Hesarin juttu deittailu kulttuurista
Otsikon mukainen aihe
Eli tilaajille:
Lyhyt referointi 25-v. toimittaja ( cis - nainen, hetero? ) on luonut kaikki suhteensa Tinderissä, kuten myös hänen kaverinsa.
Hätkähti kadulla tapahtunutta kontaktia. Pohti nykyajan murrosta tapailussa.
Jäin pohtimaan artikkelia. Luin jostain, että nykyään huomattava osa erilaisista suhteista alkaa netin kautta, Tinder, pelaaminen, chat, sos.media, keskustelupalstat. Onkohan tässä joku ikäkysymys?
Itse olen vasta 47. M Cis, hetero. Minä tietysti vanhana punkkarina boikotoin metaa ja nettideittailua, mutta olenkohan menettänyt jotain?
Olen jo valmiiksi feministiäidin kasvattama sensitiivinen, korrekti mies, mutta Metoon-jälkeen meni vähän lukkoon. Huomasin käytöksessäni muutoksen, kun kävin Stadin baareissa tässä muutamana viikonloppuna. Oli aikuisia naisia ( ehkä 30-45 en tiedä ) , joista selkeästi yksi loi katseita ( ehkä tulkitsin väärin ). Normisti olisin mennyt kohteliaasti juttelemaan , mutta en siis uskalla nykyäään. Menin miesten pöytään juttelemaan musasta, leffoista, kirjoista ja fudiksesta.
En halua olla palstaincell, mutta giltsit pääsevät nettideittailussa vähän helpommalla ja nykyään kaikki livelähestyminen on hankalaa.
En siis mitenkään valita. Tai no näemmä valitan. Mitenköhän tässä pitäisi toimia nykyään. Etätyö, yksilöharrastukset, frendit ulkomailla. Itse sinkkuna ihmettelen menoa?
Pystyisiköhän tästä mitenkään juttelemaan edes semiasiallisesti tällä palstalla. Rakastan Vauvaa - varsinkin vanhaa tuotantoa, mutta on täällä vieläkin jotain asiatyyppejä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin ihan vilpittömästi tietää näin miehenä, että ahdistaako teitä naisia oikeasti, jos joku tukisi esim. baarissa kohteliaasti samaan pöytään - -kysyisi luvan? Ylempänä kaveri kuvasi hyvin, että luoriin katseita, mutta ei uskalla. Ihan haluan vain oppia paremmaksi ihmiseksi. Minäkäään en käytä somea/nettidettijuttuja. Onpas nyt mennyt vaikeaksi.
Ei ahdista, jos kysyt voitko istua ja seurustelet koko seurueen kanssa, etkä ala heti piirittää kohdettasi, vaan annat hänen tarkkailla tilannetta ensin.
Jos alkaa luontevasti syventymään juttelemaan jonkun kanssa, onko se piirittämistä. Sori jankkaaminen.
Nainen joka sanoo että luonut kaikki suhteensa tinderin kautta on nainen pelkkä panopatja miehille. Sellainen nainen ei koskaan pysy pysyvässä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka sanoo että luonut kaikki suhteensa tinderin kautta on nainen pelkkä panopatja miehille. Sellainen nainen ei koskaan pysy pysyvässä suhteessa.
Ainakin ko. toimittaja oli avosuhteessa. Lähinnä pohti deittailun murrosta.
Mua ei kkiinnosta lainkaan. Ihan normaalisti tapaan ihmisiä baarissa. Ihme show,
Ei ahdista, jos kysyt voitko istua ja seurustelet koko seurueen kanssa, etkä ala heti piirittää kohdettasi, vaan annat hänen tarkkailla tilannetta ensin.