Kysymys työssäkäyville: Mistä asioista teillä toimitusjohtaja päättää?
Aloitin ennen kesää hommat uudessa työpaikassa. Tämä on keskisuuri vajaan sadan hengen firma. Johtoryhmään kuuluu kuusi henkeä (talousjohtaja, viestintäjohtaja, kehitysjohtaja jne) ja sitä vetää toimitusjohtaja.
Neljän kuukauden työskentelyn jälkeen mulla on olo, että olen tehnyt elämäni suurimman virheen. Monta muutakin asiaa hiertää, mutta eniten toimitusjohtajan käytös. Hän haluaa päättää kaikesta! Ja kun sanon, että kaikesta, niin tarkoitan kaikesta. Kaikki yrityksestä ulos lähtevät tiedotteet, mainokset, ilmoitukset, asiakkaille tarkoitettu mainosmateriaali kuulakärkikyniä myöden... kiertävät toimitusjohtajan kautta. Kaikki henkilöstöasiat esim. opintovapaat tms täytyy esittää oman johtajan lisäksi toimitusjohtajallemme. Hän puuttui taannoin jopa siihen, kun omassa yksikössäni olisi pari ihmistä halunnut vaihtaa työhuoneita keskenään!
Tämä tuntuu aivan hullulta, en ikinä ole kohdannut missään tällaista, vaikka olen tosi monenlaisten pomojen kanssa tehnyt töitä. Henkilökunnasta osa kyllä napisee ja ymmärtää tilanteen omituisuuden, mutta muut johtajat tuntuvat pitävän käytäntöä normaalina. Aika iäkästä ja pitkään talossa olleita ihmisiä kyllä suuri osa.
Kertokaas nyt te, onko tällainen normaalia vai olenko minä ainoa, joka tilannetta ihmettelen? Mistä toimarit teidän työpaikoillanne päättävät?
Mikromanageeraus viety nextille levelille?
Ei ole normaalia.