Muita joita ärsyttää tapa sanoa 'olla autismin kirjolla'
Suorastaan raivostuttavaa. Vanhat kunnon aspergerit ja ADHD:t takaisin!
Kommentit (27)
Lähinnä ärsyttää kaikenlaisten diagnoosien ja niihin liittyvien termien kasvava määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä kun en edes tiedä mitä se tarkoittaa. Enkä yleensäkään puhu sellaisten ihmisten kanssa, jotka ei puhu selvää suomea.
Jos et tunne jotain termistöä, niin eikö silloin vika ole sun tiedoissa, eikä niissä termeissä?
En minäkään tajua mitään jostain purjehdustermeistä, mutta en ala niiden käyttäjille selittämään, että ette nyt muuten puhu suomea. Kuuntelen ja opin. Suosittelen sinullekin.
Älä suotta. En halua olla mielensäpahoittajien ja muiden uniikkien lumihiutaleiden kanssa tekemisissä muutenkaan.
Siis onko sun mielestä mun lapsen päiväkotikaveri joku mielensäpahoittaja ja "uniikki lumihiutale", kun se on autismin kirjolla? Minusta hän on vain oikein mukava lapsi, joka käyttäytyy ja reagoi vähän eri tavalla kuin neurotyypilliset lapset. Aika ikävä asenne sinulla muita ihmisiä kohtaan.
Mitäs jos sanoisi, että: 'Olen kuule virallisesti jo autistin kirjoissa nyt' ( ? )
Sattuisiko se paremmin ?
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ärsyttää kaikenlaisten diagnoosien ja niihin liittyvien termien kasvava määrä.
Kuinkahan monta niistä oli esim. 1960-luvulla vielä olemassakaan?
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ihan hel....... . Nykyään lähes kaikilla on joku diagnoosi.
Niin, sinä taidat olla nentti.
Niin paljon hienoja diagnooseja ja variaatioita. Nykytermien mukaan useat entiset lapset olivat sellaista puoliautistista porukkaa kun olivat arkoja ja hiljaisia tarkkailijoita, ihan hyviä aikuisia heistä tuli ja ilman diagnooseja.
Minä olen autismin kirjolohi