Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa, joka on todella herkkä lääkkeille?

Vierailija
18.09.2023 |

Mun pitäisi syödä hermokipulääkkeitä, mutta elämä niiden kanssa on ihan mahdotonta. Olen yrittänyt käyttää Triptyliä 10 mg iltaisin ja lopputuloksena on se, että en meinaa herätä ollenkaan, suu on järkyttävän kuiva, pelkään kaatuvani ja ajatukset on kummallisia. Ja tuo annostus on suunnilleen viidesosa siitä mitä pitäisi käyttää, jotta auttaisi kipuun! Sain myös reseptin Lyricaan ja kun luin haittavaikutuksista niin nauroin ääneen, en todellakaan uskalla ottaa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, todella herkkä olen. En edes melatoniinia pysty käyttämään haittojen vuoksi. Kipulääkkeistä joita olen kokeillut sopii ainoastaan tuo Triptyl. Auttoi hermokipuun jonkin verran.

Vierailija
22/24 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syötetty mielipidelääkkeet ja Lyrica / Gaba, käyty läpi jopa kahteen kertaan. Lääkäri kun ei uskonut hirveisiin sivuvaikutuksiin, varsinkin Lyrica (vei lopulta jalat alta!) ja kaikki mielialap**t. Lopulta tietyt opiaatit, jotka nyt olen omaehtoisesti pyytänyt vaihtamaan miedompiin ja joilla pärjään. Nukahtamiseen tsolpidem, bentsoja 1/2 kpl silloin tällöin, kipulääke ja lihasrelaksantti - nämä siis toimivat edes jotenkin (tosin aika kehnosti, mutta en jaksa enää tapella vuosien mittelöiden jälkeen). Et ole ainoa!!!

Suosittelen jokaista teettämään (tai jospa jonkun TA-lääkäri suostuu lähetteen tekemään!)  farmakogeneettisen tutkimuksen - hinta on aika suolainen, mutta olen kuullut melkoisista tuloksista... Toisen linkin takana olevassa jutussa on erittäin mielenkiintoista faktaa juuri siitä, miten joillekin lääke tehoaa ja joillekin ei.

Testiin: https://www.synlab.fi/palvelut/farmakogeneettinen-tutkimus/

Eivätkö lääkkeet tehoa: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/05/eivatko-laakkeet-tehoa-onko-si…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella herkkä aivan kaikelle. Ei voi kuvitellakaan että söisi mitään vahvempia lääkkeitä, kun jo E-pillerit teki itkuiseksi ja masentuneeksi, kokeilin seitsemää eri merkkiä. Jopa D-vitamiini 100 mikrogr päiväannoksella teki saman, jatkuvaa itkua ja masennusta joka loppui kun tajusi pienentää annosta. Ilmeisesti molemmilla em. hormonaalinen vaikutus joka ei itselleni sovi. Lääkkeistä tulee itselle aina useampia mietoja sivuoireita, tai vaihtoehtoisesti yksi todella voimakas oire. Jopa Ketorin 1 kpl otettuna saa seuraavana päivänä ikenet vuotamaan usean päivän ajan verta niin, että jatkuva verenmaku suussa.

Vierailija
24/24 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On syötetty mielipidelääkkeet ja Lyrica / Gaba, käyty läpi jopa kahteen kertaan. Lääkäri kun ei uskonut hirveisiin sivuvaikutuksiin, varsinkin Lyrica (vei lopulta jalat alta!) ja kaikki mielialap**t. Lopulta tietyt opiaatit, jotka nyt olen omaehtoisesti pyytänyt vaihtamaan miedompiin ja joilla pärjään. Nukahtamiseen tsolpidem, bentsoja 1/2 kpl silloin tällöin, kipulääke ja lihasrelaksantti - nämä siis toimivat edes jotenkin (tosin aika kehnosti, mutta en jaksa enää tapella vuosien mittelöiden jälkeen). Et ole ainoa!!!

Suosittelen jokaista teettämään (tai jospa jonkun TA-lääkäri suostuu lähetteen tekemään!)  farmakogeneettisen tutkimuksen - hinta on aika suolainen, mutta olen kuullut melkoisista tuloksista... Toisen linkin takana olevassa jutussa on erittäin mielenkiintoista faktaa juuri siitä, miten joillekin lääke tehoaa ja joillekin ei.

Testiin: https://www.synlab.fi/palvelut/farmakogeneettinen-tutkimus/

Eivätkö lääkkeet tehoa: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/05/eivatko-laakkeet-tehoa-onko-si…

Toi geenitesti olisi kyllä mielenkiintoinen, mutta aika vähäisen määrän lääkkeitä, jos vain 100:n sopivuutta mittaisi. Ehkä tulevaisuudessa enemmän.