Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanhana te saitte oman asunnon?

Vierailija
28.09.2023 |

Itse sain 18 vuotiaana kun isi osti minulle oman asunnon

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut, ostin talon. 57 v. käteisellä.

Vierailija
22/31 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä saanut

M16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostettiin miehen kanssa asunto kun olin 24v, nyt olen 35v ja asuntolaina on maksettu.

Nämä aina ihmetyttää, että miten lainan saa maksettua noin 10vuodessa. Onko se mahdollista isojen tulojen vuoksi vai onko laina ollut niin pieni esim.sadan tonnin kerrostalokoppi

Maksoin lainan noin 10 vuodessa, ei ollut koppi, oli 87 m2. Toki vain esikaupunkialueelta.

Nyt asun keskustassa, 58 m2, asunto on maksettu käteisellä.

Vierailija
24/31 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostettiin miehen kanssa asunto kun olin 24v, nyt olen 35v ja asuntolaina on maksettu.

Nämä aina ihmetyttää, että miten lainan saa maksettua noin 10vuodessa. Onko se mahdollista isojen tulojen vuoksi vai onko laina ollut niin pieni esim.sadan tonnin kerrostalokoppi

Ihan normaali tuloilla maksettiin. miehellä 3500€/netto ja minulla 3200€/netto.

Laina oli 230 000€ ja kummallakin oli säästöjä vielä lisäksi.

Vierailija
25/31 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

26-vuotiaana ostin ensimmäisen oman kiinteistön ilman lainaa tai apua isiltä. 30-vuotiaana muutin isompaan ok-taloon ja silloin otin lainan (taas ilman isin takausta) ja sain sen maksettua 39-vuotiaana. Kun olin 43 isi kuoli ja olisin saanut perintönä kesämökin, mutta en sitä huolinut vaan otin osuuteni rahana.

Vierailija
26/31 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

26-vuotiana ostettiin ensimmäinen asunto puolison kanssa. Käsirahan maksoi puoliso osakesijoituksista saaduilla voitoilla.

Vierailija
27/31 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin, kun itse otin viimeksi asuntovelkaa kt-kolmiooni kalliihkossa kaupungissa, ei ollut mahdollista ottaa kohtuullisella korolla kuin max 15 v lainoja. Yksin maksoin ja oli kohtuulliset kk-erät. Lainat on maksettu pois jo aikoja sitten.

Vierailija
28/31 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali tuloilla maksettiin. miehellä 3500€/netto ja minulla 3200€/netto.

Laina oli 230 000€ ja kummallakin oli säästöjä vielä lisäksi.

Jos 6700€ jää käteen niin kyllähän siitä isoja lyhennyksiä pystyykin tekemään ilman, että elintaso laskee. Täysin ymmärrettävää. Monella on pari tonnia pienemmät tulot ja lapsia niin siltä kantilta tuo 10v on ihmeellisen lyhyt aika.

Vierailija
29/31 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset asuvat edelleen suurimpien kasvukeskusten ulkopuolella, eivätkä omakotitalotkaan maksa satoja tuhansia siellä.

Niin eli asunnon arvo pieni kuten arveltiinkin

Vierailija
30/31 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain virallisesti kokonaan oman asunnon jo 76 vuotiaana.

Vierailija
31/31 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin oman 21-vuotiaana 1990 kun vielä opiskelin. Kävin töissä ja sai vielä asunto- ja opintotukea omistusasuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän