Sinä, joka olet kärsinyt vakavasta stressistä- Millaiset oireesi ovat olleet?
Olen kärsinyt vakavasta stressistä puoli vuotta. Tuntuu, että joka paikka kipuilee. Olen käynyt lääkärissä useampaan kertaan, mutta mitään ei löytynyt. On särkyjä, palan tunnetta kurkussa, henkeen ottaa, huono olo, pyörryttävä. Viimeksi diagnosoitiin vakava stressi.
Minkälaisia oireita vakava stressi on teille aiheuttanut?
Kommentit (8)
Just tuollaisia. Lopulta hermoni romahtivat lopullisesti ja sairastuin psykoottiseen masennukseen ja olen ollut vuoden sairaslomalla.
Minulle on tullut pysyviä elinvaurioita ihan akuutistakin voimakkaasta stressistä. Myös hengenlähtö ollut monesti lähellä.
Nuo samat kuin aplla ja lisäksi ahdistuneisuutta, hiilarimässyhimoa, uniongelmia, muistiongelmia ja lopulta aloitekyvyttömyyttä sekä lamaantuneisuutta.
Top kolme on uniongelmat, ahdistus ja kamalimpana vatsavaivat.
Viimeiset menivät siihen pisteeseen, että en voinut enää poistua kotoa ilman pelkoa housuun ripuloinnista. Loppuvaiheessa piti lopettaa syöminen ja juominen edellisenä iltana kuudelta ja ottaa Imodium ennen kotoa lähtöä. Ihan sama mitä söin tai join vatsassa alkoi järkyttävä lorina ja sai ravata jatkuvasti vessassa.
Lisäkysymys: Onko kenelläkään ollut lihasnykinöitä nimenomaan isoissa lihaksissa stressistä? Mulla on välillä niitä joka puolella. Käsissä, jaloissa, selässä, pohkeissa.
Ap
Edellä mainittujen oireiden lisäksi hiustenlähtöä. Kun sain tilanteen tasapainoon, alkoi kiusaaminen esihenkilön taholta. Ja taas hiukset lähtevät. Katsotaan, kuinka kauan tällä kertaa.
Ylivireys, sydämen syke korkealla, ärtyisyys, unettomuus, ahdistus
Ylikunto, painon putoaminen, uniongelmat.
Noi on oikeastaan aina ne merkit, joista tiedän stressitason nousseen kriittiseksi ja pyrin siinä kohden vähän himmaamaan.