Mies sanoo ettei minusta ole parisuhteeseen
Siksi kun minulla on kuulemma kaikkia sääntöjä liikaa kaikille asioille.. No viimeisimpänä sanoin että älä laita sitä grillipeitettä grillin päälle kun siinä on neulasia ja lehtiä, että voin putsata sen ensin ja laittaa suojan sitten. Hermostui tästä.
Mutta silti, olen miettinyt että onko mies oikeassa. Minä pidän kyllä parisuhteessa elämisestä ja haluaisin että kummallakin on hyvä olla. Vai onko tuo vain hänen tapansa alistaa minua ja pahoittaa mieleni.
Kommentit (25)
Toki se grilli kannattaisi ensin puhdistaa, eli sikäli olet oikeassa.
Ihmisllä vain on erilaisia tapoja elää elämäänsä. Harvoin puolisot ovat kuin samasta muotista tehtyjä. Niinpä elämää ja parisuhdetta helpottaa, kun ei liikaa kumppaniaan neuvo vaan molemmat tekevat asiat tavallaan.
Ei ihmisen perusluonne neuvomalla muuksi muutu, mutta ero saattaa tulla.
Vaikea sanoa. Tuo yksittäinen lausahdus miehelle ei ole mitenkään vääriin tai pahasti sanottu. Mutta ohjeistatko useinkin miestä erilaisissa askareissa?
Kysyn siksi, että minulla on tuttava, jolla on koko ajan tarve neuvoa aivan kaikessa. Jopa ihan tavallisissa kotihommissa. Ei kukaan jaksa sitä, jos joku on neuvomassa koko ajan, vaikka toinen ei sillä tarkoittaisi mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei minustakaan ole. Minulla on liikaa rutiineja, jopa neurooseja, joista en voi joustaa. Olen esim tarkka miten aamukahvi keitetään.
On minullakin joitain tämän tyylisiä, mutta niihin en kuitenkaan "pakota" miestä, vaan sitten kun itse keitän niin keitän niin. Olisi kiva kuulla miten se sinun mielestä keitetään? Ap
Koita höllätä joissakin asioissa mitkä ei todennäköisesti aiheuta konkreettista haittaa. Mies on siinä mielessä oikeassa liiallisen neurottisuuden olevan pahasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei minustakaan ole. Minulla on liikaa rutiineja, jopa neurooseja, joista en voi joustaa. Olen esim tarkka miten aamukahvi keitetään.
Itsellä myös, mutta ratkaisu oli muuttaa erilleen. Kokeiltiin siis ns. normaalia parisuhdetta ja asua yhdessä useampikin vuosi, mutta suhde parani ihan taivaisiin erikseen muuton myötä.
Kyllä se on rasittavaa, jos toisella on kaikkeen joku kuvio, miten asiat pitää tehdä. Aina neuvotaan ja toinen ei voi tehdä mitään, koska toisen mielestä se tehdään aina väärin ja on vain yksi oikea tapa tehdä hommat.
Ehkä tuo kommenttisi oli vain viimeinen pisara muun päälle. jos olet tuon tyyppinen ihminen ja monta tilannetta ollut jo vaikkapa samana päivänä. Vaikea yhden kommentin perusteella sanoa.
Mutta ihmiset, joilla on neuroottisen tiukat rutiinit ja kuviot kaikkeen on raskaita juuri sen takia, että ovat niin joustamattomia. Kyllä siinä yhtään kevyemmin asioihin suhtautuvan on vaikea elää rinnalla. Esim. kaikki spontaani tekeminen on tuollaisen ihmisen kanssa mahdotonta. Makuuhuoneessakin asioita voidaan harrastaa vain tietyllä kaavalla ja kun on ensin käyty pesulla, sänky on suojattu ja kaikki muut rutiinit hoidettu kuntoon. Voi kuvitella kuinka nautinnollista elämä on....
Tunnistatko itsesi?
Paatunut ukkomies kirjoitti:
Ihmisllä vain on erilaisia tapoja elää elämäänsä. Harvoin puolisot ovat kuin samasta muotista tehtyjä. Niinpä elämää ja parisuhdetta helpottaa, kun ei liikaa kumppaniaan neuvo vaan molemmat tekevat asiat tavallaan.
Niinhän se on ja yritän kyllä olla neuvomatta "turhasta". Mutta tuollaisessakin tilanteessa niin kuuluisiko minun olla hiljaa ja sitten kun mies poistuu niin käydä ottamassa peite pois ja puhdistaa grilli? Monesti ne jutut missä "neuvon", niin omasta mielestä ainakin niihin on joku syy, eikä vain se että koska minä sanon tai koska minä tahdon. Mies taas elää (minun luona ja minun suvun mökillä) niin ettei millään ole mitään väliä kun ei ole omaa tai vastuuta "minkä taakseen jättää, sen edestään löytää". Ainakin siltä minusta tuntuu. Toinen esimerkki, joka kerta mies pyörittelee silmiään kun käyn kippaamassa tiskivedet sivummalle metsään ja vähän eri kohtaan ettek ruuantähteet kasaannu samaan kohtaan tai varsinkaan mökin pihapiiriin mihin miehen mielestä ne voisi kipata. Ap
Eihän siinä sitten voi kuin lopettaa sen parisuhteen, kerta mies on sitä mieltä.
Yleensä kyse ei ole siitä mitä sanotaan, vaan miten se sanotaan.
Otatko itse miehen neuvot ja komentelun hyvin vastaan? Myönteletkö miehen olevan kyllä oikeassa kun hän kertoo sinulle miten jokin asia pitää hoitaa?
Koska olet viimeksi sanonut "yes daddy" voihkaisten samalla?
Ihmettelen just, että parisuhteessa järkeviä toimintaperiaatteita, asioita jätetään sanomatta koska mies suuttuu, pahoittaa mielensä. Ihmeellistä joustoa, ja tehdään asiat sitten perästä kuin olisi ja eläisi lapsen kanssa. Vain rahanko vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
No mitä nämä säännöt on ja miten ne ilmenee?
no koitan joitain esimerkkejä nyt kirjoittaa:
-Tiskivedet kipataan kauemmas pihapiiristä, jottei ruoantähteet kasaannu samaan kohtaan ja ala haista
- Grilli putsataan roskista ennen sen suojaamista peitteellä (peitteen tarkoitus suojata puhdasta grilliä käsittääkseni)
- Avoveneestä putsataan enimmät isoimmat (luonnon)roskat ja poistetaan pohjalle kertynyt vesi, jottei kengät kastu jos ei ole saappaita tai ajamaan lähdettäessä lentävät roskat lennä perällä ajajan silmiin
- Ruoka astia jääkaappiin laitettaessa suojataan kannella tai kelmulla tai jollakin jottei ruuan haju tartu mahdollisesti jääkaappiin
- otetaan puupinosta polttopuita järjestelmällisesti (eikä sieltä täältä) ettei pino pääse sortumaan jostain kohtaa..
Esimerkiksi tämän tyylisiä. Ei mitään "sänky pedataan joka aamu tai perjantaisin on imurointipäivä" -tyylisiä, joille en keksisi mitään järkevää syytä
Jos sinä haluat tehdä jonkun asian loppuun asti hyvin niin mitä se miestäsi vaivaa? Jos et niitä neulasia olisi siivonnut niin olisi valittanut että ne on siellä peitteen alla seuraavalla kerralla kun haluaa grillata. Myöntäköön itselleen että on laiska ja oikoo mutkia sen vuoksi. Sinussa ei ole mitään vikaa tässä tapauksessa
Vierailija kirjoitti:
Paatunut ukkomies kirjoitti:
Niinhän se on ja yritän kyllä olla neuvomatta "turhasta". Mutta tuollaisessakin tilanteessa niin kuuluisiko minun olla hiljaa ja sitten kun mies poistuu niin käydä ottamassa peite pois ja puhdistaa grilli? Monesti ne jutut missä "neuvon", niin omasta mielestä ainakin niihin on joku syy, eikä vain se että koska minä sanon tai koska minä tahdon. Mies taas elää (minun luona ja minun suvun mökillä) niin ettei millään ole mitään väliä kun ei ole omaa tai vastuuta "minkä taakseen jättää, sen edestään löytää". Ainakin siltä minusta tuntuu. Toinen esimerkki, joka kerta mies pyörittelee silmiään kun käyn kippaamassa tiskivedet sivummalle metsään ja vähän eri kohtaan ettek ruuantähteet kasaannu samaan kohtaan tai varsinkaan mökin pihapiiriin mihin miehen mielestä ne voisi kipata. Ap
Todennäköisesti pääsisit helpommalla, jos olisit itse tarjoutunut ensin putsaamaan sen grillin tai viemään tiskivedet pihalle. Niin me teemme puolin ja toisin, jos toisen tapa ei miellytä.
Ikävä tyyppi kyllä. Teidän suvun mökillä kyllä saisi kunnioittaa tapojasi ainakin eikä pyöritellä silmiään.
Pitäisköhän sun vaihtaa miestä ihan sovinnolla nyt.
Ehkä on enemmän kyse tyylistä esittää nämä jutut. Hymyn kanssa, lempeästi tai huumorin kanssa esitän aina asiani eikä mitään ongelmaa. Yhden kanssa oli ongelmaa, koska hän esitti aina asiansa jo valmiiksi naama norsun veellä, käskyttäen, valittaen...
Kuulostaa kuin olisit saanut jonkin suht kädettömän DIn riesaksesi. Pärjäät ilmankin. 👍
Mä en seurustele juuri tuon takia. Edellisissä suhteissa tapahtui liikaa mitkä jätti jälkensä. Traumat puhkaisi lievän OCD:n.
Vierailija kirjoitti:
Mä en seurustele juuri tuon takia. Edellisissä suhteissa tapahtui liikaa mitkä jätti jälkensä. Traumat puhkaisi lievän OCD:n.
Usko pois, se on myös miesten etu ettet sä pilaa niiden elämää nalkuttamalla.