Jos juuri ennen vaihdevuosia tulee raskaaksi menee aina kesken
Niin. Gynen pitäisi huomioida alkavien munarakkuloiden määrä suhteessa ikään, ja katsoa sitten suositteleeko yrittämistä.
Itsellä gyne voivotteli miten on näin vähän rakkuloita tämän ikäiselle ja kirjoitti Letrozolin. No, alkoi joka kuukausi ovulaatio ja kyllähän niitä raskauksia alkoi, meni vaan kesken sitten koko ajan..
En ymmärrä miks ei voi sanoo että ne viimeiset rakkulat voi olla huonolaatuisia. Mun mielestä pitää kattoo myös sitä, ennen kun rohkaisee yrittämään.
Olin myös valitellut ihan selkeitä vaihtaria oireita, mut ei tutkittu, letrozoli vaan suoraan kouraan..
Kommentit (12)
Trollin höpöjutut taas ilmiannettu. Copypasta naisviha.
Vierailija kirjoitti:
Ei se gyne päätä, kannattaako yrittää vai ei. Jos on noin vanha, todennäköisyydet lapseen on huonot. Itse ne johtopäätökset pitää vetää jatkaako yritystä vai luopuuko.
Kukaan ei toisen puolesta voi sanoa, kannattaako jotain tavoitella vai ei.
Kyllä mun mielestä lääkärin etiikkaan pitäisi kuulua myös se että puhuu potilaalle rehellisesti näistä asioista. Olin itse aikoinaan hiukan alle nelikymppisenä lapsettomuushoidoissa ja en itse pitänyt todennäköisyyksiä kovin hyvinä, mutta lääkäri ei oikein suostunut sanomaan asiasta juuta eikä jaata. Ihmisen on helpompi tehdä ne omat ratkaisunsa kun ammattilainen suostuu olemaan edes jotain mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Trollin höpöjutut taas ilmiannettu. Copypasta naisviha.
Täh? Mikä?
Vaihdevuodet alkoivat 52-vuotiaana, osalla alkaa vielä reilusti myöhemmin. Harva enää siinä vaiheessa yrittää tulla raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se gyne päätä, kannattaako yrittää vai ei. Jos on noin vanha, todennäköisyydet lapseen on huonot. Itse ne johtopäätökset pitää vetää jatkaako yritystä vai luopuuko.
Kyllä mun mielestä lääkärin etiikkaan pitäisi kuulua myös se että puhuu potilaalle rehellisesti näistä asioista. Olin itse aikoinaan hiukan alle nelikymppisenä lapsettomuushoidoissa ja en itse pitänyt todennäköisyyksiä kovin hyvinä, mutta lääkäri ei oikein suostunut sanomaan asiasta juuta eikä jaata. Ihmisen on helpompi tehdä ne omat ratkaisunsa kun ammattilainen suostuu olemaan edes jotain mieltä.
Monet tulevat alle 40-vuotiaana ihan helposti raskaaksi ilman mitään hoitoja.
Noin vanha..? Olin 32v kun sain ne letrozolit.. Ja siis 30v alkaen oli ollut kuumia aaltoja. Ap
Vaihtarit voi alkaa nuorena!
Ja siis gyne näki, että 32-vuotiaaksi mulla on aivan liian vähän rakkuloita, ja Vaihtarit alkamassa, mutta kirjoitti letrozolit! Ap
Vierailija kirjoitti:
Noin vanha..? Olin 32v kun sain ne letrozolit.. Ja siis 30v alkaen oli ollut kuumia aaltoja. Ap
Sitten olisi ihan asiallista kertoa mahdollisuudesta luovutettujen munasolujen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Niin voi, mutta sehän ei ole normaali tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis gyne näki, että 32-vuotiaaksi mulla on aivan liian vähän rakkuloita, ja Vaihtarit alkamassa, mutta kirjoitti letrozolit! Ap
Mistä mielestäsi näki alkamassa olevat vaihdevuodet? Ei vähäinen rakkuloiden määrä siitä välttämättä johdu.
Ja kun siihen lapsen saantiim tarvitsee vain sen yhden onnistumisen. Ei voi sanoa, ettei kannata, jos on mahdollisuus.
itsekin olin ollut pari vuotta hoidoissa ja yhtäkkiä 44-vuotiaana luomuna raskaaksi. Ei voi koskaan tietää.
Lopeta jo rakkuloista höpöttäninen. Ei sinne munasarjoihin millään näe.
Rakkula on sun päässä.