Ovulaatiosta ja raskauden yrityksestä
Ollaan muutama kuukausi yritetty miehen kanssa vauvaa. Mulla hieman gynekologista ongelmaa joten aikaa voi kulua tavallista kauemmin jne. Mutta. Mulla on ollut säännöllisiä kiertoja, joissa olen spotannut testeillä ovulaation. Nyt kuitenkin jo kp 18 eikä ovulaatiota kuulu ei näy. Kokemuksia? Tiedän olevani hieman heikkohermoinen ja otan liikaa paineita asiasta mutta olen huolestunut. Ettei mitään ongelmia gynepuolella lisää.
Lisäksi toisena asiana onko kellään kokemusta seuraavasta. Mulla vauvaprojektiin lähtiessä oli vähän alkukartotusta jo lapsettomuuspolin toimesta. Siellä labrat kesäkuun alussa ja prlaktiinihormonipitoisuus oli 144 eli normaali. Sitten heinäkuun puolivälissä huomasin, että rinnoistani tulee puristamalla tippa valkoista eritettä. Lopetin toki puristelun, säikähdin ja kysyin lääkäriltä neuvoa, joka kartoitti taas verikokeita ja prolaktiini edelleen ihan viitteissä 160 tällä kertaa. Tässä siis viiterajat normaalisti 100-500 noin jos ei ole raskaana/imetä sillä hetkellä. Nyt edelleen tulee tippa jos puristaa rintaa, on syyskuu ja kuukautiskierrossa on ensimmäistä kertaa jotakin viivästymää/ongelmaa. En ole synnyttänyt ennen. Otan ensi viikolla ehkä hoitavaan tahooni yhteyttä mutta halusin myös kysyä ihan kokemuksia ihminen ihmiseltä. Kiitos!
Kommentit (6)
Parempi antaa vain miehen laueta suuhun.
Toisinaan ovulaatio ei edes näy testissä, se voi silti olla. Ja se menee tosi nopeasti ohi. Oletko saanut yhtään tummuvampaa viivaa? Itsellä yleensä päivät oli jotain 18-20 kun sain viivan. Nyt onnellisesti kuudennella kuulla.
Täällä on oma palsta raskausjutuille.
Itselläni oli tuollaista maitomaisen eritteen vuotoa pari kertaa opiskeluaikoina. Mitään muuta poikkeavaa ei löytynyt ja uskon asian liittyneen kovaan stressiin. Olisikohan sinulla sama tilanne? Hormonien viiterajojen murehtiminen ei palvele etujasi tai edistä raskauden alkamista.
Sinähän stressaat itsesi hengiltä, nainen!
Unohda tällaiset termit, kuin "vauvaprojekti"
Elämässä on paljon asioita, joihin et voi juurikaan itse vaikuttaa, ja raskaaksi tulo on yksi niistä.
Vaikka kaikki olisi kohdallaan, ovulaatio, seksi, kaikki, raskaus ei vain ala. Ja joskus käy toisinpäin. On sanottu, ettei lapsia tule, ja vuosien jälkeen lapsi saakin alkunsa.
Ihminen ei ole kone. Et sinäkään. Joten ovulaatio voi olla myöhässä, tai olla tulematta.
Noin kova itsensä tarkkailu ei oikeasti ainakaan helpota raskaaksi tuloa.