Mitä lounaaksi töihin? Vinkkejä?
Päätin alkaa ottamaan omat ruoat töihin, mutta mistä saisin vinkkejä ja reseptejä hyvistä, nopeista ja edullisista ruoista, mitä voisin ottaa töihin mukaan? En halua lähteä valmisruokarumbaan, vaan laittaa ruokani itse. Mitä te muut otatte mukaan?
Kommentit (9)
Jäätelöä suklaahipuilla ja kinuskikastikkeella. Koristeeksi vohveli ja paperinen sateenvarjo.
Otan aina sitä lämmintä ruokaa mitä teemme kotiin iltaruoalle. Nyt on ollut riisipuuroa ja seuraavaksi perunalaatikkoa.
Jos aikoo syödä lämmintä ruokaa niin sen pitää kestää kuljetusta ja mikrolämmitystä. Käytännössä parhaimpia ovat keitot ja laatikkoruuat. Keitetyt perunat eivät toimi hyvin, muusi parempaa. Riisi toimii paremmin kuin pasta, paitsi tietysti makaronilaatikko, tuo eväsruokien kuningatar. Tähän vuodenaikaan sopii kaalilaatikko, täytetyt paprikat tai sienikeitto. Uunikasvikset ovat helppoja tehdä.
No itse otan vaan sitä ruokaa jota olen kotona tehnyt aiemmin. Melkein mitä tahansa voi lämmittää mikrossa.
Itse teen viikon ruuat valmiiksi rasioihin, joihin laitan salaatit ja muut kasvikset, pasta, kana/jauheliha, feta ja joku kastike.
Sitä mitä edellispäivältä on jääny. Joskus saatan yhdistää kahden tai kolmenkin päivän jämät. Tai jos ei ole mitään, teen yleensä pastaa, kermaa, tonnikalaa ja vaikka pakastevihanneksia sekaan ja erilaisia mausteita. Siis jos lähden vaikka iltavuoroon ja mulla on aamupäivällä aikaa tehdä lounaaksi kotona ja loput illaksi töihin mukaan.
Teen todella usein kasvispeltiä eli mitä vaan ajankohtaista juuresta ja kasvista, öljyä ja mausteita ja uuniin tai airfryeriin. Siihen kaveriksi -30% lihatuote tai falafelejä. Kalapuikkoja tms. Kastike majoa, hummusta, balsamicoa, kermaviiliä tai smetanaa, mikä milloinkin sopii
Härkä tai sian sorkka.