Pelkään, että hallitus epäonnistuu
Suomen maksutase ei kohene, vaan velkaannumme entistä pahemmin.
Syntyvyys syöksyy ennen hallituskauden loppua murto-osaan nykyisestä.
Vanhuksia ja pitkäaikaissairaita alkaa kuolla hoivan puuttuessa.
Itsemurhat ja lapsensurmat lisääntyvät
Näköalaton ja syvästi turhautunut nuoriso alkaa kohdistaa väkivaltaa enenevässä määrässä myös aikuisiin.
Päihdeongelmat pahenevat, halvempi olut houkuttelee uusia käyttäjiä.
Kommentit (53)
Pelkään samoin. Yrittävätkö nuo edes? Ei eilisen tiedonannon pohjalta tullut sellaista vaikutelmaa.
Ei sitä enää kannata pelätä. Iso vahinko on jo tiedossa.
Orpo valehteli, että velkaa ei oteta!
90-luvun tyylinen lama puskee päälle. Paitsi että nyt ei sitten jousta enää valuttaakaan.
Suomen velka ei tule pienenemään 10 vuoteen vaan lisääntymään 60-70 miljardia. Suomi on pieni maa, kukaan ei uskalla investoida tänne enää. Yritystä ei kannata perustaa korkeiden verojen takia. Ei muut maat velkaannut yhtä nopeasti kuin suomi koska ne pitää verot kurissa.
Tavallaan on jo epäonnistunut. Huonoin hallituskokoonpano mitä kuvitella voi. Huonoa, jopa järjen vastaista, lyhytnäköistä, omaa etua ajavaa politiikkaa. Suosio myös pohjalukemissa, eikä ihme.
Hallitushan yrittää parhaansa mukaan juuri noita aloituksessa lueteltuja asioita toteuttaa. Minä pelkään, että hallitus onnistuu. :(
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan on jo epäonnistunut. Huonoin hallituskokoonpano mitä kuvitella voi. Huonoa, jopa järjen vastaista, lyhytnäköistä, omaa etua ajavaa politiikkaa. Suosio myös pohjalukemissa, eikä ihme.
Eihän tuossa touhussa ole mitään järkeä. Kipeitä keikkauksia ja tossa on 4 miljardia junarataan. Köyhiltä pitää leikata ja 9 euron sirkukseen työttömille riittää rahaa. Ainakin 2 miljardia vuodessa. Edes hyödyttömiä yritystukia ei leikata. Irvokkainta jakaa rikaimmille lisää kun köyhiltä leikataan.
Se on ihmeellinen logiikka millä tukien leikkaamisen kuvitellaan vähentävän työttömyyttä. Olen jokseenkin varma että se lisää työttömyyttä.
He ovat epäonnistuneet jo nyt! Orpo ajaa suomen alas.
Ei mulla muuta kirjoitti:
Suomen velka ei tule pienenemään 10 vuoteen vaan lisääntymään 60-70 miljardia. Suomi on pieni maa, kukaan ei uskalla investoida tänne enää. Yritystä ei kannata perustaa korkeiden verojen takia. Ei muut maat velkaannut yhtä nopeasti kuin suomi koska ne pitää verot kurissa.
Tanskassa ja Ruotsissa on Suomea korkeampi veroaste, mutta ne eivät ole velkaantuneet likikään kuten Suomi. Yhdysvalloissa on Suomea matalampi veroaste, ja se on huomattavasti Suomea velkaisempi maa.
Suomessa on EU-maaksi suhteellinen kireä verotus, mutta Suomi ei ole EU-maaksi erityisen velkaantunut.
Suomen velkakehitystä selittää ennen muuta se, että tuottavuus ei kasva. Yrityksillä on kyllä taseessa rahaa, mutta sitä ei käytetä investointeihin vaan jaetaan osinkoina. Automaatio ei ole edistynyt sitä vauhtia kuin muissa pohjoismaissa (meillä on joku harha vain, että olisimme teknologisesti edistyneitä). Ja sitten asia, mitä varmaan ei saisi sanoa: Kyllä esim. Ruotsin talouskehitystä mmuuttajat ovat auttaneet, olkoonkin että aiheuttavat myös ongelmia.
Eihän se mitään epäonnistu. Ihmiset äänestivät äärioikeiston ja porvarit valtaan. Näiden päämäärä on rikastuttaa rikkaita omistajia. Hyvinhän tuo näyttää menevän. Realisoidaan kansan omaisuus ja siirretään omaan taskuun.
Jännä miten yli sadan vuoden ponnistelut sosiaalidemokratian hyväksi voidaan vetää vessasta alas hetkessä. Luokkayhteiskunta palaa. Rikkaille kaikki valta ja raha, muut kyykkyyn.
Menee juuri niinkuin olin suunnitellut, kaikki on valmista 2025.
1. Tuhoa ostovoima.
2. Varmista asunnottomuus.
3. Poista työpaikat.
Ja lista on loputon
Orpo the Destroyer
On jo epäonnistunut. Piti leikata ja säästää mutta aikoo ottaa 12 miljardia lisää lainaa ja jatkaa tuhlaamista.
Tarvittaisiin varmaan uusi Nokian kaltainen ihme kääntämään Suomen talous nousuun. Mutta sellaista ei kyllä ole mitenkään näköpiirissä.
No jo on pelot. Minä elän toiveikkaasti hallitusohjelman suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Orpo valehteli, että velkaa ei oteta!
Kyllä mun mielestä lupasi, että otetaan miljardi jotta voidaan keventää verotusta. Ja niin on tekemässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Menee juuri niinkuin olin suunnitellut, kaikki on valmista 2025.
1. Tuhoa ostovoima.
2. Varmista asunnottomuus.
3. Poista työpaikat.
Ja lista on loputon
Orpo the Destroyer
Orpo antaa ohjeet:
1. Kyykytä kansalaista
2. Naura kansalaiselle
3. vie kansalaisen rahat ja asunto
4. TOISTA
Vierailija kirjoitti:
On jo epäonnistunut. Piti leikata ja säästää mutta aikoo ottaa 12 miljardia lisää lainaa ja jatkaa tuhlaamista.
No mutta leikkaa kuitenkin, ainakin jostakin. Ainakin jonkin lupauksensa pitää.
Usein silloin jotkut isommat valtiot ottavat pienet maat haltuun, jos ihmiset kituvat. Mutta se valtiosysteemi ei siitä parane, voi jopa pahentua. Olisi järkevää saada kaikille laadukas koti haluamastaan paikasta, riittävä raha - ajoissa. Iäkkäille vapaus, mutta heidän toiveen mukaan apu. Lisäksi pääsy yksityiselle, ei kilpailutettuna, vaan muutenkin kun ihminen itse haluaa - koska kilpailutettu palvelu on huono. Se jo korjaisi paljon. Mihin kaikkialle kaivoon raha menee, tutki vanhoja artikkeleja.
Millainen hallitus olisikaan, se ei voisi onnistua. Toisenlaisia ratkaisuja olisi pitänyt tehdä pitkäjänteisesti vuosikymmenien ajan.