>>>Haaveilijat vko 52>>>
Kommentit (21)
Kiitti milenna..
No nyt on pitkästä aikaa parempi fiilis, kun olen vähän pohtinut asioita viime päivien aikana..
Mun joulu meni hyvin.. aattona olin aamuvuorossa, vanhempien luona puurolla ja saunassa.. Jonka jälkeen lähdimme hautausmaan kautta isovanhempien luokse kuten ihan joka ikinen joulu. Siellä jouluruokaa ja lahjojen jakoa..
Joulupäivänä aamuvuoron jälkeen kotiin syömään..
Onnellista loppuvuotta ja uutta vuuotta.. Ja tietysti sitä vauvaonnea teille kaikille muille!
Voi stressiä voi kauheutta...minä inhoan opinnäytetyön tekemistä!! :( Ei jaksa kiinnostaa ja kaikki menee taas pyllylleen..onhan tässä vielä onneksi aikaa, virallinen valmistumispäivä on 20.4. Tavoitteena olisi saada ONT pois käsistä helmikuussa. Pieni avautuminen! :)
Milennalle kauheesti tsemppiä vauvaprojektiin. Meillä vauvalupa on vielä myöntämättä, mutta ehkä se tästä pikkuhiljaa. Eilen mies totesi, et susta kyllä tulis hyvä äiti. :)
GALLUPPI: Mitä saitte lahjaksi?
Minä sain mieheltä uudet pyjamat ja vanhemmilta sukkia ja suklaata, pyyhkeitä jne. Kaikkee käytännöllistä. :)
Tervepä terve. Joulu meni taas.
Mulla roihahti taas joulun aikaan vauvakuume ihan tähtitieteellisiin mittoihin. Mitä jos meillä ois jo ens jouluna oma vauva? JOS me nyt ruettas yrittään, vois osua jo johonkin syys-lokakuulle, ens kuussa sitten vähän myöhemmin... JOS ja JOS. Kun ne häät pitää ensin pitää, ja sitä ennen pitää miehen kosia (kuulemma). Villi veikkaus mulla on, että se kosii maaliskuussa, kun ollaan lähdössä reissuun ulkomaille... Sinne on vielä NIIIIIN pitkä aika!
Galluppiin vastausta: Olinki ollu tosi kiltti tänä vuonna. Mieheltä sain radion ompelupöydälle (tarpeellinen ja ihana lahja), muilta sitten kalenterin, lukupäiväkirjan, Remeksen uusimman kirjan, äitiltä pitkät kalsarit :) Yhteiseksi saatiin aivan käsittämättömän ihanan toivottu valurautanen paistinpannu... kyllä nyt kelpaa kokkailla!
Mitähän unohtu?
Mulla oli mielessä jotain, mutta unohtu. Koitan jos keksisin sen myöhemmin.
-p
Palattiinkin vasta eilen takasin kotiin miehen kotoa joulun vietosta. Mies kyllä lähti jo aamulla takasin sinne (siis miehen äiti asuu n. 40 km:n päässä), kun siellä on remontti menossa niin meni auttamaan.
Lahjoja sain yllättävän paljon, kun mies oli ostanut monta, kun ei kuulema löytänyt mitään hyvää. Mun mielestä sen antamat lahjat oli kyllä ihan hyviä :) Sain siltä siis hupparin, yöpaidan, kirjan, pyörään lampun (entinen onkin rikki), semmoisen shampoo&hoitoaine paketin, kattilan ja lautapelin (nää kaks viimeistä oli meille molemmille). Omilta vanhemmiltani sain lahjaks lautasia siihen astiastosarjaan mitä kerään. Miehen äiti haluu ostaa meille jonkun huonekalun olohuoneeseen (kun meidän olohuone on niin tyhjä...) ja käydään se sitten joskus joulun jälkeen yhessä hommaamassa.
Milennahan se oli pyydellyt tilannekatsausta kaikilta tähän vuoden loppuun :) Eli meillä ei ole tilanne muuttunut mihinkään suuntaan, eli mieheltä ei oo lupaa herunut eikä ees aikaa milloin voitas rueta yrittämään, paitsi hyvin epämääräinen muutaman vuoden päästä.
Vielä ois ens viikko lomaa, sekä mulla että miehellä (sekin nyt vihdoin pitää lomaa, kun sillä oli vielä viime vuodenkin talvilomia pitämättä...), mutta ei kyllä olla suunniteltu mitään erikoista tekemistä. Tänään pitää kuulema mennä ostamaan raketteja uudeksi vuodeksi (mies on ihan hulluna niihin, minä en niin niistä välitä, kahtoohan noita mutta en kyllä ite ostas). Mitenkäs te muut: [color=OrangeRed] Aiotteko hankkia raketteja uudeksi vuodeksi? [/color]
Nyt taidan lähteä hakemaan lehden laatikosta, ja lukaista sen.
KP; Kiva kuulla että hyvillä mielin aloittelet uutta vuotta, koita vaan pysyä positiivisena, niin eiköhän kaikki lutviudu:)
Kinttunen; Tsemppiä ja jaksuja opinnäytetyön tekoon..Ite en oo koskaan tehny semmoista, mut oon kuunnellut kaverini juttuja, että rankkaa on.
Jospa se mieheskin alkaa pehmenemään vauvaprojektille, kun kerta hyväksi äidiksi kehuu:)
Pohjankruunu; Mun yks kaveri oottaa kans että hänen avomies kosis, mut kuulemma on jo kosinu montakin kertaa(tään miehen sanojen mukaan) mut kun ei kaverille kelpaa mikä tahansa kosinta:) Hällä on vissiin tarkat suunnitelmat,miten homman pitää tapahtua, ja kaipa hänen miehen pitäis olla joku ajatustenlukijakin..ootellaan jännityksellä, milloin tää kaveri hyväksyy kosinnan:)
Äskettäin just kuuntelin kun äitini puhui miten isä oli häntä kosinut..Se oli tapahtunut niinkin " romanttisesti" ett olivat olleet autoon istumassa ja isä olikin huikannut auton katon yli, et menisitkös miun kans naimisiin:)
Miun oma mies taas kysyi ekan kerran baari-illan jälkeen, kun oltiin kotia kävelemässä..hän otti ja polvistui keskelle toria:) Ja eka reaktio oli et nouse nyt hyvä ihminen ylös siitä, kaikki kattoo:)
Ohhoh, tästä meinaa tulla romaani..
Mut äkkiä viel tansemille; Myö ei aiota ostaa raketteja, tässä meijä lähellä kun ei saa edes niitä ampua.
Ja lahjaG;
Sain kaikkee suht hyödyllistä, vähän vaatetta, vähä astioita, shampoota..niin ja suklaata, mitä ollaankin mässytetty nyt ihan ens vuoden tarpeiks:)
Mä jo toivoin että olisin saanu elämäni joululahjan. Menkat oli myöhässä ja olo ihan kauhee ja aattona tein negatiivisen testin, seuraavana päivänä menkat alkoiki. Mulla on esikon synnytyksen jälkeen ollu ihan kauheet menkat ja yleensä joka kerta jo hyvissä ajoin pahoinvointia ja kaikkee mahdollista ja tämä oli nyt kai jo 3 testi.
Joulu meni tosi kivasti vanhempien luona ja ilmeisesti olimme kaikki olleet tosi kilttejä kun kuusen alle oli ilmestynyt ennätysmäärä paketteja ja tällä kertaa ei mitään turhanpäiväistä.
G. sain silitysraudan, 3 mariskoolia, kalauunivuuan ja fileerausveitsen ja ruotopihdit, pyyhkeen, lahjakortin alusasuliikkeeseen, pääsen kokeilee sokerivahausta =) saunahunajaa sun muita kuorintajuttuja.
Me ei hommata raketteja, katsellaan ku muut paukuttelee. Koirat ja Pätkä menee hoitoon ja pääsen pitkästä aikaa viihteelle, ihanaa.
en kaikkia kysymyksiä muista, mutta mieliala taas jo ehtinyt muuttua.. Vähän on masis.. Kun tuntuu ettei mitään ehdi tekemään ja muutenkin elämä ei onnaa..
LahjaG:
- peitto ja tyyny
- vedenkeitin
- rahaa
- suklaata tietenkin
- tabletteja
- uunivuoka + patakintaat
- aterinsetti joka oli kylläkin myöhäinen nimpparilahja
- tupperware kulhoja
- valokappa
- marmorikynttilä ja kynttiläalusta
- metallinen mitta-astia
Musta tuntuu, etten saa koskaan elämääni raiteilleen..
Mun elämään ei pahemmin muuta kuulu..
KP
Harmittaa, kun tuli taas tänä aamuna nukuttua niin pitkään. Olin jo niin hyvin saanut rytmin käännettyä silleen että aamulla tuli noustua ylös jo seittämän/kaheksan aikoihin, mutta nyt on taas ruennut pikku hiljaa valumaan tuo heräämisaika myöhäsemmäks :(
Eilen innostuttiin miehen kaa katsomaan pako-sarjan toista tuotantokautta (tietsikalla imuroitu), ja vaikka piti kattoo vaan yks jakso niin katottiin kuusi! Ja nukkumaan mentiin vasta yhen aikoihin yöllä. Kyllä tuo on niin huippu sarja, etten oo kyllä parempaa nähnyt. Nyt jo harmittaa, että mitäs sitten kattoo, kun se joskus loppuu.
KP:
Voi harmi, että se masennus taas yrittää nostaa päätään :( Mua masens jouluna kanssa, ettei miehestä oo ikinä isäks eikä se varmasti haluu vuosiin vielä lapsia, mutta nyt oon taas vähän piristynyt ja pidän toivoa yllä, että kyllä se vielä tästä, huoh. Mies siis lähti joulupäivänä kavereittensa kanssa iltaa viettämään (mä en halunnut mukaan, vaikka pyysi) ja sen ilta taas venähti vähän pitkäksi, tuli puoli kuudelta aamulla vasta takasin :( Yöllä olin jo kovasti sitä mieltä, että heivaan koko ukon pihalle ja etin jonkun toisen tilalle, mutta niinhän nuo ajatukset on taas hävinnyt. Kovasti voimia masennusta vastaan lähettelen sulle!
Hyvää viikonloppua kaikille Haaveilijoille!
Tilannekatsaus: Vauvakuume vaivaa molempia, mutta aika ei ole sopiva.
Raketit: Meillä on tuttavaperhe tulossa kylään, ja heillä on raketteja, eli omia ei osteta. Minä en kauheasti raketeista välitä ja pelkään, että Anton ei nuku koko yönä, kun paukkuu kamalasti.
Kinttuselle Jaksuja opinnäytetyön tekemiseen, hyvältähän tuo kuulostaa jos mies kehuu hyväksi äidiksi, ehkä se mieskin siitä pehmenee. KP:lle tsemppiä, että mieli paranisi vähän.
Kosinnasta oli puhetta, oma mies polvistui ihan vaan kotona ja pyysi vaimoksi.
LahjaG: Pari huivia, stepperin (äiskältä, olin toivonut) sukkia, iittalan tee kupit, iittalan syviä lautasia, Härkösen ja Soininvaaran uusimmat kirjat (syksyllä oltiin kirjamessuilla ja ostettiin sieltä reilu 20 kirjaa, joten niitä ei yllläri hirveästi saatu) pari cd-levyä, viinilaseja, ja jotain muuta vielä, nyt lyö pää tyhjää. Pojat saivat tosi tosi isot pakettivuoret ja mieskin oli ihan kiltti ollut.
Tsemppiä Milennalle vauva projektiin =)
Mareila
Kertokaa miten voitan nämä hemmetin pelkoni miehiä kohtaan?? Miksi mun pitää pelätä niitä miehiä niin paljon..
Mä haluaisin sen oman pienen nyytin, kun taas näin tämän kummityttöni tänään viikon ja päivän ikäisen.. Haluan sellaisen..
KP
KP, Ei se auta kun uskaltaa..ei ne kaikki samanlaisia oo. Kuulostelet rauhassa millanen tyyppi on ja et tee hätäisiä päätöksiä. Siitä se sitten lähtee. Hankala sanoa, et miten voittaa pelko, mut yleensähän pelot voitetaan kohtaamalla ne. :)
Siitä kosinnasta vielä, mulle kelpais kosinta ku kosinta, kunhan kosis nyt, kun kerran itselleen on niin tärkeetä. Meillä minä oon se vähemmän romanttinen osapuoli, ja siitä joskus tahtoo tulla ongelmia, kun en vaan tajua. Vaikka kivahan se on ruusujakin vastaanottaa... :)
KP, mulla on ollut vähän samanlainen ongelma aikoinaan. Seurustelin pitkään mua paljon vanhemman miehen kans, eikä siitä sitten tullutkaan muuta ku rikkinäinen minä, niinpä vähän pelkäsin miehiä... mun on aina " pitänyt" olla kauheen vahva, enkä oo voinu näyttää heikkouksiani, saati pelkoa, joten käänsin koko tilanteen ihan kallelleen. Baarikäynneiltä tarttui siis lähes aina mukaan mies, joko olin sen luona tai se mun luona yötä. Eihän niistä tietty mitään sen kummempaa seurannu, ei mun pelkokaan siitä asettunu. Lähinnä lisäänty, kun se paha olokin vaan lisäänty. Sitten joskus päätin laittaa nettiin ilmotuksen, ja sillä tiellä ollaan... muutaman miehen tapasin ennenku kolahti tää nykyinen, mutta siitä sitten tiesikin että se on menoa. Parin kuukauden päästä olin jo vaihtanu paikkakuntaa ja työpaikkaa... (vielä kaupunkiin, johon olin vannonu, etten muuta...) Niin se elämä siis heittelee, ei kannata heittää kirvestä kaivoon liian aikasin! :)
Tulipas sepostus.
Mua vähän hirvittää millanen äiti sitä tulevaisuudessa onkaan. Mun huushollinpito ei oo mitenkään erityisen tehokasta, siivota jaksan joskus, tiskit jää helposti tiskipöydälle yms... Miten sitte ku taloudessa on lapsi/a? Oon yrittäny lohduttaa ittiäni sillä, että nyt mun aika menee varsin pitkälle kouluhommissa, lasten kans ehtii olla enemmän kotona. Ehkä. Helppo puhua tässä vaiheessa. Toisaalta tiedän, että tuo mieheke on varsin ahkera sille päälle sattuessaan, ja siitä kyllä takuulla tulis ihana isä lapsilleen.
Tämmöstä tämä on iltasin. Kaikkee pyörii mielessä, liikaakin.
-p
Onpas taas tänään ollut hiljaista täällä meidän pinossa. Mutta niinhän se taitaa olla, jos ei kenellekään oo tapahtunut mitään kummempaa niin vaikee on välillä keksii mitä kirjottelis.
Mitäpäs suunnitelmia teillä on uuden vuoden viettoon? Me ei olla kummempia suunniteltu, nuo miehen raketit ammutaan ja en tiiä tehäänkö mitään sen kummasempaa. Mies on ollut nyt hieman sairaanakin, niin ei varmaan jakseta minnekään lähteä.
KP:
Enpä oikein osaa minäkään neuvoa miten pääsisit pelostas. Kinttusen kanssa oon samaa mieltä, että pikku hiljaa tutustut johonkin, niin huomaat kyllä varmaan ajoissa onko kyseessä hyvä tyyppi vai kannattaako unohtaa koko mies.
Hyvää yötä ja Hyvää Uutta Vuotta 2007 kaikille!
Tulin täs vaan viel vilkasee täälläkin, kun mies panttaa vessaa, ihan just nukkumaan menossa:)
Pohjankruunu; En minäkään mikään hirvee siivoilija oo, kuitenki joka päivä pitää vähän ees siistiä, kun kissankarvaa on joka paikassa ja tuo meijän neiti kulettelee leluja kaikkialle..Mut sopiva sekasotku on kuitenkin aina tääl, mun vanhemmat siitä jaksaakin valittaa..
KP; Mulla on kans lähestymisongelma miesten suhteen, oman miehen kans asiat edisty niin hitaasti, että ehdittiin mukavasti tutustua, pikkuhiljaa. Kyllä se siitä, uskon kyl että siekin sen oman kultas löydät.
Tansem kyseli uudenvuoden vietosta..
Meillä vissiin niin erikoislaatuinen tilanne, et anoppi tulee miehensä kans viettää meille uutta vuotta, vissiin ruuan ja juoman merkeissä:) Raketteja ei kuitenkaan ostella.
Mut nyt, hyvät yöt kaikille!
Hauskaa uutta vuotta kaikille!
JA KIITOS KANNUSTUKSESTA!!
Toivotan nyt uudet vuodet, kun olen menossa nukkumaan, kun tulin juuri yövuorosta.. vielä kaksi jäljellä.. et siinä on mun uudenvuoden vietto...
Katsotaan mitä elämä tuo tullessaan..
Nyt pakko mennä suihkuun.. Nahka kutiaa niin paljon..
Jos jaksatte niin kirjoiteltaa niin mulla on ensi yönä tekemistä..
Hyvää yötä siis minulle ja muille hyvää huomenta..
KP
Huomaatte et olen tullut yövuorosta kun en osaa enää edes kirjoittaa ja laittaa viestiä..
Milenna: kerroitko sinä suoraan miehellesi, et olet " arka" miesten suhteen..
Nyt sinne suihkuun..
Toivotaan, että kaikki pääsisivät tämän vuoden aikana vauvahaaveissa eteenpäin ja tsempataan sekä tuetaan toisiamme edelleen! Mun mielestä meillä on kyllä hieno tukiverkko tässä pinkassa! Kiitos vuodesta 2006, uusi vuosi, uudet kujeet!! :D
-Kinttunen-
Kinttunen:
Kiitos samoin sinulle tuesta! Jospa se vuosi 2007 tosiaankin tois meille kaikille uutta haaveilun saralla :)
Raketit on paukkunut jo monta tuntia täällä ja eiköhän tuo pauke jatku ens vuoden puolelle asti ;)
Ja miestenkäännytyssäteitä!
KP; En alkuun kertonut miehelle, aina kun oli kavereita mukana kaupungilla kun nähtiin, niin ei kai sitä silleen huomannut, kun juttua riitti kuitenkin. Ujo oon muutenki, ja aattelin nuorempana etten varmasti ikinä löydä itelleni miestä, mutta niinhän tuo vain tarttui jostain matkaan:)
Tsemppiä, älä menetä toivoasi!
Täällä on kans raketit paukkuneet jo useemman tunnin, ihmeen hyvin tyttö saa kuitenki nukuttuu. Onneks, muuten saattais huutoa riittää, jos kesken unien joutuis heräämään.
Missäs kaikki on?? Tulkaahan kertomaan viel tilannekatsaus ees nyt loppuvuodesta..
Meillä siis jo 1.yrityskierto käynnissä ja nyt on kp 27/30-32,joten ootellaan viel. Oireista en osaa sanoa vielä mitään, enkä oo hirveen korkein odotuksin. Ehkä alamahaa on alkanu juilimaan vähän turhan aikaisin, eli tässä jo muutamia päiviä sitten, mut eipä muuta oo ilmaantunut.
Puhaltelen teille miehenkäännytyssäteitä ja KP:lle tietty sitä omaa kultaa kainaloon:) !!