Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että vauvalla on ihottumaa myös leuassa?

25.12.2006 |

Meillä on 10 kk ikäinen tyttö, joka on pienestä asti ollut kuiva-ihoinen/atoopikko(?). Yleensä ihottumaa on ollut eri puolilla jalkoja, käsissä (siinä sormien kohdalla) ja poskissa. Välillä myös selässä ja käsivarsissa. Nyt vajaan viikon ajan tytöllä on ollut aika ikävän näköistä ihottumaa leuassa. Muuten epäilisin, että johtuu kuolasta, mutta tyttö on nyt kuolannut paljon vähemmän kuin ennen. Ennen kuolasi paidan märäksi parissa tunnissa, mutta leuassa ei ollut silloin koskaan yhtään ihottumaa. Niinpä mulla on taas ruoka-aineallergiaepäilyt heränneet. Ekat 8 kk tyttö pulautteli aika paljon, mutta mitään muita oireita ei ole kyllä ton ihottuman lisäksi ollut. Prick-testit on yleisimmille allergisoiville ruoka-aineille tehty, kun joskus 7-8 kk iässä käytiin allergialääkärin (Sorva) juttusilla ihottumasta. Niistä ei tullut mitään (tiedän kyllä, ettei niissä usein näy vauvojen allergiat) ja musta ne tuntui ylipäätään vähän turhilta tehdä, mutta kun vakuutus on, niin tehtiin sitten, kun lääkäri sitä ehdotti.

Aika samaan aikaan kun leukaan ilmestyi toi ihottuma, tytöllä pari viikkoa ollut vaippaihottuma paheni tosi paljon ja peppuun tuli pari sellaista ihan kiiltävää, punaista länttiä, mihin saatiin sitten jotain hiivaan auttavaa rasvaa. Ollaan laitettu sitä nyt 4 päivää ja peppu alkaa parantua.

Tyttö ei ole saanut reiluun viikkoon mitään uuttaa ruokaa. Uusin on luumu ja sitä ennen oli ohra (ruista oli annettu jo ennen ohraa ja siitä ei tullut mitään). Tyttö saa myös rintamaitoa, enkä itse ole syönyt ihottuman ilmaantumisen aikaan/ennen mitenkään poikkeavasti.

Mitäs sanotte? Onko leuka ihan normaali paikka, missä on ihottumaa, jos ei enää kuolaa niin paljon? tarkoitan tolla sii sitä, kun mun mielestä on aika yleistä, että vauvoilla on posket punaiset ja karheat, vaikkei olisikaan mitään allergiaa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika oli joku 11kk kun tuli leukaan ihottuma. sitä ennen oli poskissa, selässä, päänahka ja reisissä. yöllä hän hieroo leukaa lakanaan niin aamulla sitten on verta vähä joka puolella. uskon, että ihan normaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla