Miksi jotkut eivät peseydy kylpylässä ennen altaaseen menoa?
Olin tänään uimassa kylpylässä ja kun olin lähdössä pois ja olin suihkussa pesutiloissa, tuli sinne suoraan pukuhuoneesta n. 12-vuotias tyttö, joka oli pukenut uikkarit päälleen jo pukuhuoneessa ja hän vaan pikaisesti piipahti suihkussa ja meni ihan muina naisina allasalueelle. Hänellä oli pitkät hiukset Letillä, jotka eivät tietenkään kunnolla kastuneet. Suihkutilat seinällä oli kyltti, jossa luki, että katsele hiukset ennen altaaseen menoa tai käytä uimalakkia ja lisäksi pukuhuoneen ovessa luki, että käy suihkussa ennen altaaseen menoa. Olen aiemminkin nähnyt sitä, että aikuiset ihmiset kävelevät ihan pokkana suoraan pukuhuoneesta altaaseen peseytymättä.
Mietin vaan, että miksi? Tuntuuko se liian vaivalloiselta tai epämiellyttävältä käydä suihkussa? Eivätkö he kotonakaan tykkää käydä suihkussa? Vai saavatko he jotain sairaita kicksejä siitä, että rikkovat sääntöjä?
Kommentit (29)
Ei tulisi mieleenkään peseytyä ennen likaiseen altaaseen menemistä. Sen jälkeen on eri asia
Itse käyn aina pesulla ennen altaisiin menoa,mutta pois lähtiessä yleensä pissin altaaseen. Se jotenkin vaan kuuluu jo tapoihin.
Onhan se kieltämättä vähän hauskaakin kun katsoo jonkun viattoman polskuttelevan siinä onnellisen näköisenä.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn aina pesulla ennen altaisiin menoa,mutta pois lähtiessä yleensä pissin altaaseen. Se jotenkin vaan kuuluu jo tapoihin.
Onhan se kieltämättä vähän hauskaakin kun katsoo jonkun viattoman polskuttelevan siinä onnellisen näköisenä.
Olet oksettava.
Suomessa riittäisi useammalla kastautumispaikka +sauna, tai oma mökki. Jos olisi tasapuolisempi jako ja vastuullisia ihmisiä. Se ei tarkoita että kaadetaan puu päälle ja järveen hukkumaan juhannuksena tms. Eikä holtitonta ajelua pienissä, hyttyspuskaan tai kesäkissoja. Kylpylälle vaihtoehtoja. Entä lämmintä vettä kierrättävä suihku "kylpyläksi" ja erikseen peseytymiseen suihku.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kieltämättä vähän hauskaakin kun katsoo jonkun viattoman polskuttelevan siinä onnellisen näköisenä.Olet oksettava.
Tuota tunnustaa tekevänsä tosi moni eivätkä monet myöskään peseydy. En käy itse enää missään kylpylöissä tai uimahalleissa. Pelkkä ajatus toisten eritteissä lillumisessa oksettaa.
Kuten joku jo mainitsi, niin tämä on pelkästään venäläisten ongelma. Jokainen normaali ihminen ymmärtää käydä suihkussa ja pestä itsensä ennen altaaseen menoa, jottei kaikki lika, meikit ja hiuslakat yms kellu altaassa.
Toinen ällöttävä tapa näillä ko ihmisillä on kylpylässä, jossa poreallas on tarjoilualuetta, että istutaan kokopäiväisesti porealtasssa, jonne tarjoilijat kantavat heille juomia lisää ja lisää. Arvatkaapa kuka täysjärkinen tuonne altaaseen haluaa mennä, aivan ei kukaan. Jo 9-vuotias lapsi tajusi tämän, kun oltiin Virossa jossain kylpylässä.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä hiusten ennakkokastelussa on pointtina?
Jos hiuksissa on muotoilutuotteiden jäämiä, niin ne liukenevat allasveteen.
Sitä paitsi mä olen kuullut, että jos menee kuivilla hiuksilla uimaan klooriveteen, muuttuu hiukset vihertäviksi.
tai oisko se, että se suihku irrottaa sieltä hiuksista ne irtohiukset sinne suihkuhuoneen lattialle eikä sinne altaaseen? Eli tämä koskee myös niitä meistä, jotka eivät käytä mitään muotoilutuotteita hiuksissa.
Eli sama kansallisuus kuin aloittajalla, Christiiina on venäjän trollitili.