Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

o0oJOULUPALLOJEN välipäivähöpinät ke-pe-o0o

27.12.2006 |

Meitä on enään niin vähän, että laitetaan useamman päivän pino meille...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista. Olo tuntuu mukavan rauhalliselta, ei liitoskivut vaivaa, ei supistele pahemmin, ei närästä ja mikä parasta, nukun 9h putkeen vessakäyntiä lukuunottamatta! Onko tämä vaan tyyntä myrskyn edellä vai mitä? Mutta ei valiteta, kun olo pysyy siedettävänä.

Vielä ei mahatauti meihin ole iskenyt, toivottavasti päästiin sen ohitse huomaamati. Tuntuu olevan rajua mallia, vie terveen aikuisen petiin aika tiukasti muutamaksi päiväksi. Nyt on hieman huolta meidän papasta, olivat mummon kanssa joulunvietossa lomakylässä ja pappa oli sairastunut flunssaan ja nyt yleiskunto romahtanut ihan täysin ja jalat ei meinaa kantaa. Pappa on ollut sellainen tervaskanto(85v), mutta lenssu on vienyt ukosta ihan mehut. Toivottavasti saa tänään tohtorilla kunnon lääkkeet.

Ei ollutkaan miehellä välipäivät vapaata, mutta on kuitenkin alle 100km säteellä, jos minulle lähtö tulee. Eilen muuten tuli ensimmäinen " kivulias" supistus! Sellainen, että teki mieli vaan pidättää henkeä ja odotella. Mutta vain yksi ja sitten ei mitään. Vauva sen sijaan on NIIN aktiivinen potkimaan ja liikkumaan, että " loppuajan rauhoittumisesta ja hiljentymisestä" ei todellakaan ole mitään tietoa. Siksikin epäilen, että ei tässä ole lähipäivinä lähtö lähellä.

Mitä merkkejä teillä vauvautuneilla oli ennen synnytystä? Tytsy aikoinaan käynnistettiin, joten ei hajua yhtään oireista! Meikäläisen limatulppakin lähti jo yli viikko sitten ja ei mitään oireita.

Ja mitäs pukki joulupalloille toi?

Minä sain toivomani Kalevala Lapsi-korun, pienen sairaan kätevän porakoneen ja kauniin kukilla koristellun mittanauhan. Mies ilmeisesti kärsii rakennusalan ammattilaisena siitä, kun mittailen taulun paikkoja ompelumitalla...

Nyt täytyy alkaa kaivella laskupinoa, ensimmäinen äippäraha tuli tilille tänään. Kätevästi näin joulun jälkeen...

Onhan täällä vielä muitakin? ONHAN?????

Kirsikka ja " tykkään olla vielä täällä lämpimässä nahan alla" aarre 39+5

Vierailija
2/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka moo! joulut on sit vietetty ja ei nyyttiä saatu vieläkään kainaloon. eli edelleen ilmoittaudun vähän vastahakoisestikin mukaan

:(

täällä mennään jo kahdeksatta päivää yli.... rv 41+1 .... ja kuten ei aikaisempinakaan päivinä niin ei edelleenkään merkkiäkään synnytyksestä.huomenna olisi neuvola josta saan ajan yliaikaiskontrolliin mutta eipä nekään siellä vielä mitään tee jos kaikki kondiksessa,reilun viikon päästä vasta alkavat edes käynnistelemään ja siihenkin voi menää kolmekin päivää että mitään alkaa tapahtumaan eli vielä saattaa " hyvässä" lykyssä olla pari viikkoa aikaa ennen kuin nyytti kainalossa.

tänään olisi noi alennusmyynnit alkaneet ja aattelin kamun kans lähtee vähän shoppaamaan, jos se nyt sit ees tekis jotain?!?!

on tää niin ankeeta kun ei merkin merkkii,mut eipä niitä sillon kun niitä odottaisi.

mutta hyviä päiviä vaan kaikille .... jos teitä on enää täällä muita kuin minä ja kirsukka ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys vain jäljellä olevat joulupallot! Ensinnäkin haluan taas toivottaa tsemppiä teille! Olo on varmasti kärsimätön ja tuskainen ainakin hetkittäin!

Jos vain voitte, niin koettakaa nauttia viimeisistä hetkistä, kun saatte nukkua yönne putkeen. Nimimerkillä viimekin yönä yhteensä kolmisen tuntia valvonut. Ihmeesti sitä kuitenkin jaksaa, koska vauva on niiin ihana ja nukkuu päivisin hienosti. :-)

Niin, synnytystä ennakoivia merkkejä kyseli KIRSIKKA. Minulla ehkä ennakoivaksi merkiksi voi laskea sen, että kaksi viikkoa sitten maanantaina tuli ruskeaa tuhruvuotoa. Sitä kesti parisen päivää, sitten alkoi tulla myös sellaisia jänniä " sattumia" ja limaa. En tiedä, oliko limatulpan kappaleita, vai mitä lienee. Yhteensä tuota hommaa kesti viikon.

Viikon kuluttua sitten tuhruvuodon alkamisesta eli viime viikon maanantaina synnytys lähtikin käyntiin. Olin samana päivänä kuurannut saunan ja epäilin selän juilinnan olevan rasituskipua, mutta aika nopeasti selkeni, että ne olivat synnytyssupistuksia. Pelkäsin kyllä niiden hiipuvan, niin kuin joillekin jouluntähdille on käynyt. Onneksi ne kuitenkin jatkuivat ja olivat sitä itseään. Vauva syntyi sitten viime viikon tiistaina.

Esikoisen synnytys käynnistyi aikanaan yllättäen yöllä vesien menolla. Arvelin, että tällä kertaa aloitus tapahtuu supistuksilla, niin kuin tekikin. Kalvot puhkaistiin sitten synnärillä.

Yhtä kaikki, kovasti supistussäteitä teille kaikille! Nyt onkin jännät paikat, syntyykö osa jouluntähtien vauvoista ensi vuoden puolella. :-)

Hyvää uutta vuotta, sisaret!

Iituli + vauva 8 päivää

Vierailija
4/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena...

Viime yönä luulin jo, että lähtö tulee, kun seurailin supistuksia. Noin kymmenen minuutin välein niitä tuli kahden tunnin ajan ja oli aika napakoitakin vielä, mutta kuitenkin ihan siedettäviä. Ilmeisesti supparit sitten loppuivat, kun kerran aamulla heräsin viel omasta sängystä. Olinkin sit nukahtanut jossain vaiheessa. Limatulppaakaan ei ole vielä näkynyt, tosin senkin kävin tarkistamassa yöllä jos olis vaikka lähtenyt. Edellisissä raskauksissa limatulppa on aina lähtenyt vasta silloin, kun synnytys on ollut jo hyvin käynnissä. Oli kuitenkin ihan kiva viettää joulu kotona, eikä sairaalassa. Moni on ahkeraan kyselly, että olenko vielä yhtenä kappaleena. Onneksi vaan suurin osa on kyselly mun äidiltä.

Tänä aamuna tuli käytyä neuvolassa ja kaikki oli ok. Seuraava käynti olis sit ylihuomenna.

MariJo ja Omppu rv 40+5

Vierailija
5/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ettei ihan humpsahdeta. Nefili, et kai ole minua tänne hylännyt????

Vierailija
6/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikkka34:

Mitä merkkejä teillä vauvautuneilla oli ennen synnytystä?

--snip--

Ja mitäs pukki joulupalloille toi?

Kirsikkka, limatulpan lähdöstä voi mennä se

viikkokin

synnytyksen käynnistymiseen, joten en usko, että sinäkään enää kauaa kärvistelet :D! (Älä sitten " kurmota" , jos vielä menee päivätolkulla...) Ja kivulias supistuskin, lisää toiveikkuutta! *wirn* Nauti (ja nauttikaa te muutkin vielä pallolliset) nyt kuitenkin siitä tyvenestä myrskyn edellä eli yhtäjaksoisista yöunista :P

Pukki toi tähän perheeseen peräti 3 kpl rock-elämäkertoja/historiikkeja, mies sai Ramones-kirjan ja minä toivomani Kate Bush -elämäkerran ja yllätysbonuksena The Smiths -Morrisseystä kertovan pokkarin, jee! Imetyslukemista siis riittää :) Esikoinen sai ihan hillitysti lahjoja, lähinnä toivomiaan Puuha-Pete -leluja, askartelu- ja piirustusvälineitä ja molemmat lapset (Alpi siis myös) äitiä suuresti ilahduttavia käytännöllisiä vaatepaketteja :D

Vauva-arki on kyllä edelleen ihanaa, joskin

hieman

enemmän unta saisi tulla yhteen putkeen... Öisin vauva tietenkin syö tiuhaan parin-kolmen tunnin välein ja päivällä nukkuu 3-4 tuntia :P, esikoisen ollessa kotona ei oikein ole mahkuja ottaa itse unosia, vaikka isä joululomalla onkin... En saa nukuttua vauvan vieressä kun esikoistyttö ei osaa leikkiä hiljaa (eikä kolmevuotiaalta voi sitä oikein odottaakaan :)), eikä mies ole joulunpyhinä keksinyt heille mitään kivaa tekemistä ulkona kyllin pitkäksi ajaksi. Huomenna lähtevät kahdestaan asioille, ehkäpä onnistun ottamaan vauvan kanssa kunnon päiväunet! *toivoo hartaasti*

Tänään oli ensimmäinen lastenneuvolakäynti vauvan kanssa, pikku miekkonen on kasvattanut viikossa ja päivässä painoaan kunnioitettavat 325 grammaa ihan pelkällä rintamaidolla :O! Posket ovat jo somasti pyöristyneet :) Rauhalliselta ja ihanalta vaikuttaa edelleen hän, jaksaa jo olla joitakin aikoja hereillä seurustellen ja maailmaa ihmetellen :) Neuvolantätikin kirjoitti korttiin " Suloinen vauva." :D

Voi kun tekin pallolliset saisitte pian omat vauvanne maailmaan! Yrittäkää jaksaa, vaikka yliajalla olevilla alkaa varmasti jo pinna kiristyä... Supistussäteitä! ~~~~~~~~~~~*sädehtii*

Tinuri ja ex-mahapallo Alpi Itupulla, huomenna kaksiviikkoinen joululahja :)

Vierailija
7/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EDELLEEN kasassa! Eip näytä tää kaveri ennen ens vuotta ulos tulla.. joulupukki toi sille lahjaksi siili-pipon joka kera haalarin kuuluu miltei kaikkien noiden tammenterhojen vakio varustukseen. (liekö jokin enne?)Nekin näyttää synnyttävän ennen meitä :). Voimia kaikille yli meneneville ja rutkasti SUPISTUKSIA kaikille, pakkohan noiden on joskus tulla ulos. Tänään kaikki 3S:ssää Käytössä josko olis jotain tehoa..

Nyt otaa taas vähän suklaata et vaaka vinkuu huomenna neuvolassa. Koska sul oli se poli käynti kirsikka?

nefili

Vierailija
8/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun seesteisyys on taaksejäänyttä elämää. Ei meinaa normaaleista askareista tulla mitään, kun ei pysty kumartumaan ym. mukavaa. Kaupungilla kävin asioilla ja nyt on liitokset kuin tulessa. Ja että mulla oli kaupassa kuuma! Sitten kun heität palttoon pois, niin jo on mummot vatsassa kiinni ja onnittelemassa. ;) Yksikin pappa tokaisi tänään, että: " milloin ajattelit synnyttää, kun olet noin komean vatsan kasvattanut????" Teki mieli livauttaa leukaan.

Huomenna on äitipoli, mutta suhtaudun skeptisesti, että siellä jotain uutta olisi. Jos paikat ei oo yhtään pehmennyt, revin verkkarini. Nyt menen rauhoittumaan sohvalle. Sielläkään ei ole enään mukava olla, kun ei sieltä meinaa päästä YLÖS. Ja nämä joustovyötäröiset vaatteet poltan roviolla. Ensin ovat isoja ja sitten ovat piukeita, että livahtavat väkisin mahan alle.

Lopetan rutinat nyt tähän ja tulen jatkamaan niitä huomenna.

Kirsikka ja aarre 39+5

Vierailija
9/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään kirsikka tänä yönä synnyttämään ja laitetaan uutena vuotena iso kokko kaikista äippä vaatteista!! Terveisin toinen yhtä ahdistunut.. onneks suklaa on keksitty!

nefili

Vierailija
10/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena. Kuulin huhuna että omalta synnäriltä puuttuu vielä reilut kymmenen synnytystä tältä vuodelta jotta pääsisivät tavoitteseen. Siellä saattaisi kätilöllä käydä nyt herkästi " vahinko" ja voisipa vaikka kalvot puhjeta sisätutkimusta tehdessä =) No, en taida kuitenkaan moiseen leikkiin ryhtyä, enää 5 yötä niin ollaan vuoden 2007 puolella. Jos yrittäisi sinne asti sinnitellä.

Teppis 40+4

Vierailija
11/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nefili: Minulle kävisi loistavasti ensi yö synnytyksen puolesta! Mutta se ei taida olla minusta kiinni.

Tänään pääsin kaupassa apajille: Kaikki Fazerin joulusuklaat -70%, arvaa kenellä on Fazer Minttiä suu täynnä??? Mies hieman päätä pudistellen katseli mun herkkukaappia..! Täytyyhän ihmisellä iloja elämässä olla?!

Ja sitten vedin herneet nenään, kun mies viattomasti tiedusteli, että mitäpä uuden vuoden aattona illalla syötäisiin? Sanoin, että syö mitä huvittaa, minä synnytän viimeistään silloin. Luulen, että mies hoki mantraa " myötä- ja vastamäessä" pitkin iltaa.

Tytsy kyseli illalla, että: Äiti, miks sä oot noin hermona? Yritin selittää, että olo on tukala ja hankala ja olen pahoillani jos olen tiuskinut jne... Sitten vähän ajan päästä kuuntelin, kun tyttö selitti puhelimessa ystävälleen: Joo, ei oo meidän vauva syntynyt, vois jo syntyä, koska äiti on kiukkuinen kun se on niin kauhean lihava! Lasten ja imeväisten suusta se totuus kuullaan...

Kannatetaan ajatusta äitiysvaate-roviosta! Silittelin juuri vaatekaapissa omia normaalifarkkujani ja haaveilin niihin mahtumisesta. Mieheni ystävällisesti totesi minulle eilen saunan jälkeen pukiessani äitiysalushousuja, että: " noita ei voi oikein pikkuhousuiksi kutsua!!!" . Jos katse voisi tappaa, olisin leski.

Nyt lopetan tämän jaarittelun ja menen maate. Olen ollut tämän illan niin kiukkuinen, että luulisi unen maistuvan? Tulen sitten tänne yöllä avautumaan, jos näin ei ole.

Kirsikka ja aarre

Vierailija
12/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla kertoilemaan kuulumisia.

Hyvin voidaan kumpikin sekä äiti että poika. Synnytyksestä ollaan selvitty (hengissä) hyvin eikä ainakaan kauheesti jäänyt traumoja. Silloin kyllä tuntui etten koskaan enää halua samaa kokea, kipukynnykseni on todella olematon jolloin ajattelee vaan että kumpa tästä selviin niin hyvä on. Mutta siitä ollaan päästy ja katsotaan mitä tapahtuu.

Vauva voi tosi hyvin, nukkuu ja syö hyvin. 3-4h unet kerralla. Saa äitikin omaa aikaa ja huilata hyvin kyllä.

Terveydenhoitajan käydessä viikon kuluttua kotiin pääsystä punnittiin niin painoa oli kertynyt noin 300 g. Maitoa tulee ja ilmeisesti riittää kyllä, kasvaakseen :)

Kovin on poika muuttunut parissa viikossa ja tuntuu että kasvaa ihan silmissä.

Elämä hymyilee ja uusi vuosi koittaa taas. Niin se vajaa vuosi vierähti tosi nopeasti vaikka ei aina siltä tuntunut. Nyt on enää muistot isosta vattasta ja siitä kömpelyydestä mielessä. Kai sitäkin tulee ikävä, jossain vaiheessa. Mutta nyt elellään vauvan ehdoilla ja porskutetaan eteen päin.

Toivon kaikkea hyvää jo vauvansa saaneille ja heille jotka vielä odottavat nyyttejänsä.

Hyvää kuluvaa vuotta ja onnellista uutta vuotta 2007

sonette ja poitsu 2vkoa 1 pvä

Vierailija
13/31 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikkako se lupasi tulla avautumaan, mikäli ei uni tule. No, minä ainakin pidän huolen näistä öillisistä avautumisista.. tämä unettomuus on vain pahentunut loppua kohti :( Saatan valvoa supistelujen kourissa tai myös ihan ilman mitään erityistä syytä 04 tai 06 asti, ei vaan uni tule vaikka mitä tekisin! Onneksi esikoinen nukkuu pitkät yöunet (ei nuku enää päikkäreitä) ja herää yleensä vasta 8.30 tai 9 maissa. Ei siinä silti kovin montaa tuntia unta itselle jää.. Nyt miehen vapailla olenkin nukkunut joka päivä päikkärit. Huomenna se menee pitkästä aikaa töihin, mitenkäs mä sit selviän?!

Tämä on kyllä tuttua esikoisen odotusajalta, silloin valvoin kans yöt läpeensä ja se yö kun synnytin oli 3. yö jonka valvoin aamuun asti.. pienet torkut vaan olin jossain vaiheessa ottanut.. että jotain tämmöstä kai sitä on taas edessä!

Joku vauvan jo saanut kehotti nauttimaan öistä, mitkä saa vielä nukkua, mulla se menee kyllä toisinpäin ;) Kukaan vauva ei voi mua tän enempää valvottaa!!

Itse mietin tässä, että no ei tässä voi mennä enää kuin max 2 viikkoa, sit synnytys on ainakin tosi lähellä.. tänään siis rv 40+3. Pitkää pinnaa ja kärsivällisyyttä kaikille kärvistelijöille!

Vierailija
14/31 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta!

Miilukka täällä ilmoittelee että edelleen kehissä ollaan yhtenä kipaleena. tänään olisi viimonen neuvola puoli 4 josta saan ajan yliaikaiskontrolliin.tänään mennään JO 9 PÄIVÄÄ yli, rv:t siis 41+2 .

ei tosiaan taida tän vuoden syntyä tää vaavi.no pitääkin sitten tähdätä siihen että olisi vuoden ensimmäinen vaavi täällä hyvinkäällä ;D

jokatapauksessa tässä kohta joutuu uudenvuoden raketit katsomaan sairaalan ikkunasta jos se meinaa nyt parin päivän sisällä lopulta kuitenkin syntyä....

meille sattuu sitten kolmet synttärit muutenkin melkeempä peräkkäin näin loppu- ja alkuvuonna niin ompa yhtä juhlien hulinaa sitten.

ensin olisi joulu, sitten olisi tän vaavin synttärit ja uusi vuosi, nuorimman pojan synttärit heti tammikuun 12.päivä ja esikoisen synttärit helmikuun 8.päivä :p sais varmaan yhteen syssyyn sit pitää synttäri kekkerit ettei tarvi parin viikon välein järjestää niitä....

mutta lähdempä tästä syömään jotain ja odottelemaan jotain merkkejä ett jospa tämä käynnistyisi ilman mitään :) varmaan neuvolantätsky ihmeissään kun istun vieläkin sen oven takana tänään :p

_miilukka ja rv 41+2--

Vierailija
15/31 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko mantraaminen auttaisi kiristyvään pinnaa..

Neuvolasta palasin ne on ihan sekaisin mun viikkojen ja päivien kanssa, korttiin tuli merkintä 39+5 jep.. jep.. mulla vaan olis la huomenna ja ne vaan meinaa pitkittää tätä! Meillä okko hipsii nykyään varpaillaan kun tämä eukko kuulemma niin kärttyinen ja laps parat saavat kyl oman osansa.. Mut mä kertakaikkiaan EN JAKSA enään.. viime yö oli taas yhtä valvomista väli 3-5 sit kukuttiin.

Niin hemppa sit oli laskenut et saan sit nää viim. päivät/viikot syödä rautaa minäkin. Se siitä narinasta.

Kirsikka tuliko laukku mukaan polille?? jospa saisit jo jäädä sinne.

Onkos MM pääsyt luukkua avaamaan?

Entäs Teppis?

Pitäiskö pitää nimen huuto??

nefili 39+6

Vierailija
16/31 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole luukkua availemassa.. ehen.. mihinkäs mulla nyt olis kiire ;)

Ei kait, alkaa jo olee tosi TYLSÄÄ... Mutta olen jo toivoni menettänyt ja odottelen vaan ensi keskiviikkoa, jolloin sitten käynnistävät viimeistään. Täällä kun on raja se 42 viikkoa ja sitten käynnistetään.

Nyt ei ole supistuksia, ei.. Kummaa, että nekin joita oli päivittäin jo muutaman kuukauden ajan, loppuivat laskettuunaikaan..? Olenkohan ihan outo tapaus? Tai sitten tää PikkuPoju vaan tajusi, kuinka mukavaa on kölliä masussa lämpimässä. Eikös ne miehet ole kaikki aika mukavauudenhaluisia?

Eli odotellaan ja odotellaan..

Eilen tosin neuvolassa th totesi vauvan pään jo kiinnittyneen, joten jotain toivoa tässä voisi jo elätellä. Mulla kun kaksi viimeistä lasta ovat kiinnittyneet vasta synnytyssalissa.

Huoh, odotellaan.......

-mm- ja PikkuPoju rv 41+1

Vierailija
17/31 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vaihteeksi kävin hämeenlinnassa äitiyspolilla, kaikki enemmän kuin hyvin! Verenpaine laskenut, vettä riittämiin, virtaukset hyvät, mutta alakerrassa ei nyt suuria ollut tapahtunut. Pyysin lääkäriltä " käynnistävää" sisätutkimusta, mutta ei taida meillä olla kiirettä? Ja taasen 22¿ kiitos. Varsin kiitettävä määrä kertynyt noita 22¿:n pikavoittoja.

Jos minä tähtäisin aarteen kanssa sitten Riihimäen vuoden ensimmäiseksi vauvaksi, jos Miilukka hoitaa Hyvinkään? :)

Kovasti oli isomahaisia polilla, lasketut ajat tällä ja ensi viikolla. Toivottavasti sekaan sopii.

Nyt täytyy mennä päiväunille, yö taas meni vähän väliä heräillessä ja pissillä ravatessa.

Nyt sänkyyn ja suklaata, jess!

Kirsikka ja aarre 39+6

Vierailija
18/31 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistun nimenhuutoon...

Viikkoja 40+1 ja mitta täynnä. Eilen olin neuvolassa ja täti arvioi käsikopelolla vauvan lähes nelikiloiseksi, oli kuulemma jo hyvä rasvakerros vauvalla. En sitten tiedä kuinka paljon noihin arvioihin on luottaminen. Alkaa vaan hirvittää, jos arvio osuu oikeaan, että minkälaisen jättiläisen kampean alateitse maailmaan jos tässä vielä parikin viikkoa odotellaan.

Olisin kyllä ihan valmis lähtemään nyytin haku matkalle jo ensi yönä =).

Valvomisesta puheenollen: kuulun itsekin näihin yökukkujiin. Olen nyt kolme iltaa valvonut suppareita seuraillen noin kolmeen ja sitten autuaasti nukahtanut ja lapset herättävät siinä kasin maissa. Kummasti sitä on pärjännyt vähemmillä unilla, vaikka pinnaa vähän kiristääkin tää olotila yleensä.

En olis kyllä ikinä uskonut , että yliaikaiseksi menisi tämä raskaus, ennakoivia tuntemuksia on ollut jo reilun kuukauden ja aiemmat lapset ovaat syntyneet 40+1 ja 39+0, mutta täällä ollaan edelleen.

Koittakaahan kanssasisaret kestää, meikä lähtee nyt siivoomaan, jos vaikka auttais.

t:kisuli 40+1

Vierailija
19/31 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei ole into riittänyt lähteä " käynnistelemään" synnytystä, sitkeästi meinaan odottaa ensi vuotta. Miehelle kyllä jo vihjailin että jos rakettien ammunta käy tylsäksi, niin voitaisiin vierailla synnärillä 31.12. klo 23.30 jälkeen, jos vaikka saisi sisätutkimuksesta äkkilähdön! Tiedä häntä, meistä voi jollekin syntyä vuoden 2007 ensimmäinen suomalainen, olisipa sekin jotenkin hienoa.

Lisää huhuja kuulin täältä HUS:in alueelta: yliaikaisuus-kontrolli tehtäisiin nykyään vasta 41+5, eikä 41+3 niinkuin ainakin ennen on tehty. Täytyy todeta että tuossa vaiheessa odottavan aika on kyllä jo niin pitkä, että tuo kaksikin päivää raastaa hermoja. En tiedä onko tämä käytäntö sama muissa sairaanhoitopiireissä.

Toisaalta, sovittiin neuvolantädin kanssa että soittelen hänelle huomenna aamulla, jolloin viikkoja siis kasassa 40+6 (jos mitään ei ole tapahtunut) ja hän varaa sitten tuon kontrollin äitipolille ensi viikon tiistaille eli 2.1.07. Silloin viikkoja olisi juuri tuo 41+3, eli hän ei ainakaan tällaisesta uudesta käytännöstä tiedä. Edellisestä neidistä varattiin myös yliaika-kontrolli perjantaina, aika olisi ollut maanantaille. Muuta neitipä taisi säikähtää siitä sen verran että syntyikin sitten spontaanisti lauantaina, viikoilla 41+1. Saapi nähdä päästäänkö nyt itse kontrolliin asti.

Olipas hieman sekava sepustus, mutta kyllä näillä viikoilla saakin jo hieman sekoilla =)...

Onkohan muuten kenellekään syntynyt ihan oikeaa " jouluntähteä" siis 24.12.???

Teppis ja Junnu 40+5

Vierailija
20/31 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, jos sinun terkkarisi voi varata ajan äitipolille " jo" 41+3. Itse kuulin pari viikkoa sitten omalta terkkariltani, että jos raskauteni olisi mennyt yli lasketun ajan, niin olisin itse soittanut ja varannut ajan 41+4 äitipolille ja käynti olisi ollut sitten 41+5. Se kuulema muuttui ihan äskettäin. Terkkarin piti luntata nuo aikarajat jostain paperista.

Sitten 42+1 olisi synnytyksen suunnittelukäynti. Syynä kai sitten se, että niin moni syntyy ennen tuota 41+5:a. Tosin se on pirun laiha lohtu sellaiselle, jolla sattuu menemään yli!

En muuten minäkään ole kuullut, että kukaan jouluntähti olisi saanut vauvan jouluaattona.

Se olisi hienoa, jos joku saisi vuoden ensimmäisen vauvan!

Voimia odotukseen kaikille!

Iituli + vatsavaivoista kärsivä vauveli 9 pv