Vajaakuntoisena ei työllisty mihinkään
Mutta kaikki muut tuntuvat kelpaavan työelämään.
Kommentit (18)
Aloita ensin osa aikaisessa työssä ja katso miten sujuu. Parempi tehdä töitä kuin maata työttömänä kotona
Vierailija kirjoitti:
Aloita ensin osa aikaisessa työssä ja katso miten sujuu. Parempi tehdä töitä kuin maata työttömänä kotona
Eihän sitä pääse edes osa-aikaiseksi mihinkään.
Ei vajaakuntoisia haluta edes osa-aikaisiin töihin. Työnantaja haluaa pitää option, että joskus 30 vuoden kuluttua työ muuttuukin kokoaikaiseksi, niin vajaakuntoinen ei pysty tekemään sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pääsin kuntouttavan työtoiminnan ohjaajaksi, 25 h/vko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vajaakuntoisena?
Mitä se edes työnantajalle kuuluu että olet vajaakuntoinen? Et vaan puhu koko asiasta ja katsot itse miten pärjäät työssä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se edes työnantajalle kuuluu että olet vajaakuntoinen? Et vaan puhu koko asiasta ja katsot itse miten pärjäät työssä.
Sitten tulee kenkää koeaikana.
Vajaakuntoisuutta vain ei saa mainita työhakemuksessa - eikä myöskään ikää jos mahdollista. Tai tulee jonkinlaisia rangaistuksia kuten kuntakokeilun virkailija aikanaan kertoi. Jos muistan oikein niin muotoili "Jos mainitset mistään rajoitteistasi jo työhakemuksessasi niin tulkitsemme jotta olet kieltäytymässä työstä jo sitä hakiessasi." Vinkkasi jotta perästä varmasti kuuluu jonkinlaisen rangaistuksen muodossa. Jota en luonnollisestikaan saanut kirjallisesti mutta uhkaus oli selväsanainen ja välitön. Heillä on siis virallinen ohjeistus aiheesta. Joten rehellinen hakemus aiheuttaa ongelmia eikä käy heille, kaiken muun työhakemuksen sisällön saat kehittää ilmeisesti vaikka hatusta? Joten olen itsekin keksinyt vaikka mitä, poliittista uraa lukuunottamatta koskei moraalini kestä ihan kaikkea.
Se pitäisi löytää firma, jonka tarkoituskaan ei ole tuottaa plussaa.. eli siis joku yleishyödyllinen yhdistys tms. Mä onnistuin ja olen ollut vajaakuntoisena töissä nyt viisivuotta. Meitä vajaakuntoisia on useita, että työssä ymmärretään poissaoloja.
Teen 20 tuntista viikkoa ja saan sovitellut päivärahat päälle. On miellekästä tekemistä hyviin päiviin, kivat työkaverit ja ennenkaikkea asiakkaat.
N51
Kerron aina ensimmäisenä osatyökykyisyydestäni eikä ole paljoa työpaikat kaipailleet :D työkkäri välillä jotain tuskailee mutta hehän saavat siitä ihan palkkaa, miettiiköön ratkaisuja kun ei eläkkeellekään pääse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vajaakuntoisena?
Osatyökyvyttömyyseläkkeellä.
Pelkästään astmaatikkona on alkanut tuntua, että minulle ei ole paikkaa työelämässä.
Hoidan astmani, elän terveellisesti ja yritän välttää tartuntoja parhaani mukaan, mutta välillä tulee tauti ja sen jälkeen on aina mysteeri, miten menee tällä kertaa. Välillä tulee keuhkokuume jälkitautina ja silloin saikku on pitkä, välillä taas tauti on täysin ohi viikossa tai vähän allekin. Joskus yskin viikkokausia töissä taudin päättymisen jälkeenkin.
On tullut hyvin selväksi, että ei saisi sairastaa, mutta en tiedä, mitä tässä pitäisi tehdä. Ei tällä eläkkeelle pääse, mutta työssä ollessa ei saisi sairastaa mieluiten yhtään.
Joo, kuntouttavia työpajoja pääsee ohjaamaam ihan aktiivinen alkoholistikin, siihen ei ole mitään vaateita
Monesti se vajaakuntoinen ei haluakkaan töihin. Jos oikeasti haluaisi niin yrittäisi kaikkensa eikä uhriutuisi vauvapalstalla.
Olen fibropotilas ja työkykyni on todeĺla vaihteleva. Kerron tästä aina eikä ole haastatteluja tullut. Kelan silmissä olen täysin työkykyinen. Pelaan lähinnä aikaa virastojen kanssa ja sekä minä että virkailija tietävät sen.
Sitten mennään kuntouttavaan työtoimintaan ja katsotaan kelpaako