Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys toimeentulotuesta

Vierailija
01.10.2023 |

Jos en halua olla työvoimatoimistossa työnhakijana niin tällöin saan pelkästään toimeentulotukea. Miten nopeasti alkavat pudottaa 20% ja 40% ja kuinka hyvin olette pärjänneet tuolla summalla?

Asun hyvin vaatimattomasti ja käteen jäisi suunnilleen 200e. Töitä haen jatkuvasti mutta työkkärin kanssa asiointi ottaa hermon päälle, ei kuuntele omia toiveitani ja jyrää omaa asiaansa eikä kuuntele minua asiakkaana.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miten olette pärjänneet"?

Mitäs helkuttia se sulle kuuluu tai mitenkään sun elämääsi tai pärjäämiseen liittyy? Ei niin mitenkään!

Kyllähän täällä kysellään sitäkin millä palkalla pärjäätte tai tulisitteko toimeen tonnilla kuussa yms. Ei eroa ap n kysymys mitenkään noista

Vierailija
22/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en todellakaan pärjäisi millään leikatulla toimeentulotuella. Ottaisin kyllä ne työkkärirahat, ettei talous mene liian tiukille. Ja itse olen aina saanut olla työkkärin suhteen ihan rauhassa, niinä ajankohtina kun olen ollut työtön. Luulisi, että jos ap on se eläkeikää lähestyvät, jättävät aika rauhaan. Itse olen 40+ eikä ne minuakaan ole hätyytelleet (tosin omat työttömyysjaksoni ovat kai aina jääneet alle vuoden mittaisiksi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi kun joku luulee että häpeä on jostain valehdelluista mt-jutuista. Häpeä on ihan valehtelijoille. Totuudet kun on aina joidenkin tiedossa.

Vierailija
24/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työttömänä useita kertoja.

Aina, siis aina, on ollut pakko mennä työkkäriin ilmoittautumaan.

Vaikka kuinka ottaisi päähän.

Kun olet työnhakijana vähän ennen eläkeikää, ei sinulle tarjota mitään töitä.

Tiedän kokemuksesta.

Kela maksaa päivärahaa tai liitto.

Kela maksaa ttta, jos rahat ovat alle minimin.

Kela maksaa asumistukea, jos ei asu omassa omistusasunnossa.

Tai jos tilillä on yli 10 000 euroa, tukea ei myönnetä.

Vierailija
25/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi kun joku luulee että häpeä on jostain valehdelluista mt-jutuista. Häpeä on ihan valehtelijoille. Totuudet kun on aina joidenkin tiedossa.

Tunnetko aapeen ja kuka häpeää ja valehtelee👀🍿

Vierailija
26/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla pääset kun hankit karenssin, ja saat enemmän rahaakin. Tuossa tapauksessa ei enää työkkäri voi uhkailla mitään ja raha liikkuu. Leikkauksia ei ole omalla kohdallani tehty ainakaan, toki olen välillä pyörähtänyt kuukauden työkokeilussa. Välttää aina muutaman kuukauden eteenpäin leikkaukset jos niistä tulee edes puhe. Mutta leppoisaa oli kun valitsee hyvän paikan. Voi sen kuukauden jälkeen olla taas parikin vuotta rauhassa

Vierailija
27/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista kokeilla pärjääkö noin vähällä rahalla. Nykyään käytössä noin vähän alle kolme tonnia kuukaudessa. Me ihmiset kulutamme muutenkin liikaa joten tuo voisi herättää miettimään kuluttamisen suhteen

Vierailija
28/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työttömänä useita kertoja.

Aina, siis aina, on ollut pakko mennä työkkäriin ilmoittautumaan.

Vaikka kuinka ottaisi päähän.

Kun olet työnhakijana vähän ennen eläkeikää, ei sinulle tarjota mitään töitä.

Tiedän kokemuksesta.

Kela maksaa päivärahaa tai liitto.

Kela maksaa ttta, jos rahat ovat alle minimin.

Kela maksaa asumistukea, jos ei asu omassa omistusasunnossa.

Tai jos tilillä on yli 10 000 euroa, tukea ei myönnetä.

Nykyisin ilmoittaudutaan työttömksi netissä. Ei tarvitse mennä käymään työkkärissä.

Vierailija
29/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea ei saa ellei ole ilmoittautunut työkkäriin työnhakijaksi ja hakenut työttömyyspäivärahaa. Yksinkertaista.

Vierailija
30/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöntävät kyllä toimeentulotukea, mutta jos kerta on oikeutettu työttömyyskorvaukseen, se myönnetty toimeentulotuki peritään takaisin sitten kun sitä on alettu maksaa. Sitten jos kieltäytyy hakemasta työttömyyskorvausta, joutuu viranomaissyyniin jossa tutkitaan terveydentila sun muut, siihen et halua. Sitäpaitsi ensin tulee käyttää kaikki liikenevät omat varat ennenkuin on mahdollisuutta edes toimeentulotukeen, ja jos onkin niin vastaanhagoittelusta alennetaan määrää. 

Vierailija
31/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöntävät kyllä toimeentulotukea, mutta jos kerta on oikeutettu työttömyyskorvaukseen, se myönnetty toimeentulotuki peritään takaisin sitten kun sitä on alettu maksaa. Sitten jos kieltäytyy hakemasta työttömyyskorvausta, joutuu viranomaissyyniin jossa tutkitaan terveydentila sun muut, siihen et halua. Sitäpaitsi ensin tulee käyttää kaikki liikenevät omat varat ennenkuin on mahdollisuutta edes toimeentulotukeen, ja jos onkin niin vastaanhagoittelusta alennetaan määrää. 

Juuri näin. Mene vaa ap kiltisti kuntouttavaan ja pupukursseille. Olet kyttäämisen alainen miten päin vaan tekisit. Piiloon ja rauhaan et pääse. Toki menemällä töihin tietty

Vierailija
32/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista pyytää toista virkailijaa jonka asiakkaana olisit? Kaikkiin työpaikkoihin eksyy ihmisiä jotka eivät osaa töitään tai muuten eivät niihin sovellu. Itselläni on ollut ihan mukava virkailija. Viimeksi juteltiin niitä näitä vaikka itse työjuttuihin meni varmaan aikaa viisi minuuttia. Puhuttiin harrastuksista yms.

Vierailija
33/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tapauskohtaisesta arviosta.

Jos kieltäydyt asioimasta työkkärin ehtojen mukaan eli saat karenssin tai et ilmottaudu työttömäksi työnhakijaksi, niin kuukauden tai parin voit saada täyttä tukea, jonka jälkeen maksetaan kaksi kuukautta 20 %:lla alennettua perusosaa ja kahden kuukauden kuluttua perusosaa voidaan alentaa 40 %:a.

Tai sitten voi olla niiden onnekkaiden joukossa, jotka saavat työttömyyskorvauksen ja sitä täydentävän täyden toimeentulotuen ilman mitään "yhteydenottoa". Näin ainakin jotkut väittävät tapahtuuvan heidän kohdallaan.

Vierailija
34/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukset menee totaalisesti ristiin työkkärin kanssa, niin työmarkkinatuki voidaan periä pitkältäkin ajalta takaisin. 40 %:lla alennettua toimeentulotukea ei peritä takaisin - eikä myöskään muuta toimeentulotukea.

Vierailija
35/35 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sama tilanne, työkkärin kanssa ei voi asioida. Kohtelu on kuin olisin vajaaälyinen. Nöyryyttävää. Itselläni on huomenna työkkäriin aika ja aion ilmoittaa että kuntouttava lopetetaan. Mielummin karenssi. Töitä en vieroksu mutten ole saanut töitä ehkä iänkin takia.(50vuotias) ihan pelkään käyntiä kun ei kuunnella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan