Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pienet lapset suhtautuu/sopeutuu muuttoon?

Vierailija
01.10.2023 |

Mä oon itse asunut koko lapsuuteni samassa kodissa, joten en yhtään osaa asettua tässä lapsen asemaan. Lapsi on nyt 2v ja olemme monien käänteiden jälkeen muuttamassa pois kodista, josta olimme alunperin ajatelleet ns loppuelämän kotia. Mutta tosiaan, muutamme ensi vuonna toiselle paikkakunnalle ensin vuokralle ja toivottavasti muutaman vuoden sisällä voimme sitten ostaa isomman kodin, josta voisi tulla se pidemmän ajan koti. Tiedän että muuttaminen on kyllä yleistä, olisi kiva jos kertoisitte miten teidän lapset on suhtautuneet? Tämä kun tuntuu itselleni aika haikealta, haluaisin olla valmis lapsen kysymyksiin kun varmaan ihmettelee missä ollaan ja missä kaikki tutut asiat ja paikat on.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen tottuu ja sopeutuu nopeasti. Vaikka koti on uusi, niin onhan siellä tutut ihmiset ja tavarat.

Vierailija
2/4 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ei enää edes muista asiaa isompana. Sopeutuu varmaan muutamassa päivässä tai viikossa lapsesta riippuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan kaksi vuotiaana ymmärtänyt muutosta tuon taivaallista. Ensimmäsen muuton muistan nelivuotiaana, eikä sekään mitenkään muuttanut elämääni. Silloin riitti, että oli vanhemmat ja ruokaa.

Vierailija
4/4 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta ettei lapsi enää pidemmällä aikavälillä muista koko muuttoa :) Mutta varmaan ensimmäisinä päivinä ihmettelee, kukapa ei.