Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vietkö vuokrakämpästä kaikki ite ostamat pikkuasiat pois

Vierailija
22.09.2023 |

Siis jos oot ostanut lisää verhonipsuja, käsipyyhkeille liimattavia koukkuja jne, niin vietkö kaikki mukanasi, kun muutat pois.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kaiken itse maksamansa saa viedä. Tosin vähän nauratti kun yks vuokralainen oli istuttanut kukkia taloyhtiön pihaan ja lähtiessään kaivoi ne multineen mukaan.;)

Suunnilleen, esimerkiksi lavuaarin tulppaa ei pidä viedä vaikka olisi ostanut uuden. 

Vierailija
22/55 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää kaikki! Viekää tuhkatkin pesästä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin uuden suihkupään minkä olin just hommannut. Ajattelin et vuokranantajan olis se pitänyt maksaa kun vanha oli päivänsä nähnyt, mut hän ei koskaan vastannut mun viestiin enkä viittinyt alkaa asiasta vänkäämään.

Vierailija
24/55 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jätin uuden suihkupään minkä olin just hommannut. Ajattelin et vuokranantajan olis se pitänyt maksaa kun vanha oli päivänsä nähnyt, mut hän ei koskaan vastannut mun viestiin enkä viittinyt alkaa asiasta vänkäämään.

Minä sanoin useasti vuokranantajalle rikkinäisestä suihkupäästä, mutta ei vastannut.

Ostin uuden, Laitoin vanhan säästöön.

Muuttaessani vaihdoin vanhan rikkinäisen ja heitin uuden, itse ostamani roskiin.

Kiusa se on pienikin kiusa.

Vierailija
25/55 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei turvalukkoa voi porata irti ja viedä mukana. Ehkä avaimen voi kuitenkin viedä

Vierailija
26/55 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtain tavara olisi suotavaa viedä.

Vierailija
27/55 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralaiseni useimmiten vievät kaiken irti lähtevän, oli ne niiden  omia tai ei. Jatkojohdot lähtee, verhonipsit, naulakot, lamput. Joudun sitten vain laskuttamaan ne. Mutta ärsyttää kun pitää hommata uudet.

Verhonipsut, jatkojohdot ja lamput ovat irtainta ja voit vuokrata asuntosi ilman niitä. Vuokralainen hankkii omansa, mikäli tarvitsee. Yleensä asunnoissa ei ole myöskään suihkuverhoa.

Itse olen vienyt itse ostamani tarvikkeet paitsi tarralla kiinnitetyt koukutt, peilit ja taulunpidikkeet, joiden poistamisesta jäisi ruma jälki. Jonkin seinään kiinnitetyn hyllyn olen myös jättänyt.

Vierailija
28/55 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken itsemaksamani olen vienyt mukanani. Vahingossa on jäänyt rottinkinen mattopiiska ja veitsien teroituspuikko. Tähän asuntoon tulen jättämään sälekaihtimet, jotka halusin kuitenkin hankkia, vaikka tiesinkin, etten saa niistä mitään hyvitystä tms.

Vierailija
29/55 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tottakai. Täällä pitää myös repiä sälekaihtimet pois lähtiessään kerta ne joutui omakustanteena laittamaan. Vuokran antajan oma vika jos siitä jää rumat jäljet.

Aika monessa sopparissa lukee että sälekaihdin- ja rullaverhoasennukset pitää jättää.

Mitä käki ne ovat vuokranantajan maksamia niin ok. Jos on itse maksanut niin mukaan lähtee. Jos jää jälkiä niin tasoitettu ja maali päälle.

Vierailija
30/55 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Olemme muummuassa laittaneet kattovaloihin uudet pistokkeet sokeripalojen tilalle ja ne saa jäädä.

Edellinen asukas oli vienyt paristonkin palohälyttimestä. Ja sokeripalan yhdestä kattovalosta.

tämä, olen jopa jättänyt jotakin halpisperusplafondeja keittiöön/eteiseen, kysytty siis toki uudelta asukkaalta että haluaako, että kä, helpompi toisella päästä alkuun ja kun en itse näitä seuraavassa tarvinnut. Mutta on tuttu ihmistyyppi, joka menee sekaisin ajatuksestakin että antaisi enemmän tai antaisi jotakin ilmaiseksi jollekin :D En jaa satasia kadulla vastaantulijoille itsekään, mutta en jaksa jäädä pohtimaan jääkö elämäni tappiolle jos jätän jonkun pienen esineen seuraavalle.

Vierailija
31/55 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat kiinni seinässä, niin kuin nyt vaikka kylppärin pyyhekoukut, niin saavat jäädä. Eihän niitä kuitenkaan saa seuraavaan kylppäriin enää liimattua. Tai jokin muu, mistä jää jälki poistettaessa, niin mieluummin jättää siististi paikoilleen.

Ennen minua poistetun välioven sijalle ostin ilman ruuveja ja jälkiä kiinnitettävän suihkuverhotangon ja siihen väliverhon, ja niitä en jättänyt paikoilleen. Olin itse näyttämässä asuntoa seuraavalle vuokralaiselle ja kerroin kyllä, minkälainen viritelmä on, jos hän haluaa laittaa vastaavan.

Vierailija
32/55 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralaiseni useimmiten vievät kaiken irti lähtevän, oli ne niiden  omia tai ei. Jatkojohdot lähtee, verhonipsit, naulakot, lamput. Joudun sitten vain laskuttamaan ne. Mutta ärsyttää kun pitää hommata uudet.

Eipä ollut remontoidussa vuokra-asunnossa ikkunan avauskahvaa, nipsuja oli 14, kaapeista puuttui levyjä eikä löytynyt naulakkoa. Kevan vuokra-asunto on joka oli remontoitu paikoin vähän sinne päin. Vuokra on melko suuri mutta kun kuudennen kerroksen läpitalon asunto niin ajattelin olla tässä pitempään vaikka pieniä puutteita löytyy. 

Vierailija
33/55 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä jotkut verhonipsut voisin jättää mutta yleensä vien kyllä pois sen mitä olen tuonutkin. En todellakaan halua omaankaan tulevaan kämppään mitään edellisen asukkaan roinia.

Yksi asia minkä kokemukseni mukaan jokainen edellinen asukas on jättänyt jälkeensä on vessaharja. Siis H Y I! En todellakaan halua käyttää vessaharjaa mitä edellinen asiakas on kakkaisilla käsillään pyöritellyt eritteissään. MIKSI JÄTÄT VANHAN LIKAISEN VESSAHARJASI SEURAAVALLE? Yhtä ällöttävä on kyllä suihkuverhokin, samoin kuin esimerkiksi tiskiharjakin. Miksi??

Vierailija
34/55 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄÄNESTYS: Jätätkö muuttaessa vajaan vessapaperirullan wc-paperitelineeseen?

Nuoli ylös jos kyllä, jätät vessapaperia

Nuoli alas, jos ei, et jätä vessapaperia

Vierailija
35/55 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Olemme muummuassa laittaneet kattovaloihin uudet pistokkeet sokeripalojen tilalle ja ne saa jäädä.

Edellinen asukas oli vienyt paristonkin palohälyttimestä. Ja sokeripalan yhdestä kattovalosta.

tämä, olen jopa jättänyt jotakin halpisperusplafondeja keittiöön/eteiseen, kysytty siis toki uudelta asukkaalta että haluaako, että kä, helpompi toisella päästä alkuun ja kun en itse näitä seuraavassa tarvinnut. Mutta on tuttu ihmistyyppi, joka menee sekaisin ajatuksestakin että antaisi enemmän tai antaisi jotakin ilmaiseksi jollekin :D En jaa satasia kadulla vastaantulijoille itsekään, mutta en jaksa jäädä pohtimaan jääkö elämäni tappiolle jos jätän jonkun pienen esineen seuraavalle.

Arveletko seuraavan asukkaan ilahtuvan jättämistäsi lampuista? Itse olen kokenut hyvin ärsyttävänä, että täytyy edellisen roippeita alkaa raivaamaan ensitöikseen. Pahin ja oksettavin oli suihkunurkkaukseen jätetty hutera teline, jonka alta ja takaa paljastui käsittämätön määrä orgaanista likaa. Sen rinnalla homeinen suihkuverhokaan ei näyttänyt kovin pahalta. Eli, vie vaan ne roippeesi pois, äläkä kuvittele olevasi mikään hyväntekijä.

Vierailija
36/55 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arveletko seuraavan asukkaan ilahtuvan jättämistäsi lampuista? Itse olen kokenut hyvin ärsyttävänä, että täytyy edellisen roippeita alkaa raivaamaan ensitöikseen. Pahin ja oksettavin oli suihkunurkkaukseen jätetty hutera teline, jonka alta ja takaa paljastui käsittämätön määrä orgaanista likaa. Sen rinnalla homeinen suihkuverhokaan ei näyttänyt kovin pahalta. Eli, vie vaan ne roippeesi pois, äläkä kuvittele olevasi mikään hyväntekijä.

Minä ilahduin edellisen jättämistä plafondeista ja ovat yhä käytössä! Muutin pikku yksiöstä, jossa minulla oli yksi ainoa oma lamppu ja kaikki muut kiinteitä valaisimia. Ilman edellisen asukkaan jättämiä lamppuja olisin joutunut heti ostoksille.

Vierailija
37/55 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄÄNESTYS: Jätätkö muuttaessa vajaan vessapaperirullan wc-paperitelineeseen?

Nuoli ylös jos kyllä, jätät vessapaperia

Nuoli alas, jos ei, et jätä vessapaperia

Edellisessä asunnossa jätin 2. vessan kaappiin vararulliakin, kun tiesin että asuntoon tulee sauna ja kylppäriremontti. Toivottavasti remppamiehet ilahtuivat.

Vierailija
38/55 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä vuokravakuus riitä kattamaan niitä?

Vierailija
39/55 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ja miten jättäisin verhonipsut kun irrotan verhot sellaisenaan kiskoa pitkin ja laitan uuden kodin ikkunaan myös sellaisenaan? Ei nipsut irtoa missään vaiheessa verhoista

Etkö sä pese verhoja edes muuton yhteydessä?

Eihän verhoja usein suositella edes pestävän, monet verhokankaat ovat sellaisia, ettei pesu ole niille hyväksi. Enkä ainakaan itse näe mitään syytä pestä olohuoneen verhoja, eivät näytä millään muotoa likaisilta. Keittiön verhot ehkä eri juttu.

Vierailija
40/55 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti kyllä. Verhonipsuja tarvitsen todennäköisesti seuraavassakin asunnossa, miksi siis jättäisin ne ja joutuisin itse ostamaan uusia? Täällä niitä tosin oli runsaasti valmiina, joten tottakai jäävät seuraavalle asukkaalle. Palovaroitinta täällä ei ollut, vaan ostin sen, joten otan sen kyllä mukaankin, sillä en tiedä onko seuraavassa asunnossa sitä valmiina. Sehän on virallisesti nykyään vuokranantajan vastuulla, että asunnossa on sellainen, mutta en ainakaan itse ole jaksanut alkaa vaatia moista. Sen sijaan jotkut liimattavat seinäkoukut saavat kyllä jäädä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi