Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi tulee vielä tuhoutumaan, esim. opiskelijoita vihataan käsittämättömän paljon

Vierailija
24.09.2023 |

Jos maan sivistyneisyyden "taso" on tämä, ei ole toivoakaan paremmasta. Muutan pois heti kun voin.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu on investointi tulevaisuuteen. Valtio tukee sitä. Työtön saa valtolta korvausta työttömyydestään. Koko idea on näissä erilainen.

Vierailija
42/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vihaa ja kuka ei... Yksi mun ystävä opiskelee tällä hetkellä, ja tuen häntä rahallisesti joka kuukausi. En saa suurta palkkaa, joten tuki on melko vähäistä (jäädään ihan reippaasti alle lahjaverorajan kolmen vuoden ajanjaksolla), mutta opiskelijan kukkarolle tässä taloustilanteessa varmaan silti iso apu.

Olen löytänyt myös yhden kotimaisen muusikon, joka on myös opiskelija. Hän myy musiikkiaan Bandcamp-sivustolla, ja aina kun hän julkaisee jotain, niin maksan biisistä/albumista reippaasti enemmän kuin pyyntihinta on.

Enkä katso olevani mitenkään erityisen erinomainen, tää vaan on mun tapa tehdä asioita, ja hyvin pieni osa mun elämääni, jos kokonaisuutta katsoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo yli 20 vuotta kuullut netin keskustelupalstoilla tuon saman uhoamisen "minä muutan pois heti kun voin". Yksikään uhoaja ei ole muuttanut mihinkään.

Varsinkin yrittäjät ilmoittaa aika usein vauvalehdessä dramaattisesti että vievät yrityksensä halvemman veron maihin.

Tämä järkyttää aina hirmuisesti.

Vierailija
44/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ennen muuttoa tarkistamaan miten edullista ja tuettua opiskeleminen monessa muussa maassa on. Saatat muuttaa mielesi.

Turpa kiinni, mä haluan nähdä kun tuo lähtee britteihin yliopistoon.

Korkeakoulutasoinen ihminen ymmärtää kyllä käymättäkin siellä että brittien Purra, M Thatcher teki briteistä kehitysmaan jo aikoja sitten

Vierailija
45/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aloitusta. Opiskelijoilla on asiat paljon paremmin nykyään kuin 30 vuotta sitten, kun minä opiskelin. Ja sata kertaa paremmin asiat kuin 60-luvulla, kun vanhempani opiskelivat. Silti Suomi on mennyt nousujohteisesti.

Se, mikä Suomen pilaa, on sukupolvet kaikki-mulle-heti, ei-oo-motii ja miksi-tehdä-töitä-kun-rahaa-saa-ilmaiseksi.

Vierailija
46/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo yli 20 vuotta kuullut netin keskustelupalstoilla tuon saman uhoamisen "minä muutan pois heti kun voin". Yksikään uhoaja ei ole muuttanut mihinkään.

Parhaimpia ovat ne, jotka muuttavat ulkomaille, koska Suomessa on niin paljon m a m u j a.

Vierailija
47/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ ryhdyn omaksi kuningaskunnaksi, ja otan myös kauniin ja viisaan kuningattaren.

Vierailija
48/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärissä ne käski minut opiskelemaan uutta koulutusta. Menin merkonimi linjalle. 6 kk päästä ne sanoi että työmarkkina tuki katkee jos jatkan opiskelua. Sekin opiskelu jäi sitten kesken.

Vierailija
49/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä aloitusta. Opiskelijoilla on asiat paljon paremmin nykyään kuin 30 vuotta sitten, kun minä opiskelin. Ja sata kertaa paremmin asiat kuin 60-luvulla, kun vanhempani opiskelivat. Silti Suomi on mennyt nousujohteisesti.

Se, mikä Suomen pilaa, on sukupolvet kaikki-mulle-heti, ei-oo-motii ja miksi-tehdä-töitä-kun-rahaa-saa-ilmaiseksi.

Mitä ihmettä selität? 30v sitten opintorahalla eli jotenkuten. Nykyään se on täysin mahdotonta.

Vierailija
50/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu on investointi tulevaisuuteen. Valtio tukee sitä. Työtön saa valtolta korvausta työttömyydestään. Koko idea on näissä erilainen.

Korkeakoulu opiskelijoiden on helppo lähteä koska on kielitaitoisia ja monella on ympäri maailmaa opiskelukavereita. Nämä käyvät vielä opiskeluaikoinaan myös vaihdossa muissa maissa.

Mutta älkääpä hallitus olko huolissanne, ei kaikki lähde. Vain parhaat lähtee.

Vierailija
51/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä selität? 30v sitten opintorahalla eli jotenkuten. Nykyään se on täysin mahdotonta.

Minä en saanut opintorahaa 30 v sitten kuin kymmenen markkaa. Koska olin naimisissa. Miehen tulot oli jotan 2000 markkaa, eikä sillä rahalla kaksi ihmistä elänyt. Viimeinen viikko ennen palkkapäivää elimme maksalaatikolla.

Ikinä ei elämässäni ole ollut niin tiukkaa kuin silloin. Ei edes silloin, kun olin kotiäitinä. Silloin tuli sents lapsilisät ja kotihoidontuki.

Vierailija
52/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijaviha on käsittämätöntä. Se joukko pyörittää tätä maata. En tiedä yhtään opiskelijaa, joka ei opintojen lisäksi paina töitä. Työttömiä ei saa syyllistää, jos eivät saa töitä. Sen sijaan töitä tekemätön opiskelija on pohjasakkaa.

Elämäni varrella olen ollut työssä käyvä sekä opintoihin keskittyvä opiskelija, työtön sekä työntekijä (mutten vielä eläkeläinen) niin johtuu työttömyys mistä tahansa niin ihmisen arvostus lakkaa. Se, että edes opiskelet ja kerrot keskittyväsi valmistumiseen niin olet paremmassa asemassa kuin työtön.

Opiskelijan kohtaamasta suoranaisesta vihapuheesta tarvitsisi esimerkkejä, koska se ei ole vihaa, ettei tiukassa taloustilanteessa kaikki ole valmiita verovaroin tukemaan täysopiskelua. Itse toki olen, koska kyse on uusiin verovelvollisiis sijoittamisesta. Useimpien muistot kuitenkin omista opiskeluajoista on erilaiset, koska nykyisin samalla rahalla saa vähemmän inflaation vuoksi kuin esim. omassa nuoruudessani 2000-luvun puolen välin ympärillä. Opiskelijaelämä on omassa nuoruudessani jo alkoholiverotuksenkin vuoksi halvempaa, joten olen miettinyt ennemminkin, ettei nykyopiskelija kyllä juhli sitä vähääkään ilman työstä tulevia varoja.

Sivuhuomautuksena, että opiskeluaikana saadusta työkokemuksesta kyllä hyötyy, vaikka kyse olisi asiakaspalvelusta myyjänä. Työelämänvalmiudet opitaan työssä olemalla ja niitä ei kaikilla nuorilla ole. Kannattaa erottua edukseen, mutta itseään ei kannata kuitenkaanhe hengiltä työtä tehden täyspainoisesti opiskellen ottaa. Me tarvitaan teitä nuoria tähän oravanpyörään vielä ;)

Vierailija
53/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulu opiskelijoiden on helppo lähteä koska on kielitaitoisia ja monella on ympäri maailmaa opiskelukavereita. Nämä käyvät vielä opiskeluaikoinaan myös vaihdossa muissa maissa.

Mutta älkääpä hallitus olko huolissanne, ei kaikki lähde. Vain parhaat lähtee.

Aivovuoto on pershallituksen etu, kunhan luopuvat myös äänioikeudesta.

Vierailija
54/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijat eivät ole aktiivisia äänestäjiä. Esim. eläkeläiset ovat ja heiltäpä ei leikatakaan.

Vierailija
55/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen hallitukset systemaattisesti vihaavat nuoria ihmisiä ylipäätään; vain eläkeläisten oltavat paranevat/säilyvät ennallaan vuosi toisensa perään. Lapsilta voidaan kylmänviileästi leikata etuudesta, eläkeläisiä itkettää kun indeksit jäädytetään yhdeksikin vuodeksi. 

No eipä siinä, tämä sairas yhteiskunta tulee tuhoutumaan omaan hulluuteensa, ei yksikään maa pärjää sillä että suosii vanhuksia nuorempien kustannuksella. Uskon että yksi syy sille, miksi suomalaislapset ovat ennätyssairaita (nepsyjutut, autismi ym.) onkin, että entistä harvempi tulee lisääntymään tulevaisuudessa. Evoluutio hoitaa homman niin, että kaikki kaatuu omaan mahdottomuuteensa. 

Vierailija
56/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sulaa hulluutta ajaa opiskelijat ahtaalle, muiden ohella. Mitä maalla on ilman koulutettuja ihmisiä? Ei tässä voi olla muusta kyse, kuin Suomen tahallisesta romuttamisesta.

Vierailija
57/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muutin jo. Seuraan mielenkiinnolla täällä ulkomailla Suomen alasajoa

Missä asut? Missä on paremmin? Kerropa muillekin

Vierailija
58/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sulaa hulluutta ajaa opiskelijat ahtaalle, muiden ohella. Mitä maalla on ilman koulutettuja ihmisiä? Ei tässä voi olla muusta kyse, kuin Suomen tahallisesta romuttamisesta.

Ajaa ahtaalle? Missäpäin maailmaa on opiskelijoilla asiat paremmin?

Vierailija
59/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele, kuinka paljon sinua vihataan, jahka pääset eläkkeelle.

Eläkeläiset ovat joka puolueen lemmikkejä. Tästäkin leikkauskierroksesta he selviävät kuin koira veräjästä, vaikka ovat nykyään keskimäärin suurituloisimpia kuin työikäiset. Siis keskimäärin. Joka ikäluokkaan kuuluu kaikenlaisia ääritapauksia.

Vierailija
60/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö olis parempi et jatkettais Marinin linjaa? Vedettäis velkaövereitä edelleen? Sekö on nuorten tulevaisuudelle parempi ratkaisu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän