Psyyke hajoaa tähän kosteaan lämpöön
Pakkohan se on myöntää, lähes psykooseissa ollaan pelkkien kelien takia. Raikasta ja viileää syysilmaa odoteltu käytännössä kesäkuun tappohelteistä asti mut 20C ja 90% ilmankosteus on nyt pyörinyt Suomen yllä kuukausitolkulla.
Kävin äsken t-paidassa kaupassa eikä trooppiset yöt ole normaaleja 19.9. herranjumala sentään
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä kesänä ei edes ollut mitään kunnon helteitä.
Muuten vaan toukokuusta lokakuuhun päivän ylimpien lämpötilojen keskiarvo huitelee yli 20 asteen puolella.
Joo tappohellettä (yli 30C) oli "vain" muutaman päivän mutta katoppa kuinka monta 20-25 asteen päivää saatiin. Kymmeniä.
Tää oli maailmanhistorian kuumin kesä, siis ihan tilastollisesti. Ilmaston muutos ON totta.
Esimerkiksi Tampereelle ei ollut ainuttakaan 30C päivää tänä kesänä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä lämmöstä märisevät ihmiset ovat henkisesti sairaita. Hanki apua, ei ole normaalia.
Suomalaiselle sopiva lämpötila on +15 astetta, ei enempää.
Niin joo. Kuivakalle av-mammalle ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä FAKIN trooppiset yöt? Oletko aineissa?
Tällä hetkellä ulkona 94% ilmankosteus ja lähes 20 astetta lämmintä ja olevinaan syyskuun lopun yö.
Ootko sinä aineissa vai kuvitteletko että lokakuun korvilla on ihan normaalia että saadaan heinäkuun kelejä?
Missä on lähes 20?
Helsingissä päivällä 19C ja tällä hetkellä 17C. Oli ukkostakin muutama tunti sitten. Mua ei haittaa ollenkaan. Ennemmin lämmin kuin kylmä sää.
On kyllä hiostavaa just nyt. Mutta ihanaa kun lämpö jatkuu vielä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä FAKIN trooppiset yöt? Oletko aineissa?
Tällä hetkellä ulkona 94% ilmankosteus ja lähes 20 astetta lämmintä ja olevinaan syyskuun lopun yö.
Ootko sinä aineissa vai kuvitteletko että lokakuun korvilla on ihan normaalia että saadaan heinäkuun kelejä?
Missä on lähes 20?
Helsingissä päivällä 19C ja tällä hetkellä 17C. Oli ukkostakin muutama tunti sitten. Mua ei haittaa ollenkaan. Ennemmin lämmin kuin kylmä sää.
Iltapäivällä on ollut auringonottokelit käytännössä joka päivä
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen joka kerta mistä näitä helteiden puolustelijoita riittää kun kesät on joka vuosi kuumempia ja kuumempia ja kylmyys alkaa olla se mitä Suomessa ei enää ole.
Ihme narsisteja olette jos teidän mielestä syksyllä ei saa olla syksy. Nyt on syksy ja rantakelien perään haikailevat voi muuttaa Espanjaan tai suosiolla oottaa ens vuotta.
Minä tykkään pelkästään syksystä ja epäreilua tämmönen että syksyä ei enää ole olemassa. Tosi kiva odotella omaa lempisäätä puol vuotta vain huomatakseen että se on peruttu auringonpalvojien mieliksi.
No ei ole ainakaan Suomessa. Käy nyt ihan oikeasti katsomassa mitä ne tilastot näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä kesänä ei edes ollut mitään kunnon helteitä.
Muuten vaan toukokuusta lokakuuhun päivän ylimpien lämpötilojen keskiarvo huitelee yli 20 asteen puolella.
Joo tappohellettä (yli 30C) oli "vain" muutaman päivän mutta katoppa kuinka monta 20-25 asteen päivää saatiin. Kymmeniä.
Tää oli maailmanhistorian kuumin kesä, siis ihan tilastollisesti. Ilmaston muutos ON totta.
Ei tänä kesänä ole ollut kuuma. Sopivan lämmin. En edes käynnistänyt tuuletinta kertaakaan. Edellisten kesien kuumuuteen meinasin kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä lämmöstä märisevät ihmiset ovat henkisesti sairaita. Hanki apua, ei ole normaalia.
Kappas. Tuonkin jutun mukaan kylmän vaikutuksesta kuoleen enemmän väkeä.
Mun mielestä sellaiset 17-23 astetta on oikein mukava lämpötila. 23-27 on vähän kelju ja 28+ on tosi kelju. Kesäkuussa oli noita keljuja päiviä jonkin verran, mutta sen jälkeen heinä-, elo- ja syyskuu on menty mun asteikolla mukavan lämpötilan merkeissä. Eli erittäin hyvä kesä siis. Toki saisi mun puolesta jo viilentyäkin kun syksy tulee.
Eilen illalla oli +8, nyt näyttää +15. Ei mielestäni trooppista lähelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen mukaan sairaat pärjäävät parhaiten 14-15 C lämpötiloissa. Eli kuivakat av-mammat
Maailmanlaajuisesti tämä kesä on ollut mittaushistorian ylivoimaisesti lämpimin kesä. Siis aivan pöyristyttävän ylivoimaisesti. Se oli 0,29 C lämpimämpi kuin aiempi ennätyslämmin kesä 2019.
Nämä kuvaajat valaisevat asiaa:
https://climate.copernicus.eu/sites/default/files/custom-uploads/Page%2…
https://twitter.com/EliotJacobson/status/1704117038309093570/photo/1
Ja jos mietitte mahtaakohan tästä syyskuusta tulla mittaushistorian lämpimin syyskuu, tässä tämä kuu tähän asti verrattuna aiempiin syyskuihin:
https://twitter.com/EliotJacobson/status/1701205444809912736/photo/1
Juu ei ole ilmasto lämpenemässä ei.
Missä hitossa asutte jos nyt on kuuma. Turussa jo kauhee myrsky alkamassa ja kylmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei oo ollu trooppisia öitä!
+18 astetta taitaa olla trooppisen yön määritelmä ja onhan niitä öitä ollut
+20 astetta on trooppisen yön määritelmä.
Lämpöön. 20 astetta on normaali huoneenlämpötila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YLEn tutkimuksen mukaan suomalaisen genetiikalle sopivin lämpötila on +14C ja itse ainakin oon täysin normaalipainoinen ja alle 40v, jos multa kysyttäis niin ei koskaan tarvis olla yli 20C.
Kyllä sitä lämpöä riittää kun menee Italiaan tai Espanjaan.
Minä olen pönäkkä ja yli 40 jo mittarissa. Ja 30 C on oikein hyvä lämpötila.
Millainen sairaus ihmisellä on, jos tämä keli on kuuma? Vettä tulee, tuulee ja mittari on vähän päälle 10 C.
Vierailija kirjoitti:
Missä hitossa asutte jos nyt on kuuma. Turussa jo kauhee myrsky alkamassa ja kylmä
Hki 17 astetta. Ei oo kuuma ellei lähde lenkille hikoilemaan tonne "myrskyyn". Perus painostava ilma.
Uskomatonta, että vieläkin joku vinkuu kuumuudesta.
Tän lämpöaallon luvattiin jatkuvan lokakuulle ja nyt kirjaimellisesti on ens maanantaihin asti 20 astetta lämmintä. Hae apua jos alat palelemaan normaaleissa ja mukavissa alle 15C lämpötiloissa. Ja muuta samantien helvettiin mun valtiostani.