Mikä minulla on? En jaksa osallistua mihinkään
Olen 46-v , lapseni on jo täysikäiset. Minulla ei ole suurempia velvollisuuksia, työni hoidan rutiinilla.
En jaksa osallistua yhtään mihinkään. Tai oikeammin en halua. Minulla on paljon ystäviä, nämä kaikenlaiset naisten mökkireissut, kaupunkilomat, kylpylälomat..en jaksa, en halua. Haluan nykyään olla vaan kotona. Ajatuskin yöpymisistä kodin ulkopuolella tuntuu vastenmieliseltä ja raskaalta. Sinänsä ystävien seurasta nautin, en vaan jaksa yöpymisiä. Onko normaalia?
Kommentit (22)
En minäkään. Lapseton, ystävätön 42-v.
Tuossa iässä alkaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus.
Minua ei saisi kirveelläkään mihinkään "tyttöjen kylpylälomalle", mutta käyn kyllä paljon tapahtumissa ja konserteissa ihan ulkomaita myöten. Käyn näissä kyllä yksin, koska niin on kivempaa ja helpompaa.
N33
On normaalia, itse olen aivan samanlainen.
N61 v
Eikö suurin osa tuonikäisistä ole samanlaisia? No joo,on illuusio ( lähinnä somen luoma) että kaikilla tapahtuu kokoajan kaikkea ihanaa ja mielenkiintoista. Ja ihmiset ramppaa näissä tapahtumissa, koska kuvitellaan että muutkin?
Onko jotain perussairauksia? Kilpirauhanen? Vaihdevuodet?
Olisipa itsellänikin tuollainen ystäväporukka. 😔 Olet onnekas, ap. En minäkään varmaan kaikkiin menoihin jaksaisi lähteä mukaan, mutta olisihan se mukavaa edes joskus.
Kuulostaa hieman erikoiselta jos ei ikinä jaksa käydä missään. Pitäisikö sun mittauttaa veriarvot, ferritiini? Ylipainoa onko? Harrastatko yhtään liikuntaa?
Kuulostaa uupumukselta.. onko sun työ liian raskas, että vie kaikki mehut?
Suurinosa keski-ikäisistä on tuommoisia eläviä kuolleita. Olisko aika etsiä jotain mielenkiintoista elämään?
Ne vaihdevuodet. Huoh. Pyykit jaksoin pestä. Ei mul ole kun kissa 🤭
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hieman erikoiselta jos ei ikinä jaksa käydä missään. Pitäisikö sun mittauttaa veriarvot, ferritiini? Ylipainoa onko? Harrastatko yhtään liikuntaa?
Tunge ne ferritiinisi sanonko minne. Ei tartte joka ongelmaan niitä ferritiinejä ehdottaa. Puuttuu vain narsisti diagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään ole ylipainoa, harrastan paljon liikuntaa, ei perussairauksia. Ap
Jaksan urheilla, työni on mielekästä, jaksan tavata ystäviä, mutta en jaksa mitään kimppayöpymisiä , mökkeilyä, pitkää olemista, reissaamista. Ap
Ennenvanhaan ihmiset kuolivat tuossa iässä, viiskymppiset olivat jo vanhuksia kaikki ihmiset eivät vanhene samalla nopeudella.
Vierailija kirjoitti:
Ennenvanhaan ihmiset kuolivat tuossa iässä, viiskymppiset olivat jo vanhuksia kaikki ihmiset eivät vanhene samalla nopeudella.
Niin,vaikka lääkkeillä saadaan venytettyä ihmisten elinikää on geeneissä kuitenkin muistissa ihmisen entinen "normaali kuolinikä" mikä oli keskimäärin 40-45v
On normaalia. Miksi pitäisi osallistua. On ihanaa saada olla yksin ja rauhassa. Ehkä olet sen verran erakko, individualisti ja intrevertikko, kuten minäkin =). En osallistuisi ikinä mihinkään noihin mainitsemiisi. Ystävistä voi silti pitää, minäkin rakastan ihmisiä, en vain halua lähteä heidän kanssaan mihinkään.