Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko olette aloittaneet Halloweenin vieton?

Vierailija
21.09.2023 |

Ajattelin että kun tätä kysyttiin tänään telkkarissa niin ajattelin kyseistä sitä täältäkin. Itse en ole vielä aloittanut, ajattelin jättää Halloweenin lähemmäksi lokakuun loppua. Harmittaa kyllä että Suomessa ei ole ollut perinteisesti syksyllä mitään kansanjuhlia ja -perinteitä, mutta hyvä sentään että Halloween on sittemmin rantautunut paikkaamaan tätä tyhjiötä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän Halloween-musiikkia tuli jo yhtenä iltana kuunneltua, tosin vielä tässä vaiheessa enemmänkin syksyn fiilistelyn tähden.

Vierailija
22/30 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessakin on aikoinaan vietetty syksyllä kekriä. Ajansaatossa yhdistyi jouluun ja jäi sitten syksylle tyhjiö.

Itse en ole tuollaisesta juhlasta koskaan edes koulussa kuullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan joo, omalla tavalla ja pienessä mittakaavassa. Ostin pienen kurpitsalyhdyn jonka laitoin esille ja olen viettänyt spooky seasonia katsomalla kauhuelokuvia ja pelottavia videoita Youtubesta. Tykkään kyllä Halloweenista ja syksystä.

Vierailija
24/30 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku Ironisti kirjoitti:

Halloween on aikanaan 'Tiimari'-nimisen liikeketjun Suomeen rantauttama 'tekojuhla'...

Halloween on ikivanha Eurooppalainen juhla jota on vietetty jo ennen kuin mitään kristinuskoa edes oli olemassa. Toki ennen kuin Euroopassa tunnettiin kurpitsoita niin lyhdydyt kaiverrettiin lanttuihin, nautiisiin ja retiiseihin. Mutta muutoin juhla on pystynyt samana kaikki vuodet.

Vierailija
25/30 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PalstaTrolli kirjoitti:

Ja täälläkin kävi viime vuonna teinejä mankumassa: "Karkki tai kepponen!".

Totesin heidän erehtyneen mantereesta ja jos he oikein kovasti vaativat, niin voin tehdä heille pikkujekun.

Meillä kävi keväällä jotain naapuruston lapsia kerjäämässä karkkeja, omenoita ja rahaa. Sanoin että saavat odottaa syksyyn että on Halloween ennen kuin saavat. Se että kerjääminen aloitetaan jo keväällä on turhan aikaista vaikka astutaankin Suomessa.

Vierailija
26/30 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja mä rakastan tätä aikaa. Kekri ja halloween on vuoden kohokohdat. Rakastan hautausmaita, synkkyyttä, sadetta, kauhua, kirkkoja, Suomenlinnaaja kummituksia. 🍁🍂🍁🍂🕸🕸🕸🕸🕸🎃😶🌫😶🌫😶🌫

Vierailija
27/30 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tavallaan joo, omalla tavalla ja pienessä mittakaavassa. Ostin pienen kurpitsalyhdyn jonka laitoin esille ja olen viettänyt spooky seasonia katsomalla kauhuelokuvia ja pelottavia videoita Youtubesta. Tykkään kyllä Halloweenista ja syksystä.

Ihanin aika vuodesta. Haluaisin olla jossain keskiaikaisessa paikassa, Skotlanti, Wales, Alankomaat, Belgia tms

Vierailija
28/30 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle halloween on jokaisena päivänä. Lokakuussa vaan villiinnyn lisää.

Vierailija
29/30 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo aloittanut halloween-koristeiden tekemisen. Pihalle ajattelin väsätä kummituksen ja muuta, niin pitää jo aloittaa, että kerkiää saada ne valmiiksi. Laitan joskus lokakuun puolivälissä koristeet esille.

Mun tekisi mieli koristella koko piha (kakksosasunto taajamassa) jollain verkolla ja haamuilla ja hämähäkin seiteillä mutta en oikein kehtaa.

Vierailija
30/30 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä jenkkimuotoista Halloweenia, ihan suomalainen Kekri riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi