Vanhempi, miksi viet lapsen hoitoon kun olet itse lomalla?
Toisessa keskustelussa nousi esiin, että jotkut vanhemmat vievät lapsia päiväkotiin pitkiksi päiviksi, vaikka ovat itse lomalla.
Haluaisin kuulla perusteluja tälle toiminnalle. Eli te jotka olette näin toimineet, miksi lapsi/lapset eivät lomaile kanssanne?
Kommentit (16)
Taas? Eikö tästä ole koko kesä keskusteltu, monta pitkää ketjua täällä.
Se koira älähtää jonka kalikka kalahtaa. Ap kysy ihan asiallisesti, jos ette halua kertoa syitä niin lukekaa jotain muuta keskustelua.
Itse vien lapsen päiväkotiin lyhyemmiksi päiviksi oman loman aikana. Lapsi itse haluaa mennä leikkimään kavereiden kanssa, joten saa olla syyslomalla hoidossa 8-12.
Osa vanhemmista käyttää loma-ajat hartiapankkiremonttien tekemiseen, lisäopiskeluun ja muuhun normaaliin ei-pelkästään lasten ehdoilla tapahtuvaan elämään, jossa se jaloissa pyörivä lapsi on tiellä ja jopa vaarassa. Ei voi tietää, mikä siinä on taustalla, joten aika jeesustelua alkaa tuomitsemaan jokaista vanhempaa, joka näin toimii.
Kaikkien lomat ei nyt ole lomailua, vaan tekemättömien töiden tekemistä.
Lisäksi jos tästä maksetaan kuukaudessa 300 euroa niin kyllähän hoitoakin pitää saada. Muuten pitäisi saada alennus hinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Osa vanhemmista käyttää loma-ajat hartiapankkiremonttien tekemiseen, lisäopiskeluun ja muuhun normaaliin ei-pelkästään lasten ehdoilla tapahtuvaan elämään, jossa se jaloissa pyörivä lapsi on tiellä ja jopa vaarassa. Ei voi tietää, mikä siinä on taustalla, joten aika jeesustelua alkaa tuomitsemaan jokaista vanhempaa, joka näin toimii.
Täällä ei ole kukaan jeesustellut. Lueppa aloitus ajatuksella. Toimintaa ei tuomita, kysellään vain perusteluja.
1) Tarvitsen lepoa(kin)
2) Lapsella on helpompaa kun on säännölliset rutiinit.
Vierailija kirjoitti:
1) Tarvitsen lepoa(kin)
2) Lapsella on helpompaa kun on säännölliset rutiinit.
1) Entäs jos se lapsikin tarvitsisi lepoa? Vaikea kuvitella, että pitkä päivä meluisassa ja rauhattomassa päiväkodissa olisi lapselle mitenkään rentouttavaa.
2) Lapsella vai sinulla?
Lapsikin tarvitsee lepoa meluisista ryhmistä. Ja henkilöstön pitää myös pitää lomiaan. Silloin kun vanhemmilla loma niin lapsella on oikeus olla heidän kanssaan.
Mielelläni pitäisin lapsen kotona omilla lomilla, mutta hän mahdollisena nepsy-tapauksena reagoi muutoksiin vahvasti, joten lyhyet lomat saa olla hoidossa normaalisti.
Pidemmän kesäloman sai olla kotona (3 viikkoa) ja sen jälkeen päiväkodin aloitus oli taas todella rankkaa, joten täytyy ensi kesääkin hieman miettiä
Olen äitiyslomalla ja tuo esikoinen on hoidossa 2-4 päivää viikossa 6tuntia kerrallaan. En voi kotona tarjota leikkikavereita enkä välttämättä jaksa keksiä koko ajan tekemistä hänelle. Samalla kylällä ei ole ikäisiään lapsia joten mielellään lähtee päiväkotiin hoitopäivinä.
Et sitten yhtään tuoreempaa provoa keksinyt???
Mä ihan itsekkäästi välillä pidä saldovapaapäiviä ihan itselleni. Silloin ehkä siivoan kotia, urheilen tai sitten vain luen kirjaa sohvalla. Ei mulla ole mitään varsinaista syytä, miksei lapsikin voisi silloin olla kotona. Olen aika itsenäinen ihminen ja kaipaan sitä, että saan elää kaksi kertaa vuodessa 8 tuntia vain itselleen. Pidän välillä saldovapaapäiviä myös niin, että lapsi on kanssani vapaalla.
Odotan opettajana jo syyslomaviikkoa ja aion viedä lapseni hoitoon. Tarvitsen aikaa ystävieni kanssa sekä aion käydä museoissa missä lapseni ei viihtyisi. Mielestäni teen hänelle palveluksen kun annan hänen leikkiä kavereidensa kanssa enkä revi mukaan omiin menoihini.