Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita ärsyttää tapa sanoa 'olla autismin kirjolla'

Vierailija
24.09.2023 |

Suorastaan raivostuttavaa. Vanhat kunnon aspergerit ja ADHD:t takaisin!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen autismin kirjolohi

Vierailija
22/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ärsyttää kaikenlaisten diagnoosien ja niihin liittyvien termien kasvava määrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä kun en edes tiedä mitä se tarkoittaa. Enkä yleensäkään puhu sellaisten ihmisten kanssa, jotka ei puhu selvää suomea.

Jos et tunne jotain termistöä, niin eikö silloin vika ole sun tiedoissa, eikä niissä termeissä?

En minäkään tajua mitään jostain purjehdustermeistä, mutta en ala niiden käyttäjille selittämään, että ette nyt muuten puhu suomea. Kuuntelen ja opin. Suosittelen sinullekin.

Älä suotta. En halua olla mielensäpahoittajien ja muiden uniikkien lumihiutaleiden kanssa tekemisissä muutenkaan.

Siis onko sun mielestä mun lapsen päiväkotikaveri joku mielensäpahoittaja ja "uniikki lumihiutale", kun se on autismin kirjolla? Minusta hän on vain oikein mukava lapsi, joka käyttäytyy ja reagoi vähän eri tavalla kuin neurotyypilliset lapset. Aika ikävä asenne sinulla muita ihmisiä kohtaan.

Vierailija
24/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos sanoisi, että: 'Olen kuule virallisesti jo autistin kirjoissa nyt' ( ? )

Sattuisiko se  paremmin ?

Vierailija
25/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ärsyttää kaikenlaisten diagnoosien ja niihin liittyvien termien kasvava määrä.

Kuinkahan monta niistä oli esim. 1960-luvulla vielä olemassakaan?

Vierailija
26/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää ihan hel....... . Nykyään lähes kaikilla on joku diagnoosi.

Niin, sinä taidat olla nentti.

Vierailija
27/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon hienoja diagnooseja ja variaatioita. Nykytermien mukaan useat entiset lapset olivat sellaista puoliautistista porukkaa kun olivat arkoja ja hiljaisia tarkkailijoita, ihan hyviä aikuisia heistä tuli ja ilman diagnooseja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi