Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksihän aika monelta ihmiseltä puuttuu yläleuan hammas sivulta. Oisko neloshammas tai viides

Vierailija
23.09.2023 |

Oon ihmetellyt

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa on poistettu molemmat yläneloset. Liian ahdas yläkaari, muuten ei saatu kulmahampaita mahtumaan riviin.

Neloset taitaa olla tyypillisimmin ja helpoimmin poistettu hammas sieltä ylhäältä jos on ahtautta hampaissa. Eipä noiden puuttumista huomaa ainakaan itseltäni.

Minultapa on poistettu kulmahampaat samasta syystä. Ei ollut hammashoito Pohjois-Karjalassa kovin hääppöstä 80-luvulla.

Multa kans lähti kulmahampaat, mutta vaikka niiden puuttumisen huomaa hammasrivistöstä, en moiti hammashoitoa. Ihan hyvän purennan saivat tehtyä ja ne pienet aukot mitkä leveässä hymyssä näkyy, eivät ole millään tasolla koskaan häirinneet.

Mutta ainahan joka asiaan kannattaa suhtautua negatiivisesti ja hieman vääryyttä kokeneena.

Vierailija
42/51 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puuttuu kolmas hammas yläoikealta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🦷🦷

Vierailija
44/51 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä on kysymys, mutta muistan kun Pelle Miljoona hyvmyili joskus televisiossa ja ihmettelin että sivussa hampaissa on tavallaan aikko, kuin hammas puuttuisi, mutta äitini sanoi että ikääntyessä leuka vain on tilava hampaille ja hampaat tavallaan harvenevat, tulee isommat hammasraot, ja voi jäädä tuollainen isompi väli, ja sellainen on useilla ja ihan normaalia. - hammasta siis ei puutu vaan leuassa on hyvin tilaa hampaille ja siinä kohtaa on rako.  Taitaa itselläkin olla nyt :D (en tiedä, mutta kielellä tunnen että etuhampaiden jälkeen voi olla vähän väliä ennen kuin puruhampaat alkavat)

Vierailija
45/51 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ainakin se puuttuu siksi, että nuori hammaslääketieteen opiskelija poisti sen suustani. Sama lienee käynyt monille muillekin, että hammaslääkäri on poistanut "omaa leipäänsä" ihmisten suusta?

Vierailija
46/51 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut. En myöskään että kakkoshammas puuttuisi. Onko jollain siis kulmahammas heti suuren etuhampaan vieressä?

Mun lapsella on. Ei näytä mitenkään silmiinpistävältä, kulmahampaat ovat luonnostaan siirtyneet tosi nätisti "kakkosten" paikalle. Ehkä jossain vaiheessa niitä hiotaan vähän pyöreämmäksi.

Mulla myös puuttuu molemmat kakkoset. Mulla oiottiin hampaita pitkään ja laitettiin implantit.

Vierailija
47/51 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut samaa ja monelta tutultakin se puuttuu. Itselläni vitonen juurihoidettiin, mutta lohkesi myöhemmin pahasti. Nykyään siinä on keraaminen kruunu n. 1000€.

Vierailija
48/51 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa on poistettu molemmat yläneloset. Liian ahdas yläkaari, muuten ei saatu kulmahampaita mahtumaan riviin.

Neloset taitaa olla tyypillisimmin ja helpoimmin poistettu hammas sieltä ylhäältä jos on ahtautta hampaissa. Eipä noiden puuttumista huomaa ainakaan itseltäni.

Ylä- ja alaneloset poistettu lapsena ahtauden vuoksi. Hyvä rivi tuli,

Vierailija
49/51 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kasvanu laisinkaan viittä hammasta😁nyt kun olin hammastarkastuksessa sanoivat aina "poistettu". En saanut sanottua ettei oo ollu alunperinkään...

Vierailija
50/51 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin 4 hammasta oikomishoidossa - siis joka puolilta tasaisesti tietysti. 

Vierailija
51/51 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä on kysymys, mutta muistan kun Pelle Miljoona hyvmyili joskus televisiossa ja ihmettelin että sivussa hampaissa on tavallaan aikko, kuin hammas puuttuisi, mutta äitini sanoi että ikääntyessä leuka vain on tilava hampaille ja hampaat tavallaan harvenevat, tulee isommat hammasraot, ja voi jäädä tuollainen isompi väli, ja sellainen on useilla ja ihan normaalia. - hammasta siis ei puutu vaan leuassa on hyvin tilaa hampaille ja siinä kohtaa on rako.  Taitaa itselläkin olla nyt :D (en tiedä, mutta kielellä tunnen että etuhampaiden jälkeen voi olla vähän väliä ennen kuin puruhampaat alkavat)

Joo ei se ole edes usein mistään ikääntymisestä tai harvenemisesta kiinni, vaan ihan tavanomainen piirre joka on aika monella ihmisellä ihan siitä asti kun pysyvät hampaat kasvaa paikoilleen. Ei sen kummempaa kuin se, että jollain on etuhampaiden välissä rako.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän