Miten asua nykyisillä tuloilla?
En saanut koskaan kaupungin vuokra-asuntoa mutta sain lopulta asumisoikeusasunnon joka on liian suuri siihen nähden että olen työttömänä ja tuloni on työmarkkinatuki.
Asumiskulujen sijasta haluaisin käyttää työmarkkinatuen ruokaan ja muihin menoihin.
Menetän todennäköisesti asumistuen koska minulla on perintöosuus jonka jakaminen kuitenkin näyttää viivästyvän.
Miten asua ja elää noin 600 euron kuukausituloilla?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan asumistukea mutta hallituksen päätöksillä tilanne muuttuu täysin. Perintöosuus ja asumistukeen tulevat muutokset vähentävät asumistukea niin että joudun käyttämään säästöni vuokraan.
Mitä sitten valitat muuta kuin käytät säästösi vuokraan.
Minäkin jouduin aikoinani käyttämään kaikki säästöni jotta sain toimeentulotukea.
Kuten kerroin aloituksessa niin haluan käyttää rahani vuokran sijasta ruokaan ja muihin menoihin,
Voihan sitä haluta vaikka mitä toisten veronmaksajien kustannuksella, mutta niin se ei vaan enää mene kun hallituksen päätökset tulee voimaan.
En halua elää veronmaksajien kustannuksella. Minulle riittäisi aivan hyvin 5- 10 neliön asunto jos sellaisen löytäin. Pääasia että asuntoon mahtuu sänky. Olen ollut myös asunnottomana mutta silloin minulle soiteltiin ja kehoitettiin hankkimaan asunto koska soittajan mielestä poliisi tarvitsee ihmisten sijaintipaikasta tiedon.
No miksi et hommaa huonetta soluasunnosta? Varmasti löytyy. Vai eikö sinulla ole luottotietoja?
Minulla on kokemusta soluasunnoista. Asun mieluummin viiden neliön yksiössä kuin soluasunnossa.
Hautausmaakin on rauhallisempi paikka kuin soluasunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan asumistukea mutta hallituksen päätöksillä tilanne muuttuu täysin. Perintöosuus ja asumistukeen tulevat muutokset vähentävät asumistukea niin että joudun käyttämään säästöni vuokraan.
Mitä sitten valitat muuta kuin käytät säästösi vuokraan.
Minäkin jouduin aikoinani käyttämään kaikki säästöni jotta sain toimeentulotukea.
No jopa jotakin, sitäkö tukea oli sitten pakko saada? Sen takia käytit säästösi, että saisit tukea? Kuulostaa sairaalta.
Tämä oli pienin Aso. Aso yksiöitä ei ole täällä. Aso yksiöitä on yleesäkin niin vähän että niihin on käytännössä mahdoton päästä vaihtamalla.