Seurasiko kukaan aikoinaan Hale-Bopp komeettaa
joka näkyi taivaalla usean vuorokauden ajan vuonna 1997
Kommentit (24)
Meidät vietiin ufoilla jollekin toiselle planeetalle...koulutettavaksi...pikakurssille...avaruusveljien yliopistoon!
Joo seurasin mä mut se meni niin kovaa etten saanu kiinni.
Kyllä. Siellä se oli taivaalla ja paljain silmin näki. Kevättä oli. Voi kun voisin palata siihen aikaan ja tehdä muutaman jutun toisin omassa elämässäni.
Mikäs se oli 80-luvulla jo meni maapallon ohi? Isä siitä puhui.
Jep, joskus intissä kun vartiovuorossa olin.
Vierailija kirjoitti:
Halley.
Vierailija kirjoitti:
Halleyn komeetta. Turkin silloinen euroviisukappale käsitteli sitä.
Seurasin, ja samoihin aikoihin oli myös Hyakutake.
En. Mutta justhan piti näkyä jonkun komeetan. Katsoiko kukaan?
Muistan. Olin neljän-viidentoista. Hämmentää, kun se näkyi taivaalla päiväsaikaankin.
Halleyn komeetta näkyi Flavius Josephuksen mukaan Jerusalemista nähtynä vuoden ajan vuonna 66 jkr. Se tulee aina kun jotain suurta tapahtuu.
Kyllä muistan. Pääsin vielä paikkaan jossa oli pimeää, ei katuvaloja tai kaupungin valoja häiritsemässä. Muistan että olisi ollut pakkasta, ehkä maaliskuuta? Upea oli, kiitos kun muistutit. Olin vielä hyvässä seurassa sinä iltana😉🥰.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muistan. Pääsin vielä paikkaan jossa oli pimeää, ei katuvaloja tai kaupungin valoja häiritsemässä. Muistan että olisi ollut pakkasta, ehkä maaliskuuta? Upea oli, kiitos kun muistutit. Olin vielä hyvässä seurassa sinä iltana😉🥰.
Minä iltana, se näkyi taivaalla vaikka kuinka kauan.
Ihmiset on kautta aikain katselleet taivaankappaleita ja niiden kulkuratoja. Meidän ajanlasku perustuu myös taivaankappaleiden liikkeisiin. Kai nuo komeetat kuuluu yhtälailla aikaetenemän yhtälöön? Avaruuden painovoimien liikkeisiin yms.
No, aamulla kasiin töihin ja sitten alkaisi viikonloppu eikä tarvii vahtia kelloa tms.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tuo se komeetta, jonka kyytiin jotkut lahkouskovaiset luulivat pääsevänsä?
Uskomatonta että siitä on jo noin paljon aikaa. Muistan kun katsoin tätä joskus kirjoitusten jälkeen. Sen näki paljain silmin ja jos en väärin muista, se näkyi parhaiten siinä iltapäivällä juuri ennen kuin aurinko alkoi laskemaan. Pyrstö näkyi ihan selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tuo se komeetta, jonka kyytiin jotkut lahkouskovaiset luulivat pääsevänsä?
Olisiko ollut sama joo. Suomessakin jotkut puhuivat, että kovat myskyt jotka tänne tuolloin sattui olisi jotenkin sidonnaisia tuohon komeettaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä iltana, se näkyi taivaalla vaikka kuinka kauan.
No tietenkin sinä iltana kun näin sen kunnolla. Ei se kunnolla näy kaupungissa kaiken valosaasteen yli.
Mä seurasin . Olihan sitä mukava katsella.