Miten saada täysi-ikäinen veli siivoamaan omat sotkunsa?
Jos kaatuu kahvit pöydälle, jättää ne siihen odottamaan, että joku siivoaa hänen puolestaan. Astioita ei huuhtele syömisen jälkeen, jolloin ruoka pinttyy kiinni astiaan ja jonkun toisen pitää hinkata puhtaaksi. Pyykkikonetta ei varmaan osaa edes käyttää, koska vanhemmat aina pesevät hänenkin pyykkinsä. On joskus rankkaa asua vätyksen kanssa saman katon alla.
Kommentit (7)
Pitäisi saada kaikki muut lopettamaan hyysääminen. Vanhempien vika, etteivät ole vastuuttaneet ja opettaneet korjaamaan omia jälkiään. Itse en korjaisi toisen jälkiä: jos ei osaa pestä astioita, niin sitten vaikka käyttää kertakäyttöisiä jne.
Asutteko molemmat vanhemmilla, vai asutko kaksistaan veljesi kanssa, vai häh? Voithan sinä muuttaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Asutteko molemmat vanhemmilla, vai asutko kaksistaan veljesi kanssa, vai häh? Voithan sinä muuttaa pois.
Me molemmat asumme vanhempiemme luona. Olen veljeäni nuorempi, vasta alaikäinen toisen asteen opiskelija. Omilleni muuttaminen ei onnistu, sillä toimeentulon puute olisi ongelma.
Olisi pitänyt nuorena kasvattaa siistiksi, vaikea enää aikuisena saada muutosta aikaan jos ei henkilö itse sitä halua.
Pitäisi potkia omaan asuntoon jolloin sotkut jäävät siivoamatta jolloin jossain vaiheessa on pakko ruveta siivoamaan. Toisaalta jotkut vaan elävät aivan järkyttävän likaisissa asunnoissa vuosia kun ei se heitä häiritse.
Ei ruokalautasia huuhdella, pelkkää veden tuhlausta. Kone pesee kyllä ja jos ei ole konetta, niin liotetaan.
Miten hitossa sä yrität päällepäsmäröidä veljesi kasvatuksessa? Ei se kuulu sinulle vaan vanhemmillesi.
Lakkaat siivoamasta veljen sotkuja. peset omat pyykkisi, jos pyykkejä ei pestä yhdessä, hoidat omat tisksisi ja omat sotkusi. Ja lopun annat olla. Pidät vaan huolen, että veli ei tule sun huonetta sotkemaan. Jos asioista tulee sanomista, voit sitten hyvällä omalla tunnolla todeta, että olet omasi hoitanut.
Muuta pois. Eihän sitä tarvitse jonkun k e h a rin kanssa asua, jos ei halua. Tai sitten tämä k voi muuttaa paikkaan, jossa on hänenlaisiaan tapauksia.