Kommentit (62)
Bella millä tahansa elävällä olennolla...
Selkeät ihmisten nimet. Kuka haluaa antaa koiralle nimen Pekka tai Raimo?! Olen siis eläinrakas mutta tuontyyppiset nimet eläimillä ei vain toimi.
Lassie on aika kökkö nimi. Tietenkin rotuna pitkäkarvainen collie.
Roi, Rocky tai Rex, varsinkin saksanpaimenkoiralla.
Nöpö millä tahansa eläimellä.
Sit ne kaikki perus, Musti, Mirri, Tassu, Tessu, Miiru, Viiru jne.
Tiuhti ja j Viuhti kissasisaruksilla, joilla alunalkaen oli ihan toiset, uniikit nimet, juuri niille sopivat. Uusi omistaja hölmöyksissään sitten nimesi ne uudelleen, muumeista kopioiduilla nimillä. Tiuhteja ja Viuhteja on varmaan Suomessa lemmikkeinä kymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Selkeät ihmisten nimet. Kuka haluaa antaa koiralle nimen Pekka tai Raimo?! Olen siis eläinrakas mutta tuontyyppiset nimet eläimillä ei vain toimi.
Olen eri mieltä, meillä Antero ja Erkki, hyvin sopivat nimet kyseisille kissaherroille.
En minä oikein osaa ajatella, että joku nimi olisi lähtökohtaisesti väärä jollekin eläimelle. Meillä on ollut tuo moneen kertaan haukuttu Musti mustan koiran nimenä, ja se oli oikein sopiva nimi sille koiralle. Ikävä on suuri, Musti vielä suurempi.
Eläimelle, jota kutsutaan paljon (huudellaan) niin lyhyt selkeä, maksimissaan kaksitavuinen nimi on yleensä toimiva. Ja kuka huutelee, nimittäin minulla oli tuttava, jonka koiran nimi oli Pertti. Ja tuttavallani oli paha ärrä-vika. Ja ihan itse nimesi koiransa. Pertti oli hyvä koira, joskin hieman turhan metsästysviettinen. Tykkäsi oluesta (alkoholittomasta). Minusta se oli oikein hyvä nimi sille koiralle.
Muinaisessa Egyptissä kaikki kissat olivat Miu-nimisiä (tai mikä se foneettinen vastine olikaan muinaisen egyptin sanastossa) - mutta muinaisessa Egyptissäkin kissoilla OLI nimi, vaikka sitten sama kaikilla.
Miksi haluat miettiä tällaisia latistavia aiheita? Mitä iloa saat latteimman lemmikkieläimen nimellä?
Vierailija kirjoitti:
Bella millä tahansa elävällä olennolla...
Joo, sehän on veneen nimi.
Hevosten nimet ne vasta on typeriä.
Chico tai joku muu mauton espanjalaisnimi niillä tänne raahatuilla piskeillä.
Vierailija kirjoitti:
Saksanpaimenkoirat tai vastaavat näköiset ovat aina Rocky tai Rico
Tai Aatu
Topi ja Tessu.