Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhaku nykyään?

Vierailija
25.09.2023 |

No niin, nyt on se tilanne erittäin pitkästä aikaa, kun minäkin joudun etsimään uutta työpaikkaa.

Joten neuvokaas: miten tuo nykyinen työnhakuvelvoite täytetään? Täytyy siis hakea vähintään neljää paikkaa kuukaudessa, mutta onko niiden kaikkien pakko olla sieltä kokoaikaisten töiden listasta vai täyttääkö myös osa-aikaiset tuota velvoitetta? Eli jos löydänkin neljän kokoaikaisen työn sijasta neljä mielenkiintoista osa-aikaista työtä niin saanko hakea niitä, vai kyttääkö työkkäri jostain, että ne ovat osa-aikaisia ja jos en pääse noista yhteenkään tai kieltäydyn jostain niin karenssi iskee?

Mitä muuten karenssi edes tänä päivänä tarkoittaa? Olen tästäkin jo hukassa. :D Jos en ota jotain tiettyä paikkaa vastaan niin kuukaudeksi menee työttömyystuki. Mutta joutuuko nykyään maksamaan takaisin jotain työttömyysrahoja tuossa tapauksessa?

Joka tapauksessa olen motivoitunut hakemaan uusia töitä, koska ei täällä ilman töitä kyllä kovin ruhtinaallisesti tänä päivänä elä. Yritän vaan jo ennakkoon vähän kysellä näistä nykypäivän käytännöistä, ettei tule ongelmia, jos mulle ei nyt ihan ensimmäisillä hakukerroilla tärppää.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun haettu työ on yli 2 vkoa kestävää. Voit etsiä sopivat ilmoituksista, tai pistää suoraan hakemusta kiinnostavalle työnantajalle (=avoin hakemus).

Jos et pääse johonkin työhön = ei rangaistusta.

Jos pääset mutta kieltäydyt = tod.näk. 45 päivää karenssia.

Vierailija
2/5 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, tarkennan kysymystä. Ihmettelin tätä siis senkin takia, että en ole varma löydänkö omaa koulutusta vastaavaa työtä (tai sellaista mihin ei tarvitse koulutusta) neljää kappaletta kokoaikaisena joka kuukausi. Jos noiden neljän työpaikan täytyy siis väkisin olla kokoaikaisia, niin tässähän tulee helposti se tilanne, että lätkii hakemuksia johonkin lääkärin virkoihin ilman koulutusta ihan vaan jotta se 4 kokoaikatyötä per kuukausi täyttyy? :D Tuo tuntuisi ihan järjettömältä. Pakko kuitenkin nyt varmistella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää kun haettu työ on yli 2 vkoa kestävää. Voit etsiä sopivat ilmoituksista, tai pistää suoraan hakemusta kiinnostavalle työnantajalle (=avoin hakemus).

Jos et pääse johonkin työhön = ei rangaistusta.

Jos pääset mutta kieltäydyt = tod.näk. 45 päivää karenssia.

Hei iso kiitos sulle kun vastasit näin pian ja selkeästi! Täytynee pitää peukkuja, että saisin pian uuden duunin. :) Tsempit muillekin työttömille työnhakijoille.

Vierailija
4/5 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos en ota jotain tiettyä paikkaa vastaan niin kuukaudeksi menee työttömyystuki" ei vaan kuusi kuukautta

Vierailija
5/5 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ohjeistettu työkkäristä hakemaan 4 sellaista työpaikkaa, mihin arvelen että on pienikin mahdollisuus päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän