Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALIKSET 05 UUTEEN VUOTEEN

26.12.2006 |

heipsan!

laittelin meidän sähköpostiketjuun kuvia...Mutta KALAMAMI ja PIPPANDII, teidän sähköpostit oli niin täynnä että ette varmaan saaneet kuvia. Tai ainakin sellaiset viestit tuli miulle takas.

Ilmotelkaas kun sähköpostiinne mahtuu taas!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasulina laitoin vielä muutaman kuvan lisää.

Tosi suloisia lapsia on kaikilla:)

Nyt ei kerkii enempää pitää mennä iltapalalle ja laittaa Emilia nukkuun.

T.Satu

Vierailija
2/17 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NASULINA: Laitoitko mulle kuvat osoitteeseen kalamami@netti.fi???

Mä meinaan avasin uuden s-postiosoitteen juuri noita kuvia varten kun ei mun tavan postiin mahdukaan mitään. Uudessa meilissä ei ole postia ollenkaan eli luulis mahtuvan.

Kalamami

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suur kiitos Nasulina kuvien lähettämisestä! Täytyy sanoa, että aivan ihanan suloisia lapsia kaikilla ja kiva oli saada lapsosista kuvia ja olipa muutama äitikin mukaan tullut.Kaikkien lapset olivat niin hellyttävän näköisiä, että ei kai nämä maalislapsoset osaa kiukuta ja känkkäillä vanhemmilleen...??? :)

Juu, itse olin jo tänään iltavuorossa töissä ja huomenna aamuvuoroon,joten taidan tästä kohta hipsiä sängyn pohjalle!

Iso kiitos vielä Nasulinalle!!!

Suohomppeli81 ja Juuso

Vierailija
4/17 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalamami:

NASULINA: Laitoitko mulle kuvat osoitteeseen kalamami@netti.fi???

Mä meinaan avasin uuden s-postiosoitteen juuri noita kuvia varten kun ei mun tavan postiin mahdukaan mitään. Uudessa meilissä ei ole postia ollenkaan eli luulis mahtuvan.

This is the Postfix program at host fe11.mail.saunalahti.fi.

I' m sorry to have to inform you that your message could not

be delivered to one or more recipients. It' s attached below.

For further assistance, please contact your postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can

delete your own text from the attached returned message.

The Postfix program

<ijlcjaaa@be20.mail.saunalahti.fi> (expanded from <kalamami@netti.fi>): message

size 2939844 exceeds size limit 2800000 of server

Tommonen viesti tuli....täytyy yrittää laittaa vaikka kahden kuvan erissa kun yhden sellaisen laitoin ja se taisikin tulla?

Vierailija
5/17 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh ja puh. Joulut ois vietetty :) Vapaat jatkuu onneksi vielä. Pidän itselleni kunnon huilipäivän huomenna. Vietiin likka tänään mummolaan kun niin hinkuivat häntä sinne. En kyllä vastaan laittanut. Kunnon unet tekee poikaa! Likka on kummasti heräilly taas öisin.

Tänään oli kiva viettää tytön kanssa päivä ihan kaksin pitkästä aikaa! Onneksi äiti ei ole ihan unohtunut, likka sylitteli ja halaili paljon <3

Sain ukolta lahjakortin alusvaateputiikkiin ja sinne meinasin huomenna mennä ostoksille. Ja sit ois hierontakin, voi taivas miten ihanaa!!!

Laittelin juu eilen vinon pinon kuvia, muutamia tosiaan hiukan karsin, muuten niitä ois tullu niin paljon että ainakin miun kone ois menny ihan tukkoon :) Mutta nythän teillä kaikilla on kaikkien osoitteet ja laitetaan jatkossakin kivoja kuvia toisillekin, jookos.

Nyt meen hetkeksi ukon kaikkuun ennenkun tuo käy nukkumaan. Mies parka herää taas ennen sian pierua töihin ja tulee iltamyöhään kotiin.

Heippa!

Ps. mitäs uutenavuotena teette? Myö lähetään ukon kans " evakkoon" kun kummityttöni tulee meille uuden poikakaverin kanssa " lasta hoitamaan" ;) Noora kyl nukkuu mutta kiva päästä miehen kans syömään ja kattomaan ilotulitusta muualtakin kun meidän pihalta.

Vierailija
6/17 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan. Maalisneiti tuli kuumeeseen tapaniniltana. Nenä ja silmät vuotaa, järkky yskä. Iltapäivällä lääkäriin. Lääkäriin lähinnä siksi että tarvin töihin todistuksen. Likka ei ainakaan haro korvia, mutta katotaan sit kaikki samalla.

Muuten täällä on rauhaisaa. Isommat lapset mummin kanssa mökillä. Maalisneitiä ei " huolittu" mukaan kun on kantovesi. Ja kun ei ole ollut yökylässä aiemmin olis ollu ehkä turhan rankka aloitus. Eilen raivasin isojen lasten huoneet ja puolijätesäkillista tavaraa lensi pois. Luulen etteivät edes huomaa, toivottavasti ;)

Juu ja vettä sataa..ettei tarvi vissiin suksikauppaan lähteä?????????? Pakkasta luvattu iltapäiväksi, liukasta tulee olemaan.

Joulu meni ihan kivasti. Pikkuneiti ei pelännyt pukkia. Päätti sit aattona oppia kuperkeikan ettei pukki vie kaikkea huomioita.Ovela neiti täytyy sanoa. Joulupäivän aamuna seisoi eteisessä ja huuteli pukkia, olis kait halunnut uuden visiitin. Lahjoista paras oli ehdotomasti pehmokissa. Uusi lelu uhkaa jopa ennen niin rakkaan ainupupun suosiota.

Vierailija
7/17 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja kuvia. Osa siis ainakin tullut perille, tyhjentelin hieman postiani, joten sinne vain. Ainakin Tuulian, Nasulinan, Empan ja Vupiin kuvat sain. On hauska tutustua teihin - tai ennemminkin lapsiin - kuvien välityksellä. Eli mulle voi nyt yrittää laittaa lisääkin, jos jotain olen missannut.

Reissulta palattu. Joulu meni kivasti. Tuli hiihdettyä, lasketeltua, mässättyä ja välillä nukuttuakin. Lapset tykkäsi kovasti. Toisinaan olivat kyllä sellasia känkkiksiä, että huh. Reissussa varmaan rähjääntyivät ja piti mieltä osottaa, nyt tyytyväisinä nukkuvat omissa sängyissään.

Ja minä pesen pyykkiä. Aivan tajuton määrä, kun kaikki ulkoiluvaatteet, vuodevaatteet ja pyyhkeet sun muut pestävä. Mies kuumeessa. Minä ajoin suurimman osan matkasta, mutta hienosti hänkin jaksoi hetkisen. Toivottavasti ei pode nyt samaa tautia, mitä minä hetki sitten. Ei nimittäin ihan vähässä kummassa helpota.

Loma lähestyy loppuaan, mutta kavereita pitäisi vielä tavata. Ja siivota täällä kotona. Kaikkeen ei ehket kuitenkaan pysty, ja siivoaminen voi jäädä ;)) Nyt kirjan kimppuun.

Pippandii kaikkine joulukiloineen

Vierailija
8/17 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippandii: laitoin siulle vielä kuvia Lehtovin, Lapun ja Suohomppelin lapsosista :)

Sengi: Pikaista paranemista teille sairastupaan! Juuri tänään mietin että meillä ollaan oltu ihmeen kauan terveinä. *koputtaa puuta!!!!* Täälläpäin on mahdottomasti liikkeellä kaikennäköistä tautia: vesirokkoa, suu- ja sorkkatautia, norovirusta ja ties mitä. Odotan että meille tulee vesirokko kun siskoni pojat sen juuri pitivät ja jouluna nähtiin yhtä näppyläpoikaa :/

Tänään kävin törsäämässä alusvaatteisiin yli 200 euroa! Voitteko kuvitella? Minä en :) Mutta näin kävi ja tyytyväinen olen.

Nyt sanon Nooramaisesti aa-aa, ukkumaan! :)

Vierailija
9/17 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paranemistoivotuksista. Paraneminen voi alkaa vasta kun saatas selville mitä parannetaan;). Tää on aika uskomatonta taas, mutta meiän lapsethan karttaa kaikkia normisairauksia ja kehittävät aina jotain omia ihme systeemejä. Siis mentiin maalisneidin kanssa eilen sinne arvauskeskukseen. Olin valmistautunut päivää näkemiin n.10min käyntiin. Oltiin siellä sit kaks tuntia. Neidin korvat oli niin pahasti vaikussa että lääkäri ei nähnyt " sisälle" . Hoitajat sit korvia huuhtomaan ja vahoja liottelemaan. Toinen korva puhdistui. Siinä vaiheessa neiti oli jo sen verran huutanut pää punasena ettei (nuori,kokematon???)lääkäri osannut sanoa onko tulehdus-vai huutopunaset. Saatiin lähete täksi aamuksi labraan. Verikokeet ja nieluviljely. Kurkkua lääkäri ei voinut tutkia koska likka ei avannut suuta.

Aamulla takas terv.asemalle. Hoitajat (3) etsivät pienestä kädestä sitä olemattoman pientä suonta about 45min. Lopputulos: verta otettiin sormenpäästä vain tulehdusarvojen tutkimista varten. Ne mihin ois tarttenu enemmän verta saivat jäädä. Nieluviljely onnistui sentään ihan ok.

Nyt sit ootellaan tulosten valmistumista! Kotimatkalla likka luonnollisesti nukahti rattaisiin. Pakkasin vilttejä vaunut yltäpäältä täyteen. Ei varmaan paras paikka nukku pakkasessa ulkona kipeänä mutta minkäs teet.

Juu palailen kun saan jotain tietoa.

Vierailija
10/17 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sydäntä niin kovin raastaa nämä pienten sairastelut :/

Noora oli silloin syntyessään tehohoidossa ja voi sitä pistelyjen määrää! Letkulla imettiin myös lapsivettä/limaa keuhkoista. Minun piti aina poistua paikalta kun teki niin pahaa. Ei olis minusta sairaanhoitajaksi :) Nyt viime kesänä otettiin myös verikokeita ja minun piti katsella seinille. Voimia kovasti Sengille!

Nyt hopi hopi, maalikset PINOON sieltä!!! Joulukuulumisia kertomaan!

Vierailija
11/17 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissusta ollaan palattu. Kyllä lentokoneessa oleminen on ihan horroria elohopea-santerin kanssa. Ei tartte lähteä mihinkään pidemmälle ihan lähiaikoina. Ei vaan ukko jaksa istua paikallaan, ei sitten millään.

Joululoma oli ihana. Lapissa oli lunta (ainakin vähän) ja pakkasta. Päästiin moottorikelkkailemaan (Santtukin) ja laskettelemaan (Santtu ei). Sanunassakin sai käydä rauhassa, kun oli väkeä katselemassa Santun perään. Joulupukkikin kävi, eikä Santtu ujostellut yhtään. Vähän kyllä ihmetteli, että mikä ihmeen parta-äijä...

Oli vissiin Santtu ollut kiltti, kun sai niin paljon lahjoja. Varmaan joku likinäköinen tonttu on käynyt meidän ikkunan takana kurkkimassa.

Huomenna ollaan ihan kotosalla ja vietetään naapurin kanssa yhdistettyjä illanistujaisia. Eli meille tulee pari perhettä kylään ja heille pari, ollaan kuitenkin kaikki täällä meillä. Lapset on ihan menossa mukana.

Oli kiva ylläri sähköpostissa eilen, kun tultiin kotiin. Oli tosi kiva nähdä teidän lapsia ja saada nimelle kasvot. Tämä oli ihan loistava ajatus, kuka sen sitten keksikään (en enää muista). Ihania lapsia! (ja koiriakin) Kyllä voitaisiin kaikki äiditkin näyttäytyä vai mitä?

Sengin pikkuiselle pikaista paranemista. Inhaa, kun lapsi sairastaa. Meilläkin Santtu on vieläkin flunssassa, joka alkoi ennen joulua. Ei ole kuumetta, eikä paljon vireyteen vaikuta, mutta inhottavaa silti. Ja turhamaisena(?) ihmisenä muo ärsyttää ihan sikana tuo räkää valuva nenä, joka pyyhkiytyy ihan huomaamattani aina sohviin. Ärsyttävää! Lapissa se pyyhkiytyi usein mun vanhempien päiväpeittoon ja mummi oli riemuissaan.

Onkos tullut mitään uusia vauvauutisia??

Mitäs muuten teidän lapset saivat pukilta? Vai onkos siitä jo kerrottu? En kyllä huomannut nopeasti selatessani.

Taidan lähteä aamupalalle. Meillä on lasten rytmi ihan sekaisin, kun Santtu " herään aina ennen seitsemää" heräsi tänään puol ysi.

T. lappu & Santtu 22.3.

Vierailija
12/17 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenne on niiiiiiiiiiiiiiin suloisia!! Kiva olisi nähdä myös äitejä, saa kasvot teillekin! =) Nasulinalle kiitos!

Paluu arkeen on keskiviikkona, sitten tulen kirjoittamaan paremmin kuulumisia..Kaikkea taas sattunut ja tapahtunut.

Sengin poppoolle parannussäteitä!!

Oikein ihanaa Uutta Vuotta 2007! Mekin vain tässä kotosalla ollaan..kun joulu oltiinkin reissussa.

Tuulia

Vierailija
13/17 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

Meille syntyi viime viikon maanantaina 18.12 pikkuinen prinsessa! Mitat 4225gr ja 53cm. Kotiuduttiin keskiviikkona ja joulu vietettiin perheen kesken ihanissa vauvatunnelmissa. Vauva on tosi suloinen ja syö ja nukkuu hyvin - ainakin toistaiseksi... Ursula on ollut erittäin huomaavainen pikkuista kohtaan, suukottolee ja halaa. Ei merkkiäkään mustasukkaisuudesta...siitäkään vielä ; ) Mutta kuten vauva -ja taaperoarki on opettanut, mihinkään olotilaan ei voi tuudittautua... Ja saa nähdä, kun mies menee töihin ja Ursula huomaa, että on vain yksi vanhempi per kaksi lasta, kun nyt on kuitenkin ollut paljon iskän tyttönä.

Itse olen Tapaninpäivästä saakka ollut vatsataudissa ja olo on vieläkin heikko. Örk. Ehkä joulun ylensyönnillä on osuutensa.

Nyt taas vaakatasoon ja päikkäreille, myöhemmin lisää.

Lauantaiterveisin,

Kevätmama, Ursula & prinsessa

Vierailija
14/17 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren suuret onnittelut kevätmaman perheelle pienenn prinsessan syntymästä!

T.Satu ja Emilia

Vierailija
15/17 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret onnittelut kevätmaman perheelle pikkuprinsessan syntymän johdosta!

Nauttikaa vauvantuoksuisesta arjesta : )

Kalamami rv 15+5 ja Henri

Vierailija
16/17 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat on niin ihania;)

Maalisneiti on jo parempaan päin menossa. Veri-yms.kokeissa ei ollut mitään. Podemme siis tavallista nuhakuumetta rankimman kautta.

Tänään oltiin korkeasaaren tonttupolulla, Lapset tykkäs ja vanhemmat on ihan puhkipoikki.

Uusivuosi vaihdetaan kotosalla.

Turvallista vuodenvaihdetta kaikille!

Vierailija
17/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen vaan kuumeillaan ja yritetään vaavia ;))

Kiva Sengi että teillä voidaan jo paremmin!

Itse eilen säikähdin että meillä ollaan tulossa kipeiksi. Likka oli mahdottoman kiukkuinen eilen, ei syönyt juuri mitään ja piereskeli vaan. Illalla lämpöä oli 38 astetta, annettiin panadolia. Tänä aamuna ei ollut mitään ja veteli kolme lettua aamupalaksi?!? Ihmeellisiä juttuja.

Kiva kun Tuuliakin on langoilla :) Missäs Lehtovi, Kua yms lymyää??

Lappukos se kyseli joululahjoista? Noora sai:

- kolme toivottua yöpukua (housut+paita)

- vaatteita (parit housut ja sukkia sekä ihanan kesämekon)

- nukenvaunut ja kaksi nukkea

- opettavan " kännykän"

- keinuhevosen

- kirjan ja titinalle dvd:n

- palapelikirjan

Näistä itse emme ostaneet kuin tuon kännykän. Kummi hurahti ihan tyystin (siis Nooran hoitotäti kummi) ja osti varmaan viisi lahjaa. Likka tykkää katsoa Titinallea, aiemmin ei ole löytynyt kiinnostusta katsoa oikein mitään. Nyt tanssii ja laulaa mukana :) Söpön kuulloista tuo pienen laulu.

Mies lähti tytön kanssa ulkoilemaan ja vie samalla mummolaan leipomiani sämpylöitä. Illansuussa kummityttö tulee poikakaverin kanssa meille ja lähdemme miehen kanssa ehkä ulos syömään ja johonkin iltaa istumaan, ihan autoillen kuitenkin kun aamulla on herätys neidin kanssa. Teinipari ei varmaankaan herää ;)

OIKEIN ONNELLISTA JA IHANAA UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!!!!