Miten sanoa uudelle työntekijälle, että laita wc ovi kiinni
ja jos jää roiskeita niin jokainen itse pyöräyttää wc-harjalla pöntön puhtaaksi.
Kommentit (18)
Meillä on täällä töissä sellainen tapa että ovi laitetaan kiinni, kun mennään vessaan. Ja kun meillä ei käy siivoojaa kesken päivän niin meillä myös pyöräytetään wc-harjalla pönttö puhtaaksi, jos on tarvetta. Tämä ihan vaan sulle tiedoksi, kun et uutena voinut meidän tapoja tuntea.
Meillä on täällä töissä sellainen tapa että ovi laitetaan kiinni, kun mennään vessaan. Ja kun meillä ei käy siivoojaa kesken päivän niin meillä myös pyöräytetään wc-harjalla pönttö puhtaaksi, jos on tarvetta. Tämä ihan vaan sulle tiedoksi, kun et uutena voinut meidän tapoja tuntea.
nyt asia tavallaan tuli kertaluokkaa isommaksi kun ei voinut itse sanoa.
mutta ei lähtiessään, vaan tuulettaa paskanhajun koko konttoriin
Saati sitten, kun menee vessaan työpaikallaan...Huh heijakkaa.
mutta ei lähtiessään, vaan tuulettaa paskanhajun koko konttoriin
"Muistathan sulkea oven!"
Uskon, että auttaa. Jos ei niin ottaisin pilke silmäkulmassa asian esille viikkopalaverissä tyyliin "ja muistakaapa sitten sulkea vessassa käynnin jälkeen ovi, tästä asiasta on nyt vähän valiteltu että ovi on jäänyt sulkematta", hyväntahtoisesti hymyillen.
Ei kannata mitään ryöpytystä uuden työntekijän niskaan pistää. Tulee turhaan paha mieli.
Mutta siivoaminen kuuluu kyllä talon siivoojalle, jollei sitä lue työsopimuksessa. Roiskeiden siivoamiseen en kyllä itse julkisissa tiloissa lähtis.
Onko teidän talon ilmanvaihto jotenkin pielessä? Vessoissa tulee olla ilmanpoistokanavat ja raitis ilma tulee ulkoa. Ilmavirta käy siis aina, vaikka ovi olisi auki niin vessaan päin.
Voishan sinne raikastimenkin ostaa, sellaisen jota ei itse painella, vaan automaattisen.
että siivoa paskajälkesi. Eikö tämä nyt kuulu jo kotikasvatukseen.
ja ne on just sitä verten että jokainen kävijä hoitaa omat jälkensä.
Siivojalle ei kuulu sinun roiskeiden siivous.
jos se olisi siivoojan homma, niin riittäisi hänelle 1 harja kuskattavaksi siivouskärryyn.
WC-harjan käytöstä voi jessus! Mitä hienohelmoja täällä palstalla on?! :)
niin panttaa sitä kakkaansa sitten kotiin asti.
...vois lukea ovessa. Yhdessä julkisessa vessassa luki "vedäthän vessan jälkeesi". Eli vessa vaan harteille ja ovi siihen päälle.... heh.
Kyllä meillä ainakin koulussa on niin kiire, että työasioita on pakko hoitaa paskalla istuessaankin. Se on helpompaa kun ovet (siis vessan ulko-ovi ja vessakopin ovi ovat selällään niin voi sitten huudella asioita kollegoille huoneen puolelle. Ei kai teille nyt vessassa istumisesta makseta.
Jos kerkeää käydä paskalla kesken päivän jakkupukuun sonnustautuneena niin silloin voi kyllä sillä harjalla sen pöntön putsata jos tarve.
En ymmärrä ollenkaan miten työasun liittyy yleisiin käytöstapoihin.
ja lisäys että niin neillä tapana..