Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rohkeiden HEINÄKUISTEN vuoden viimeinen viikko

25.12.2006 |

Hyvää joulupäivää!

Unelman ja Lempin sydänäänet kuuluivat perjantaina kätilöllä, joten tiedotimme heistä jouluaattona meidän perheelle ja uutena vuotena aiomme kertoa mieheni perheelle. Muuten onkin syöty ja juotu yllin kyllin - ja saatu tietysti paljon lahjoja. Nyt aion löhöillä sohvalla ja uppoutua Zadie Smithin kirjaan kenties suklaata samalla syöden.

Hauskoja joulun pyhiä ja välipäiviä kaikille!

kunpavauva

Unelma ja Lempi 10+6

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teidän muiden joulu on mennyt paremmin kuin omani....

Lauantaina alkoi iltapäivällä kova tunnin verran kestävä kipu, joka sitten onneksi meni ohi, mutta jätti pienen vihlonnan alavatsalle. Aattona sitten mentiin anoppilaan syömään ja kesken ateria tunsin että jotain lirahti tai paremminkin lorahti housuun....eikun vessaan ja vertahan sieltä tuli ja ihan runsaasti. Ruokailu kunnialla loppuun ja kotiin pukkia vastaanottamaan. Paha vuoto loppui mutta inhottava tuhruilu jatkui....huolestuttiinhan sitä.

Sunnuntai-aamu alkoi kamalalla vuodolla ja eikun soitto päivystykseen...sinne siis ja nuoren mieslääkärin tutkimuksen jälkeen kotiin saatesanoina...jos kipu ja vuoto jatkuvat niin tervetuloa uudelleen....

No mitäs luulette jatkuiko....kyllä koko illan ja aina tähän päivään saakka. Tänään aamulla taas soitto päivystykseen, että oireet jatkuvat ja ovat osittain pahentuneet...eikun taas päivystykseen ja sama nuori mieslääkäri, vissiin otti nyt tosissaan ja laittoi naistentauteihin ja synnytyksiin jossa vihdoin ja viimeis selvisi vuodon syy. Istukkasta lähtee ylimääräinen " lirpake" , joka on kohdunsuun päällä ja aina kiristyessään vuotaa verta...ei huolta, menee ohi levolla ja vauva voi mainiosti.

Nyt on olo jo ihan ok, varsinkin tuo henkinen puoli...kipuja ja vuotoa on vieläkin, mutta nyt kun tietää mistä se johtuu senkin kestää.

Pelko toki oli koko ajan yllä, varsinkin siitä onko pienellä kaikki kunnossa.

No huomenna neuvola, joten palailen taas ruudun äärelle sitten uudestaan.

Nyt vaan omaa napaa, mutta ei oikein nuo ajatukset ole kasassa...vaikka kaikki onkin ok.

Weimari ja Himpula 13+1

Vierailija
2/12 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas sulla ollut pelottava joulu!!! Onneksi selitys vuodolle kuitenkin löytyi ja pikkuinen voi hyvin. Ja äitikin siina samalla!

Omaa napaa: täällä kaikki sujuu melko hyvin. siivosin raisusti lauantaina ja illalla oli melko kovat repäisykivut alavatsan tietämillä. Otin sunnuntain aivan rauhallisesti ja maanantaina jo uskaltauduin tontille risusavottaan. Viime yönä sitten taas tuntui kipuja, mutta toivottavasti eivät meniaa mitään pahaa.

Sitten vähän öklöaiheisiin: miten teillä muilla on valkovuodon laita? Tuleeko sitä ja paljonko? Koska pitää olla huolestunut, että jos valkovuoto onkin merkki hiivatulehduksesta? Itselläni valkkaria tulee päivittäin, mutta se on hajutonta, tosin hiukan kellertävää. Yök. Pelkään jostain syystä hirveästi että saan jonkun tulehduksen, enkä tajua sitä tarpeeksi aikasin hoitaa pois...

No, nyt taas töihin. Ei paljoa napostele!

ruu. + napero 12+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

weimar:

Sä olet sitten ihan samassa jamassa kuin minä. Mulla on kanssa ylimääräinen istukkalerpake kohdunsuun päällä, josta niitä vuotoja tulee. Mulla on ollut viimeksi tuollainen isompi vuoto silloin 11+0. Pienenpää vuotoa sitten onkin ollut lähes koko ajan. Nyt on ollut mies kotona 6 päivää ja oon saanut ihan vaan olla niin ei tule vuotoa yhtään. Mä sain ohjeeksi olla mahdollisimman paljon pitkällään, ei saa kantaa, eikä nostaa mitään painvaa, ei kurkotella eikä tehdä mitään kotitöitä. Näillä eväillä ollaan menty ja vuodot on selvästi vähentyneet. Jos et saanut sairaslomaa vielä, mene vaikka yksityiselle sitä hakemaan. On totta ettei tuo vuoto todennäköisesti ole haitallista vauvalle, mutta aina sitä mieluummin on ilman sitä vuotoa. Ja parasta on se, että tämä tila suurimmalla osalla korjaantuu raskauden edetessä, yleensä jo rakenneultrassa on tilanne parempi tai viimeistään 26-28 viikoilla.Tsemppiä ja voimia kovasti!

Oma napa siis voi ihan kohtuullisesti, kovia vihlaisuja tulee välillä kohdunsuulle, pikkuinen siellä varmaan tanssii joulupolkkaa istukan päällä.Samoin kiinnikekohdat venyy ja paukkuu ja kipeytyy. Masu on jo kasvanut, aamullakin huomaa että on masu ja illalla se vasta iso onkin =) Supisteluja on jonkin verran, mutta kivuttomia. Päivä kerrallaan tässä eteenpäin polskutellaan..

Terkkuja kaikille ja hyviä välipäiviä!

T:Ipanapiina ja Sisu 13+5

Vierailija
4/12 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolakuulumisia.

Hemppa ok, pissa ok, paino laskenut (ohhoh), verenpaine ok. Sydänääniä ei saatu kuulumaan joten perjantaina käyn vielä neuvolassa...en ole kuitenkaan kamalan huolissani koska eilen nähtiin vaavi ultralla ja kaikki oli mainiosti....mutta, pelataan nyt varman päälle.

Nyt jatkan lepäilyä ja koetan vaan olla. Tänään ollut kyllä vähän tylsää kun mitään en ole saanut oikein tehdä, mutta parempi ehkä näin.

Mites muuten sulla ipanapiina, tuliko sulla miten paljon sitä vuotoa kerralla ja onko se koko ajan ollut sellaista runsasta vai ihan tuhrua? Itselläni on nyt onneksi pelkkää tuhrua mutta ne parit lorahdukset saisi olla jo takanapäin....ihan kamalia.

Kohta saunaan.....;)

Weimari ja Himpula 13+3

Vierailija
5/12 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä vastaan sulle tuohon vuotoasiaan, mulla on viikosta lähtien tullut tuhrua, pari kertaa käväs kirkkaalla verellä, sitten 11+0 hulahti reippaasti kirkkaanpunaista (housut kastui kaupassa ja tuli lisää) joka illaksi laantui tuhruksi. Sen jälkeen vuoti ruskeaa verta, välillä reilummin, välillä vähemmän. Nyt viikko mennyt ilman mitään, viimeksi kun oli vuotamatta näin " kauan" , tuli sitten tulva...Joten kattellaan miten tällä kertaa.

Voimia edelleen, ja sydänääniä ei monet terkat ees yritä kuunnella ennen 15+ viikkoa, joten sinuna en olisi huolissaan.

T:Ipsku ja Sisu 13+5

Vierailija
6/12 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli np-ultra ja kaikki oli hyvin. Vauva ei vain millään antanut ottaa niskapoimusta mittaa ja siksi mitaksi saatiin 1,8mm, mikä on korkeempi mikä on oikeasti, koska pää oli hassussa asennossa. Saatiin pieni jalan kuva mistä erottuu myös 5 varvasta.

Me meinataan mennä 4d ultraan kuinka moni täällä on miettinyt myös menevänsä?

Pitää jatkaa töitä...

t. joalin + aarre rv 13+2

Vierailija
7/12 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joulu tuli sitten vietettyä. Isäntä ja lapset hoitivat kiltisti joulusiivoukset ja muutenkin saatiin joulu sujumaan kohtuullisen rauhallisesti.

Olo on hyperistä alkanut kohentua, joten huomattavasti enemmän pystyy olemaan pystyasennossa ja hieman kulkemaan ulkomaailmassakin kyläilemässä pieniä aikoja. Huippumukavalta tuntuu! Eiköhän se tästä ala voitonpuolella olemaan ja ensi viikollahan mulla on taas lääkärissä käynti ja kuulen tuomion. Itsestäni tuntuu jo, että voisin ensi viikolla kyetä töihinkin, tosin saikku loppuu vasta torstaina.

Onko kenelläkään tietoa vesirokon vaikutuksista sikiöön? Itseäni alkoi asia vaivata enkä netistä löytänyt oikein suoria vastauksia asiaan. Olimme joulun aikaan tekemisissä tuttava perheen kanssa ja tänään kuulin heidän lapsellaan olevan vesirokon. Itse en ole sitä sairastanut, vaikka omatkin muksut ovat sen läpikäyneet. Ärsyttää kun kaikki pienetkin asiat alkavat painaan mieltä.

-Masuasukkiko (rv 9+)

Vierailija
8/12 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

masuasukkiko:

Onko kenelläkään tietoa vesirokon vaikutuksista sikiöön? Itseäni alkoi asia vaivata enkä netistä löytänyt oikein suoria vastauksia asiaan. Olimme joulun aikaan tekemisissä tuttava perheen kanssa ja tänään kuulin heidän lapsellaan olevan vesirokon. Itse en ole sitä sairastanut, vaikka omatkin muksut ovat sen läpikäyneet. Ärsyttää kun kaikki pienetkin asiat alkavat painaan mieltä.

Laitan nyt oman ja meidän neuvolan tiedon mukaan sulle. Eli jos itse olet sairastanut vesirokon, ei sikiöllä pitäisi olla mitään hätää, mutta jos itselläsi on jäänyt sairastamatta, voi vesirokko olla vaarallinen sikiölle...näin meillä terkka kertoi kun kyselin samasta asiasta.

Mutta ihan ensimmäiseksi kehoitan sinua soittamaan neuvolaan ja kysymään sieltä, koska uskon sinun saavan sieltä parhaimman ja päivitetyimmän tiedon. Toivotaan, että tautia et sinä saa vaikkei siitä olisikaan mitään haittaa sikiölle. Tulehan kertomaan sitten mitä ovat ohjeistaneet, on varmaan sellainen asia mikä askarruttaa monia odottajia.

ON: Tänään taas neuvola, kokeillaan saadaanko ne sydänäänet kuuluviin ja jos ei niin sitten varmaan taas lähete ultraan....mutta siitä sitten myöhemin.

Weimari ja Himpula 13+4

Vierailija
9/12 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä aloittaa uusi vuosi näin mukavissa merkeissä.

Tuohon vesirokkoasiaan¿meilläkin on töissä kollegoiden lapsilla tuota vesirokkoa liikkeellä ja olivat kovin huolissaan, että jos tarttuu mulle. Mulla itselläni on ollut vesirokko ja ymmärsin, että silloin siitä ei ole haittaa, mutta muussa tapauksessa olisi pitänyt selvittää tilannetta tarkemmin / mahdolliset jatkotoimenpiteet. Joten Weimarin tavoin suosittelen lämpimästi selvittämään mitä noilla mahdollisilla jatkotoimenpiteillä sitten oikein tarkoitettiin. Laitahan tänne infoa, kun asia varmaan mietityttää etenkin nyt monia, sitä kun on paljon liikkeellä.

Weimarille tseppiä ultraan, laitahan kuulumiset!

Kiva Joalin, että sullakin oli ultrassa kaikki ok=) Miten muuten olet voinut? Kyselit tuota 4D ultraa. Me ollaan ajateltu mennä, mutta ollaan pohdittu minkälainen ero 3D ja 4D ultrilla on, kommentteja?

Meille ei kummia. Ihana joulu takana ja uutta vuotta odotellessa. Mä olen edelleen tosi väsynyt ja kyllä tuo pahoinvointikin vaivaa edelleen. Taas mennyt muutama päivä ihan oksennellessa, mutta kyllä tää tästä. Heti kun oli kohtailainen oli, kävin kattomassa ekaa kertaa aleista vähän pirpanoille vaatteita, mutta mulla oli koko ajan sellainen fiilis kuin olisin ollut varkaissa, enkä sitten uskaltanutkaan ostaa mitään.

Nyt olen uskaltanut jo kuitenkin miettiä asioita vähän eteenpäin ja pohdin, että saadaankohan me tuo tämänvuotinen äityispakkaus vai ehtiikö vaihtua? Ottaisin meinaa itse mielellään hieman toisenlaista värimaailmaa..etenkin jos tuleekin kaksi tyttöä, en haluaisi heille pukea tuota vaaleansinistä ylle¿nipo=)

Nyt pakko jatkaa, jotta pääsee ajoissa lähtemäänkin. Kaikille onnea uudelle vuodelle ja tietysti riemun retkiä, toivon hetkiä, ilon hyppyjä sekä naurun ryppyjä!

Onni rv 13+2

Vierailija
10/12 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sydänäänet kuultiin, tosin todella pitkän etsimisen jälkeen. Oltiin jo melkein luovuttamassa terkan kanssa, mutta sitten alkoi tasainen puuskutus kuulumaan :) Siellä siis ollaan ja hengissä...hieno juttu. Onneksi ei nyt tarvinnut lähteä enää tarkempiin tutkimuksiin.

Varattiinkin jo aika rakenneultraan joten se koittaisi sitten jo 14.2, eli ei olisi enää pitkä aika....iik.

Nyt taas pötköttelemään, kun kipuilee taas.

Weimari ja Himpula edelleen 13+4

Vierailija
11/12 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, soittelin neuvolaan ja kyselin kovastitietoa ja ystävällistä ja kannustavaa palvelua sainkin. Kaikesta vaikutuksesta sikiöön puhuttiin ja prosentuaalisista luvuista sikiön mahdollisuudesta saada tartunta ja mitä eri vaikutuksia sillä mahdollisesti olis. Mä kävin tänään verikokeessa, jotta nähtäisiin olisko mulla vasta-aineita kuitenkin veressä. Saattaa kuulemma olla mahdollista sairastaa vesirokko tautina ilman näppylöitäkin tai muita vastaavia oireita. Neuvolan täti rauhoitteli minua kovasti ja sanoi etten todennäköisesti sitä vieraalta lapselta saanut, koska en sitä omiltakaan lapsilta aikoinani saanut, vaikka hoidin heitä yötäpäivää. Siis odottelen ensi viikkoon tulosta vasta-aineista ja yritän painaa asian taka-alalle siksi aikaa, en tosin tiedä onnistuuko, mutta ei oikein muutakaan vaihtoehtoa ole kuin odottaa.

Onneksi Weimarin masuasukin sydänäänet kuuluivat, niin ei sun tarvitse enää olla niistä huolissasi.

Vierailija
12/12 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin, olipa Joalinilla kamala ulkomaan reissu, mutta onnekis olet siitä jo mitä ilmeisemmin toipunut ja kaikki hyvin. Hienoa, että Weimarin vuoto osottautui melko vaarattomaksi. Toivottavasti lipare siirtyy sinne minne pitääkin samoin kuin Ipanapiinalla.

Itsellänikin on käväissyt tuo vesirokkoasia mielessä, kun tosiaan moni sitä nyt sairastaa. Hiukan huolissani olin, vaikka tiesinkin, ettei pitäisi olla mitään vaaraa, kun olen itse sen aikanaan sairastanut...

Minulla olisi ollut jo eilen np-ultra, mutta jouduin sen siirtämään, kun olin näin joulun kunniaksi pari päivää töissä, eikä niitä työvuoroja voinut oikein enää muuttaakaan. Vähän hankalaa oli ajan muuttaminen ja vain yksi aika oli ensi viikolla jäljellä. Tekeekö teillä muilla np-ultran kätilö vai lääkäri? Minulle tekee jostain syystä lääkäri, kun eikös sen normaalisti tee kätilö?

Joulu meni rauhaisasti ja uuden vuoden viettoa täälläkin jo odotellaan, vaikka eipä mitenkään erityisesti juhlita. Ehkä käydään jossain syömässä, kun minulla on pahoinvointikin jo melkolailla helpottanut. OIkeastaan on nykyään niin normaali olo, että ihan pelottaa, onko tuolla masussa ketään. Odotan kovasti niitä viikkoja, kun liikkeet alkaa tuntua ja sitä kautta tietää vauvan voivan hyvin, vaikkei ultrassa käykään.

Meille tarjotaan ainoastaan np-ultra ja rakenneultraan pitää mennä yksityiselle. Luulen, että kuitenkin mielellään ultrasta maksamme.

OIkein hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Peerit 12+5 (ensi viikon ti np-ultrassa nuo rv:tkin sitten tarkistuu)